Steve píše:Keby ostala svietiť, tak niečo nie je v poriadku, ak zhasne, je to okej.. Nerozumiem, ako kde máš airbagy.. Jeden je vo volante, ak máš model po roku 95, tak ďalší je pred spolujazdcom.. Ak chceľ zistiť, či sú tam, tak napr. na volante odmontuješ skrutky z opačnej strany na venci, odtiahneš krytku a nahliadneš, či tam je, nič iné nerob..
Steve píše:No ja som vyberal dva airbagy z GE a nic sa nestalo, tak teraz neviem, ci som mal stastie, alebo som vedel, ako na to.
Stačí odpojit baterku.Kubis píše:Steve píše:No ja som vyberal dva airbagy z GE a nic sa nestalo, tak teraz neviem, ci som mal stastie, alebo som vedel, ako na to.
asi si měl obě věci najednou. ne ja fakt nevim jak to funguje to co jsem napsal jenom z poznatku co jsem se nějak dozvědel a spojil je dohromady. možna to taky muže byt tim že každa automobilka ma na to jinači system.
dej-f píše:Sepokusím vysvětlit princip na kterém pracují AirBagy.
Pokud vůz má ve výbavě airbag, má ho uložen zpravidla ve volantu, druhý může být před spolujezdcem a další boční v sedadle. Dále nebudu popisovat protože s koncepcí okenních AirBagů se zmněnil systém. V motorovém prostoru jsou místa která jsou předurčena k deformaci při havárii v určité rychlosti vozu. Na nich jsou body kterí při pohybu/posunu/zlomení (nevím přesně) dají spouštěcí signál patroně a ta při explozi vyvíjí plyn který nafoukne AirBag/y. V AirBagu je otvor kteráy je zevniř překryt a při plném nafouknutí AB se vytvoří takový tlak, že dojde k protlačení a AB se vyfoukne. Časově je to tak že do 2sec po nárazu je již AB vyfouknutý a předpínače pásů opět uvolněny.
Myšlenka, že při lehkém nárazu do 35km/h, nebo kopnutí do masky vozu dojde k explozi patrony je mylný, patrona se aktivuje až při deformaci nosníku v motorové části v rychlosti nad 37km/h do pevné překážky. V případě jedoucích vozidel se rychlosti sčítají.
Předpoklad pro správný dopad funkce AB na člověka je, že používáte bezpečnostní pásy. AB se nafoukne i v případě, že nejste připásáni, ale nepřejte si vidět člověk po kolizi vozu v byť jen 50km/h v obci který nebyl připoután. Buďto má zlomené obě ruce od vzepření za volantem nebo má zlomenou krční pateř vzad. Nejde o to, že jezdíme bezpečně, ale kolem nás jezdí 100x více blbců než si dovedeme představit kteří neovládají své koně pod kapotou.
Tak snad jen toliko k funkci AB ve vozech prodávaných před rokem cca 2001-2 než přišly do prodeje 6-8 AB vozy. Vše co jsem popsal, jsem popsal svými slovy a omlouvám se odborníkům za případné chyby ve výkladu.
dej-f píše:Přeber si to jak chceš:
a/ není času nazbyt, výstupní kontrola tudíž odpadá
b/byl jsem v zahraničí
c/nepsal jsem to já, ale sekretářka
pravda je, že jsem to po sobě kontroloval až po odeslání a tys to ovšem četl před korekturou. Ale jsem rád, že ses bavil, teď už to je snad vopřádku
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť