Dnes som mal to stastie, ze som si mohol obhliadnut, nasadnut do CX-3 a vytvorit si vlastny prvy dojem z CX-3.
Na stupeň výbavy sa ma nepýtajte, viem, ze mala "iba" 16-ky kolesa.
Ked som prechadzal okolo parkoviska mazda dealera, vedel som , ze musi byt CX-3 niekde tam, ale nikde som ju nevidel.
Zacal som teda parkovat na prazdne miesto a az vtedy som si vsimol, ze vedla volneho miesta stoji biela CX-3.
Aj ked je asi CX-3 najkrajsia mazda medzi sucasnymi Mazda autami, stracala sa medzi ostatnymi Kodo mazdami, Naviac vedla stala CX-5 v rovnakej bielej farbe.
Jednotna Kodo tvár mazda je sice pekna, ale uz mam v tom zmaetok, aku mazdu vlastne vidim ked sa na ne pozeram.
A to si trochu aj fandim, ze mam vacsi prehlad o mazda autach, ako laik z ulice.
Moj pvy dojem bol, ze je to kus auta, takmer ako CX-5. Ale bol to naozaj iba prvy dojem, nie je tomu tak.
O skutocnej velkosti si vytvorte nazor, pri porovnani na parkovisku s ostatnymi autami.
http://jpeg.cz/images/2015/06/06/hy1X.jpghttp://jpeg.cz/images/2015/06/06/x3q8X.jpgPo nasadnuti som ihned hladal laktovu opierku medzi sedadlami, bohuzial nenasiel som ju.
V mojom ponimani crossover kategoria, ktora je najmae o pohodli, akosi evokuje pocit uz aj svojou cenou, ze CX-3 bude mat aj opierku medzi sedadlami.
Prvy dojem
Po nasadnuti som sa citil, ze sedim v novej M2 Kodo, s tym rozdielom, ze CX-3 je vybavena automat klimou, kym Kodo M2 ju ma az najvyssej vybave, ktoru som zatial este namal šancu vidiet v skutocnosti.
Stredovy panel je akysi mohutnejsi, ako v M2 a ubera miesto pre kolena, nohy.
Predne sedenie a pristrojovka
Sedak predneho sedadla som mal dojem, ze je pre mna (178 cm) kratky, asi najkratsi zo vsetkych mázd v ktorych som doteraz sedel. Sedadla su ale dobre tvarovane.
Pouzite materialy pristrojovky a okolia su maekčené plasty, konečne budu novinari spokojní a nebudú môcť p*ndať , ze mazda ma tvrde plasty v interieri.
Ocakaval som, ze CX-3 bude mať vyssi posed a budem vsadať do auta, nie zosadať, ale ani nie vysadať do sedadla.
Ocakavania boli zbytocne. Nasadanie ja take, by som povedal, europsky normalizovane.
Tu musim pripomenut, ze mechanizmus nastavovania vyšky vodicovho sedadla v CX3 do ktoreho som sadol, bol
ÚBOHEj kvality !!!!! Ze niekto dovolil take nieco namontovat do mazdy je pre mna neuveritelne
Spolujazdcove sedadlo je nizko a vyhlad z auta dopredu je mizerny uz pri mojej vyske, co bude, ak si tam sadne napr. žena mensieho vzrastu ? Spolujazdcovmu sedadlu chyba nastavovanie vysky. Ale ten isty problem som uz zazil aj v inych crossoveroch, inyh znaciek
Zadne sedenie
Sadol som si dozadu za seba a vzadu sa sedí naozaj vynikajuco, ak odpocitam, ze moje kolena sa uz jemne dotykali operadla vodicovho sedadla. Miesta na nárt nohy dostatok, vystupovanie, nastupovanie v pohode aj pre nohy.
Nad hlavou som mal minimalne este 5-7 cm od stropu.
Zadne dvere maju podla mna vynikajuce technicke riesenie, aby zabranili tomu, aby ste pri vystupovani otierali svojim šatstvom spinavy lem karoserie pri zadnych dverach. Ci je ucinne a odolne, ukaze az cas.
A mam dojem, ze zaroven toto technicko-konstrukcne riesenie odstranilo aj pricinu korodovania zadnych lemov blatnikov na mazdach (konecne )
Kufor
Za batozinovy priestor si zasluzi CX3 plus body, je dostatocne velky a podla mna velkostou uspokoji kazdeho, kto neplanuje stahovat svoj spalňový nabytok kazdy tyzden.
Na zaver mi neda nepripomenut pre mna vrchol lajdactva u mazdy.
To ze plasty na pristrojovke su tvrde a dotykam sa ich raz mesacne, ked ich utieram od prachu, mi absolutne nevadi, aj ked autonovinari su schopni o tom pisat dlhé litánie.
Ale vnutorna klucka dveri ktorych sa dotykam denno denne x-krat, by si zasluzila naozaj kvalitny material.
V CX3 vnutorna klucka otvarania dveri je z plastu, nastriekana akousi komínovou striebrenkou, na prvy pohlad a dotyk som z nich dostal zimomriavky.
Mam dojem, ze za par tyzdnov pouzivania sa zacnu osuchavat a 1 rocna mazda potom vyzera, ako 10 ročné ošúchané auto. Aj moja M3 ma plastovu klucku, ale urcite nie tak mizernej kvality ako v CX3, pričom uz aj z nej sa zacina ošúchavať striebrenka.
V aute ktoru mam doma (nie mazda) a je za polovicnu cenu, ako CX3, mam chromovanu kovovu klucku, ktora vyzerá a verim, ze vydrží na veky a večné časy a otvárať nimi dvere mi pripadá zakaždým ako luxusný pocit .
V CX3 taký luxusný feeling podla všetkého nik nezažije.
Moj celkovy dojem ? Na SUV je male auto, na mestske auto je neprakticke velkostou.
Snáď moje poznatky mozno pre vybavy Revolution a vyššie nebudú platiť, lebo sa v nich použijú iné materiály, iné mechanizmy .... kiežby tak bolo
============================================
Update
Nedalo mi neporovnat cm-ovu dlzku sedakov v CX-3, ktore som pocitoval, ako kratke. Mali by byt rovnako dlhe ako v novej M2 a v nej som si sedadla vpredu pochvaloval problem bude asi nie v cm-och
Uzky priestor vpredu v CX3, som sice pocitoval, ale nebol som isty, tak som o tom nenapisal, ale sa potvrdilo, ze cx3 ma uzsi priestor vpredu, ako M2
Rano som stretol na ceste Captur a spomenul som si, ze som mal z neho pozitivne vnimanie priestrannosti mini crossoveru. Tak ten pocit mi v CX3 chybal