Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Airbagy

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Airbagy

Poslaťod spikes » Ned Mar 13, 2005 10:39 pm

Ahoj,
chtěl jsem se zeptat mám 626 GE 2.0i je nějaká možnost poznat zda-li jsou oba airbagy tam kde mají být a funkční?? Při otočení klíčkem se rozsvítí červená kontrolka airbagů a po nastartování zhasne, z toho usuzuji, že by mělo být vše v pořádku.
Jest-li se mýlím předem díky za rady :o)
spikes
Opytovateľ
 
Príspevky: 33
Registrovaný: Sob Okt 30, 2004 5:02 pm

Poslaťod Bootleg » Ned Mar 13, 2005 10:48 pm

Keby ostala svietiť, tak niečo nie je v poriadku, ak zhasne, je to okej.. Nerozumiem, ako kde máš airbagy.. :o) Jeden je vo volante, ak máš model po roku 95, tak ďalší je pred spolujazdcom.. Ak chceľ zistiť, či sú tam, tak napr. na volante odmontuješ skrutky z opačnej strany na venci, odtiahneš krytku a nahliadneš, či tam je, nič iné nerob.. :)
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod spikes » Ned Mar 13, 2005 10:52 pm

Myslel jsem to obrazně, aby to nebylo bouchly a uz jen zavřený a airbagy fuč .... :o: ikdyž to bouraný nebylo, ale pro jistotu, abych se nedivil,kdyby byly potřeba a to se snad nestane.....
spikes
Opytovateľ
 
Príspevky: 33
Registrovaný: Sob Okt 30, 2004 5:02 pm

Poslaťod Kubis » Pia Apr 01, 2005 9:38 pm

Steve píše:Keby ostala svietiť, tak niečo nie je v poriadku, ak zhasne, je to okej.. Nerozumiem, ako kde máš airbagy.. :o) Jeden je vo volante, ak máš model po roku 95, tak ďalší je pred spolujazdcom.. Ak chceľ zistiť, či sú tam, tak napr. na volante odmontuješ skrutky z opačnej strany na venci, odtiahneš krytku a nahliadneš, či tam je, nič iné nerob.. :)


ja bych se do takovych věci moc nevrtal. někde jsem slyšel že ti ten airbag muže střelit když zrovna sundavaš volant ale na druhou stranu by neměl fungovat pokud nemaš zaple kličky tak nevim čemu věřit. každopadně bych se do takovych věci nevrtal bez rady odbornika :box :old :zlost
Obrázok užívateľa
Kubis
VIP 2007
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: Ned Mar 06, 2005 2:30 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Bootleg » Pia Apr 01, 2005 10:27 pm

Keď len poodtiahneš kryt spolu s airbagom, tak by sa nemalo nič stať.
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Kubis » Pia Apr 01, 2005 10:54 pm

nevim je to možne, ja sem airbag ještě neměl možnost sundavat nebo nějak rozebirat abych to prozkoumal. tak nevim. ale myslim si že to bude celkem hodně složity a citlivy na manipulaci. taky jsem četl že tam jsou nějake plynove kapsle ktere po deformaci nejake časti auta vystřeli a pod obrovskym tlakem naplni polštař ktery proti tobě vyleti rychlosti až 300km/h. každopadně kdyby ses o tom dozvěděl vic tak určitě napiš. celkem by mě to zajimalo na jakem principu to funguje :hura :roll :debata :aha
Obrázok užívateľa
Kubis
VIP 2007
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: Ned Mar 06, 2005 2:30 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Bootleg » Pia Apr 01, 2005 11:58 pm

No ja som vyberal dva airbagy z GE a nic sa nestalo, tak teraz neviem, ci som mal stastie, alebo som vedel, ako na to. :o)
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Kubis » Sob Apr 02, 2005 12:05 am

Steve píše:No ja som vyberal dva airbagy z GE a nic sa nestalo, tak teraz neviem, ci som mal stastie, alebo som vedel, ako na to. :o)


asi si měl obě věci najednou. ne ja fakt nevim jak to funguje to co jsem napsal jenom z poznatku co jsem se nějak dozvědel a spojil je dohromady. možna to taky muže byt tim že každa automobilka ma na to jinači system. :zlost :hmm :lupa
Obrázok užívateľa
Kubis
VIP 2007
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: Ned Mar 06, 2005 2:30 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Hans » Pon Máj 16, 2005 11:06 pm

Kubis píše:
Steve píše:No ja som vyberal dva airbagy z GE a nic sa nestalo, tak teraz neviem, ci som mal stastie, alebo som vedel, ako na to. :o)


asi si měl obě věci najednou. ne ja fakt nevim jak to funguje to co jsem napsal jenom z poznatku co jsem se nějak dozvědel a spojil je dohromady. možna to taky muže byt tim že každa automobilka ma na to jinači system. :zlost :hmm :lupa
Stačí odpojit baterku.
Airbag nemám , umírám jako chlap.
Hans
Pisateľ
 
Príspevky: 57
Registrovaný: Ned Mar 13, 2005 5:24 pm
Bydlisko: Praha 10

Poslaťod dej-f » Uto Máj 17, 2005 10:55 am

Sepokusím vysvětlit princip na kterém pracují AirBagy.
Pokud vůz má ve výbavě airbag, má ho uložen zpravidla ve volantu, druhý může být před spolujezdcem a další boční v sedadle. Dále nebudu popisovat protože s koncepcí okenních AirBagů se zmněnil systém. V motorovém prostoru jsou místa která jsou předurčena k deformaci při havárii v určité rychlosti vozu. Na nich jsou body kterí při pohybu/posunu/zlomení (nevím přesně) dají spouštěcí signál patroně a ta při explozi vyvíjí plyn který nafoukne AirBag/y. V AirBagu je otvor kteráy je zevniř překryt a při plném nafouknutí AB se vytvoří takový tlak, že dojde k protlačení a AB se vyfoukne. Časově je to tak že do 2sec po nárazu je již AB vyfouknutý a předpínače pásů opět uvolněny.

Myšlenka, že při lehkém nárazu do 35km/h, nebo kopnutí do masky vozu dojde k explozi patrony je mylný, patrona se aktivuje až při deformaci nosníku v motorové části v rychlosti nad 37km/h do pevné překážky. V případě jedoucích vozidel se rychlosti sčítají.

Předpoklad pro správný dopad funkce AB na člověka je, že používáte bezpečnostní pásy. AB se nafoukne i v případě, že nejste připásáni, ale nepřejte si vidět člověk po kolizi vozu v byť jen 50km/h v obci který nebyl připoután. Buďto má zlomené obě ruce od vzepření za volantem nebo má zlomenou krční pateř vzad. Nejde o to, že jezdíme bezpečně, ale kolem nás jezdí 100x více blbců než si dovedeme představit kteří neovládají své koně pod kapotou.

Tak snad jen toliko k funkci AB ve vozech prodávaných před rokem cca 2001-2 než přišly do prodeje 6-8 AB vozy. Vše co jsem popsal, jsem popsal svými slovy a omlouvám se odborníkům za případné chyby ve výkladu.
bez podpisu - anonym
Obrázok užívateľa
dej-f
Komunikátor
 
Príspevky: 769
Registrovaný: Uto Dec 28, 2004 10:25 pm
Bydlisko: Ostrava / doma

Poslaťod majki » Uto Máj 17, 2005 11:00 am

Tys stravil ted nekolik desetileti v zahranici? :o) Precetl sis to po sobe? :ho:

která je zevniř překryt...pro správná dopad funkce...v obci která nebyl připásán....

uz dlouho jsem se tak nepobavil :mrgreen
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod dej-f » Uto Máj 17, 2005 2:04 pm

Přeber si to jak chceš:
a/ není času nazbyt, výstupní kontrola tudíž odpadá
b/byl jsem v zahraničí
c/nepsal jsem to já, ale sekretářka

pravda je, že jsem to po sobě kontroloval až po odeslání a tys to ovšem četl před korekturou. Ale jsem rád, že ses bavil, teď už to je snad vopřádku :ho:
bez podpisu - anonym
Obrázok užívateľa
dej-f
Komunikátor
 
Príspevky: 769
Registrovaný: Uto Dec 28, 2004 10:25 pm
Bydlisko: Ostrava / doma

Poslaťod Black » Uto Máj 17, 2005 2:13 pm

dej-f píše:Sepokusím vysvětlit princip na kterém pracují AirBagy.
Pokud vůz má ve výbavě airbag, má ho uložen zpravidla ve volantu, druhý může být před spolujezdcem a další boční v sedadle. Dále nebudu popisovat protože s koncepcí okenních AirBagů se zmněnil systém. V motorovém prostoru jsou místa která jsou předurčena k deformaci při havárii v určité rychlosti vozu. Na nich jsou body kterí při pohybu/posunu/zlomení (nevím přesně) dají spouštěcí signál patroně a ta při explozi vyvíjí plyn který nafoukne AirBag/y. V AirBagu je otvor kteráy je zevniř překryt a při plném nafouknutí AB se vytvoří takový tlak, že dojde k protlačení a AB se vyfoukne. Časově je to tak že do 2sec po nárazu je již AB vyfouknutý a předpínače pásů opět uvolněny.

Myšlenka, že při lehkém nárazu do 35km/h, nebo kopnutí do masky vozu dojde k explozi patrony je mylný, patrona se aktivuje až při deformaci nosníku v motorové části v rychlosti nad 37km/h do pevné překážky. V případě jedoucích vozidel se rychlosti sčítají.

Předpoklad pro správný dopad funkce AB na člověka je, že používáte bezpečnostní pásy. AB se nafoukne i v případě, že nejste připásáni, ale nepřejte si vidět člověk po kolizi vozu v byť jen 50km/h v obci který nebyl připoután. Buďto má zlomené obě ruce od vzepření za volantem nebo má zlomenou krční pateř vzad. Nejde o to, že jezdíme bezpečně, ale kolem nás jezdí 100x více blbců než si dovedeme představit kteří neovládají své koně pod kapotou.

Tak snad jen toliko k funkci AB ve vozech prodávaných před rokem cca 2001-2 než přišly do prodeje 6-8 AB vozy. Vše co jsem popsal, jsem popsal svými slovy a omlouvám se odborníkům za případné chyby ve výkladu.

Krásně jsi to napsal,tak aby to všichni pochopili :jo .
Jedna Mazda nestačí :-)

www.cx7.cz
Obrázok užívateľa
Black
NadMazďák
 
Príspevky: 13851
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 5:05 pm
Bydlisko: Tihany, Morva
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod majki » Uto Máj 17, 2005 5:06 pm

dej-f píše:Přeber si to jak chceš:
a/ není času nazbyt, výstupní kontrola tudíž odpadá
b/byl jsem v zahraničí
c/nepsal jsem to já, ale sekretářka

pravda je, že jsem to po sobě kontroloval až po odeslání a tys to ovšem četl před korekturou. Ale jsem rád, že ses bavil, teď už to je snad vopřádku :ho:

Beru tu tmavovlasou, dlouhonohou sekretarku :ho:
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť