Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Benzín x nafta

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Benzín x nafta

Poslaťod ma(ZDA)rtin » Pon Máj 02, 2005 4:40 pm

Určitě jste to tu už někdy probírali, ale chtěl bych napsat pár mých dojmů o rozdílech mezi benzínem a naftou (samozřejmě jakožto taživo aut :tuk ).
Výhodou nafťáků je větší točivý moment (je to znát hlavně při tažení přívěsu, vození těžkých nákladů apod.), a při dneska srovnatelné ceně nafty a benzínu nižší spotřeba. Nevýhodou je obecně vyšší cena nových a vesměs i ojetých aut, většinou dražší servis (např. dneska standardem u nafťáků je turbo, což je sakra drahý kousek), ale taky těžší motor. Proto ojetý auta s naftou mají často načatý podvozek tam, kde je motor umístěný. Většinou si nové nafťáky kupují firmy a ti, kteří hodně najezdí, takže je reálný předpoklad "vysoké najezděnosti", i když tacho ukazuje míň - přetáčí se :hmm .
Naproti tomu benzín má dražší provoz a v porovnání stejných objemů nižší krouťák, ale v ostatních věcech bych mu dal přednost :tanec .
Chtěl jsem tím jenom říct, že podle mých skromných znalostí bych u více ojetého auta upřednostnil benzín :vict .
Doufám, že jsem tady nikoho neotrávil, kdyžtak to nečtěte :aaa
Auta s šikmýma očima:
Mazda CX-7, 2,3 DISI Turbo, 2008
Mazda 6 GY, 2,0i, AT, 2004 - bohužel už ne
Mazda 626 GW, 2,0i, 1998 - bohužel už ne
Hyundai (E)lantra, 1,5i, 1994 - bohužel už ne
Obrázok užívateľa
ma(ZDA)rtin
VIP 2007
 
Príspevky: 2687
Registrovaný: Pon Apr 18, 2005 4:18 pm
Bydlisko: Praha - západ
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Lubos1 » Pon Máj 02, 2005 4:46 pm

No mne sa diesel stale oplati, hlavne ked som ho kupil za cenu 2.0 benzinu a v lepsej vybave :o)
Vyssi tocivy moment je poznat, ale ten zvuk zrana (hlavne v zime) je ina kava. Riesim to nezavislym kurenim, takze ked nastartujem, tak je uz motor zahriaty.
Realna spotreba je 6,5 - 7.0 l nafty, takze pri mojom sposobe jazdy okolo 2 litrov usetrim.
Asi uz pri nafte ostanem, celkom mi vyhovuje, ale nabuduce nieco silnejsie :o)
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Suky » Pon Máj 02, 2005 5:35 pm

Těžko říci.

Už jsem si na ropáka zvykl. Ten krouťák je famózní a do kopce líp táhne mých 66 kW v turbo dieselu než předchozích 85 kW v benzínu u Nissanu.

Ropák (ale pozor, pořád srovnávám 66 kW a 85 kW) ztrácí při rychlostech nad 150 km/h. Ale ekonomicky je to velký rozdíl, jsem závodivý typ, v kolonách předjíždím, nesnáším lidi kteří jedou jen 89 km/hod, takže brzda/plyn v krajních polohách je častý jev... ale ropák je pořád na 6-ti litrech, kdežto Nissan při stejném stylu jízdy byl přes 10 litrů.

Takže pořád mi vychází nejlepší řešení - silný benzín na plyn :lol (tedy pro nás co jezdí víc než 30 000 km/rok)
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod matey » Pon Máj 02, 2005 7:11 pm

Strávil jsem uplynulé tři roky v novém turbodieselu 66 kW, předtím jsem měl hafo aut jak benzínových, tak i v naftě. Asi deset let jsem se kdysi kšeftováním s auty živil - ten úvod jen proto aby bylo jasné že nejsem pekař nebo houslista. Ke glosám nahoře:
1) NAJETÉ km nejsou argument, firmy co hodně jezdí si kupují i benziňáky a odtáčí se všude, na moderních digitálech ještě snadněji než na mechanickém počítadle. Důležité je zkontrolovat prosezené sedadlo řidiče, ošlapaný pedál spojky a plynu, samozřejmě skutečné datum výroby (nášivka E na pásech, kód skla a pod.) Pokud je auto staré 10 let a má na tacho 50 tis, něco není vpořádku, nebo jste chytili zlatou rybku.
2) Ropáky už nejsou jen na klidné "rodinné" svezení, moderní auta umí díky krouťáku pěkně upalovat. Jenže ono to svádí i v zimně a studený ropák dostává víc na :prdel než benzín, také se i pomaleji ohřívá (větší hmota bloku). Proto u desetiletého bych raději sáhnul po benzínu, u tříletého po naftě.
3) Ekonomika provozu je kombinací matice cena vozu/palivo/servis/zůstatková hodnota. Pro někoho kdo jezdí denně 15 km do práce a občas o víkendu na chalupu nemá ropák smysl, turbodiesel se nejlíp projeví na dlouhé trati. Důležité je jestli s ním hodláte zestárnout, nebo ho napřesrok pustit dál.
Tedy moje soukromé doporučení?
Kupte si lidičky po čem toužíte, nemá smysl vám to rozmlouvat :ho:
:wink
Obrázok užívateľa
matey
Komunikátor
 
Príspevky: 739
Registrovaný: Ned Jan 30, 2005 1:05 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod whitex » Str Máj 04, 2005 9:57 pm

Suky píše:Těžko říci.

Už jsem si na ropáka zvykl. Ten krouťák je famózní a do kopce líp táhne mých 66 kW v turbo dieselu než předchozích 85 kW v benzínu u Nissanu.

Ropák (ale pozor, pořád srovnávám 66 kW a 85 kW) ztrácí při rychlostech nad 150 km/h. Ale ekonomicky je to velký rozdíl, jsem závodivý typ, v kolonách předjíždím, nesnáším lidi kteří jedou jen 89 km/hod, takže brzda/plyn v krajních polohách je častý jev... ale ropák je pořád na 6-ti litrech, kdežto Nissan při stejném stylu jízdy byl přes 10 litrů.

Takže pořád mi vychází nejlepší řešení - silný benzín na plyn :lol (tedy pro nás co jezdí víc než 30 000 km/rok)


Cos to měl za auto??? 10l???
Je pravdy, že když jsem to svý koupil (bylo to hned povýměně pístních kroužků) tak si to občas v létě (s klimou) vzalo i 11l, ale do půl roku se to usadilo a na 10l se nedostanu, ani kdybych chtěl.....
- No možná kdybych jel na jedničku.... :ho:
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Poslaťod whitex » Str Máj 04, 2005 10:01 pm

Musím uznat, že jsem odpůrcem "nafťáků"
Ale v rodině je má hodně lidí a jsou fakt spokojení a asi by do benzínu nešli....
Chtěl jsem sice naftu zkusit, ale teď, když už je cena nafty a benzínu stejná..... tak asi zůstanu u benzínu..... Přeci jen ten výkon je super, taky s údržbou nejsou takový problémy a hlavně: benzín mi voní.... :jo
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Poslaťod Harry FE3 » Str Máj 04, 2005 10:06 pm

Nafta u mě vítězí.Teď máš průměrně třeba M6 z dvoulitru máš 100kW a 310nM tuším,což máš výkon dostatečnej a krouťák je to nejlepší na tom.Vždycky,když to mám půjčený,tak to pružný zrychlení nad 100km/h,nebo ta hrabačka na 2jku,když přidám plyn,no nádhera.A když jezdíš normálne,tak jezdíš mezi 6-7L nafty,což je taky paráda,dá se s tím udělat i míň.A to není nejlepší diesel.Nebavím se samozřejmě o starších dieselech.Čerpadlo-trysku bych asi taky moc nechtěl...
Obrázok
Obrázok užívateľa
Harry FE3
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2774
Registrovaný: Sob Dec 04, 2004 12:24 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod matey » Str Máj 04, 2005 10:13 pm

whitex píše:.... a hlavně: benzín mi voní.... :jo
Jo, musím uznat, že podvědomě je i tohle pro mě argument, Míval jsem kdysi Peugeota kterej byl děsně jankovitej, bóže já furt smrděl od nafty, to se prostě na poprvé neumyje! Divím se že si mě ta moje nakonec vzala.... Benzín mi voní, už od malička :-) :jo
:wink
Obrázok užívateľa
matey
Komunikátor
 
Príspevky: 739
Registrovaný: Ned Jan 30, 2005 1:05 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod Suky » Str Máj 04, 2005 10:14 pm

whitex píše:
Suky píše:...kdežto Nissan při stejném stylu jízdy byl přes 10 litrů.


Cos to měl za auto??? 10l???
Je pravdy, že když jsem to svý koupil (bylo to hned povýměně pístních kroužků) tak si to občas v létě (s klimou) vzalo i 11l, ale do půl roku se to usadilo a na 10l se nedostanu, ani kdybych chtěl.....
- No možná kdybych jel na jedničku.... :ho:


Dyť píšu. Nissan Primera 2.0 SLX.

Vedl jsem si (a stále vedu) pečlivé záznamy o spotřebě.
S Nissanem to bylo nejmíň když jsem jel Kopřivnice - Klatovy a zpět okreskama přes Budějice a "kochal" jsem se - 6.7 l/100 km.
Nejvíce když jsem spěchal a snažil se držet 190 km/h na poměrně plné dálnici - 13 l/100 km.

S Magdou mám nejmíň 5.45 a nejvíce 7 l/100 km.
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod whitex » Str Máj 04, 2005 10:19 pm

Harry FE3 píše:Nafta u mě vítězí.Teď máš průměrně třeba M6 z dvoulitru máš 100kW a 310nM tuším,což máš výkon dostatečnej a krouťák je to nejlepší na tom.Vždycky,když to mám půjčený,tak to pružný zrychlení nad 100km/h,nebo ta hrabačka na 2jku,když přidám plyn,no nádhera.A když jezdíš normálne,tak jezdíš mezi 6-7L nafty,což je taky paráda,dá se s tím udělat i míň.A to není nejlepší diesel.Nebavím se samozřejmě o starších dieselech.Čerpadlo-trysku bych asi taky moc nechtěl...

No právě... Na novýho diesla není a staršího nechci....
A navíc i ten zvuk je takovej "neosobní" :jo
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Poslaťod whitex » Str Máj 04, 2005 10:21 pm

matey píše:
whitex píše:.... a hlavně: benzín mi voní.... :jo
...... Benzín mi voní, už od malička :-) :jo

:jo
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Poslaťod whitex » Str Máj 04, 2005 10:24 pm

Suky
No možný to je... Strejda měl Nissana Bluebirda 2.0 16V r.v.88 a taky jezdil za 13l
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Poslaťod Harry FE3 » Str Máj 04, 2005 10:26 pm

To jo,zvuk je to jediný,co mě vadí,Ale já si teď docela zvedám nároky na pohodlí a tichý auto,takže by mě to až tak nevadilo.Do budoucna už jen pohodlí,ticho,klídek,žádný prasárny,nějak mě to přestává bavit...JInak pravda,na novýho diesela není.Ale někdo na něj má a pro toho je to asi lepší bych řek.
Obrázok
Obrázok užívateľa
Harry FE3
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2774
Registrovaný: Sob Dec 04, 2004 12:24 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod Harry FE3 » Str Máj 04, 2005 10:27 pm

whitex píše:Suky
No možný to je... Strejda měl Nissana Bluebirda 2.0 16V r.v.88 a taky jezdil za 13l


Tady všichni jezdí nějak přes 10L že TomAnt??.To nechápu,já jsem se svojí přes 10L nejel a nejezdím nejpomaleji...
Obrázok
Obrázok užívateľa
Harry FE3
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2774
Registrovaný: Sob Dec 04, 2004 12:24 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod majki » Str Máj 04, 2005 10:32 pm

Harry FE3 píše:
whitex píše:Suky
No možný to je... Strejda měl Nissana Bluebirda 2.0 16V r.v.88 a taky jezdil za 13l


Tady všichni jezdí nějak přes 10L že TomAnt??.To nechápu,já jsem se svojí přes 10L nejel a nejezdím nejpomaleji...

Ja treba umim za 6,6 i za 12 :ho:
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Ďalší

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron