Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda3 3. generace

Mazda správy zo Slovenska, Čiech a celého sveta.

Re: Mazda3 3. generace

Poslaťod Myso » Str Jan 22, 2014 1:26 pm

primas píše:Nissan trepe do áut motory z Renaultu
Nie som si teraz isty, ako presne to je, ale nekupil nahodou Renault podiel v Nissane prave kvoli ich motorarni? Z toho by vychadzalo, ze Renault motory pochadzaju od Nissanu...
Mazda2 1.3TE 86k aka Zoom - Zoom Obrázok - predane
Lada 2105 1.7 VFTrez aka Fun - Fun - zosrotovane
Obrázok užívateľa
Myso
Prispievateľ
 
Príspevky: 308
Registrovaný: Sob Feb 07, 2009 3:09 pm
Bydlisko: Praha - Bratislava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Lubos1 » Str Jan 22, 2014 2:06 pm

pali3x píše:Myslel som to tak, že Hyundai i30 mi príde lacné v detailoch v porovnaní s Kiou CEED - nie žeby sa mi nepáčilo :). Napr palubná doska v Kii Ceed pôsobí na mňa o dosť hodnotnejšie. Ale u oboch typov je úzky stredový panel - oproti Mazde. V M3 sa cítim akoby v o chlp väčšom aute.
Dokonca i30 (Hyundai má lepšiu povesť) bol jeden z mojích favoritov - aj cena je OK. Al keď prišla na trh Mazda 3 - "zamiloval" som sa :). Navyše motor 2,0 sa nedá porovnať s konkurenciou = vysoký krútiací moment a spotreba lepšia ako atmosferický (aj turbo) konkurenti. Mazda vyvinula podľa mňa jeden z najlepších motorov na svete.


Lacne detaily sa najdu vsade, aj v Mazde (mnozstvo ich bolo u starsich modelov 3, 6). U mna naopak i30 v provnani s Cee'dom vyzera hodnotnejsie. Ale to je jedno, je to vzdy iba vec nazoru.
Jedna vyhoda u i30 je vnutorna sirka auta - tu je auto bezkonkurencne.
S tou spotrebou by som pockal na realne jazdenie, u mna v Mazde je pisana 4,4 litrov nafty, jazdim realne za 6. To je 1,6 litra rozdiel. V starsej Mazdy 6 som jazdil za 6 (realne za 6,4), deklarovana spotreba bola 5,5. Rozdiel 0,9. Rovnake trasy, rovnaky styl jazdy. V novej 6 mam slabsi motor (150 vs 163k), nizsiu hmotnost. Userim 0,4 litra v porovnani so starym modelom. Z toho mi vyplyva, ze motor nie je uspornejsi ako predtym, na nizsej spotrebe sa odraza skor spominana hmotnost a vykon.

Jedna vec je jasna: Mazda odrbava na deklarovanej spotrebe viac ako predtym a SkyActiv moc usporu neprinasa. U benzinov to moze byt samozrejme inak, ale neverim tomu.
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod TomAnt » Str Jan 22, 2014 7:55 pm

U benzinov je to este horsie. Moja priemerka je 8.9. Oficialne ma byt 6.6
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Sedvo » Str Jan 22, 2014 9:48 pm

Chlapi asi jsem divný, ale jak M323, M6 GG tak i M6 GH jsem neměl problém jezdit za kombinovanou výrobce. Však v podpisu je má dlouhodobá spotřeba (extrémně pravidelně vedená).
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod dabel » Str Jan 22, 2014 11:13 pm

Sedvo: uvedom si, ze profil Tvojej jazdy (kazdodenna pokludna jazda po dialnici dost hlboko pod limit) je uplne idealny aj pre spotrebu aj pre rezim auta, kedy dokonca aj ten uuuplne nemozny DPF u Teba funguje na jednicku :) Ja som teraz tiez isiel pokludne mierne nadlimitne mimo mesta a po dialnici dlhu streku a dostal som sa 2.5 litra pod priemernu spotrebu - dlhodobo som ale vzhladom na velky podiel kratkych tras 1.2 litra NAD nou.

Lubos ad Santa Fe: ano, 2.2CRDi je spolahlivostou OK, ale 190k bude na taku kravu zufalo malo. Skoda, ze uz nerobia ten 3.0CRDi, co bol v ix55, to by som mozno aj ten diesel skusol
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod lakilaki » Str Jan 22, 2014 11:44 pm

Je tu niekto v klube, kto uz ma doma novu M3 2.0 alebo 2.2 D , a ma uz prakticke skusenosti, odjazdene niekolko sto, tisic km-ov ?
U nas v meste uz vidavam jednu cervenu, asi 1.5 Emotion...

"Jenom motor auto nedělá ..." http://www.auto.cz/test-mazda-3-1-5g-je ... dela-79078
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod pali3x » Štv Jan 23, 2014 7:39 am

V tom teste je to výborný výsledok. Myslím, že v poslednom čase som nečítal o žiadnom aute takéto hodnotenia ako o Mazde 3. Pre mňa viacmenej jednoznačná voľba. Žiadne auto nie je dokonalé, ale Mazda má chybičky tam, kde to nevplýva na jazdné vlastnosti auta.
Čo sa spotreby týka - som vodič, ktorý jazdí kľudne a ani s mojím súčasným autom nemám veľký problém priblížiť sa udávanej spotrebe. Síce je to 1,4-ka , ale teraz chcem niečo silnejšie - čo pôjde lepšie do kopca. M3 2,0 má papierovú spotrebu skoro v každom režime o 1l nižšiu ako moja 1,4-ka (zdá sa mi to neskutočné). Ak bude reálne o 1,5 l vyššia, tak aj tak budem spokojný, lebo to bude silnejší motor. Tiež som ale zvedavý ako to reálne bude vyzerať so spotrebou (kolega má sedan 1,5 - spýtam sa). Mne hovoril predavač, že pri 130 km/h mali spotrebu 6,2 l. V jednom teste som čítal, že oni dosiahli pri rovnakej rýchlosti niečo okolo 6,5. Ak je to pravda, tak je to ideálne auto na diaľnicu, pretože dnes pri 130 km/h s podobnou spotrebou nejazdí skoro žiadne auto. Ako čítam v testoch - všetko ide cez 7 až 7,5 l a viac (dokonca aj diesle- hlavne SUV). M3 je pomerne ľahká, aerodynamická, 130-ku má pri pomerne nízkych otáčkach, teoreticky by mohla myť deklarovanú spotrebu. Ja síce palubný PC nemám, ale napr brat hovoril, že pri 130 až 140 km/h mal zobrazených na Fábii 1,4 (50 kW) cca okolo 11 l. Možno práve šiel do kopca :). Alebo niečo nemá v poriadku, alebo je to auto slabé.

Aj keby spotreba nebola rovno papierová, mala by byť podľa všetkých dostupných informácii menej závislá na jazdnom štýle ako u turbomotorov.
Aj keď som kľudný vodič - ide mi o radosť z jazdy a rád šoférujem (kľudný neznamená pomalý). Niekde na Rakúskych serpentínach (napr stredom Rakúska smer Sever-Juh - v blízkosti Mariazell-u) nejde ani tak o rýchlosť ako o silu auta jeho ovládateľnosť. A práve tu by mohla mať M3 výhody a popreháňať pár VW Golfov a Octávii = spôsobiť ich majiteľom újmu na EGU :). Okrem toho občas je potrebné obehnúť... Je možné mať zážitok z jazdy aj v rámci rýchlostných limitov a sú miestá, kde je ak povolená rýchlosť veľa. "Kľukatý" úsek sa dá prejsť úplne bezpečne a s pocitom pohodlia s jedným autom 60-kou s iným 70-kou a iným 75 a ani nespoznám, žeby sa niečo dialo.
pali3x
Opytovateľ
 
Príspevky: 28
Registrovaný: Pon Sep 30, 2013 1:59 pm
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Sedvo » Štv Jan 23, 2014 9:31 am

dabel píše:Sedvo: uvedom si, ze profil Tvojej jazdy (kazdodenna pokludna jazda po dialnici dost hlboko pod limit) je uplne idealny aj pre spotrebu aj pre rezim auta, kedy dokonca aj ten uuuplne nemozny DPF u Teba funguje na jednicku :) Ja som teraz tiez isiel pokludne mierne nadlimitne mimo mesta a po dialnici dlhu streku a dostal som sa 2.5 litra pod priemernu spotrebu - dlhodobo som ale vzhladom na velky podiel kratkych tras 1.2 litra NAD nou.


Právě, že po dálnici 5 let nejezdím (minimálně), jenom okrsky (100 - 110 km/h je optimal), vesnice a město. Je fakt, že nejezdím krátké trasy, to auto neví co to je, jenom pravidelná každodenní trasa 35 km do práce a zpět.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod dabel » Štv Jan 23, 2014 10:25 am

Sedvo: Prepaaac, mal som v pamati, ze mas vacsinu cesty do prace po dialnici. Okresky su este lepsie. Pri tej poslednej ceste mi svietila pri sviznej jazde po okreske spotreba dokonca 9.4l, nasledne po prejdeni na dialnicu a vynulovani pocitadla som skoncil na 350km useku so spotrebou 9.9l - tempomat na 130kmh. Papierovo je priemer 12.5l - co zodpoveda spotrebe na dialnici pri tempomatovych 160kmh.

Takze ak by som jazdil iba mimo mesta a takehoto klobouka, tak som tiez dokonca pod papierovou spotrebou. Realne mam dlhodobu na niekolko tisic kilometroch podla PP 13.7l, vacsina kratucke trasy po meste a obchvate.

pali3x: na dialnici vo vyssich rychlostiach uz ide slaby motor na plny vykon a adekvatne tomu ide prudko hore spotreba. Skus ist s takou Fabkou 160kmh a budes niekde na 15-16 litroch. Svokor mal 1.2HTP, ta uz pri 130 bastila 12l. Tu by mal mat dvojliter velku vyhodu. V meste to bude uplne naopak :)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Myso » Štv Jan 23, 2014 1:26 pm

1.2HTP pri 130 berie nieco okolo 8-9l/100km, v priemere.

Moja M2 pri 130-140km/h tacho berie 6.5-7 podla podmienok.

Priemerka za 85000km je 6.96 , spritmonitor pise ze som 29% nad papierovou spotrebou (5.4 kombinovana)
Mazda2 1.3TE 86k aka Zoom - Zoom Obrázok - predane
Lada 2105 1.7 VFTrez aka Fun - Fun - zosrotovane
Obrázok užívateľa
Myso
Prispievateľ
 
Príspevky: 308
Registrovaný: Sob Feb 07, 2009 3:09 pm
Bydlisko: Praha - Bratislava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod primas » Štv Jan 23, 2014 6:34 pm

"A prestiz? Na SK je Mazda a Hyundai to iste..." Dabel, to hádam nemyslíš vážne...
Na japonské autá si dnes už nik nedovolí povedať zlé slovo, ani VWňáci, ani odborníci, ani krčmový experti, pretože dlhodobo vo všetkých možných rebríčkoch spoľahlivosti u nás aj Amerike výrazne dojbávajú ostatné značky. Sám som v USA dlhšie žil, takže viem o čom hovorím. Ono v dnešnej dobe prístupu na net nie je veľký problém sa k rôznym štatistikám a testom dostať, aj jazyková bariéra už nie je taký problém, takže mýty typu Passat je Passat sú už minulosťou. Hlavne keď niekto spraví nejaký prúser, je toho hneď plný net (napr. TSI)...
Sám chodím dlhodobo po rôznych diskusiách, a konkrétne Mazda má množstvo fanúšikov a aj VWňáci sú už vo vyjadreniach veľmi opatrní...
Inak aj ja som rozmýšľal nad SUBARU, ale to XV je maličké, škaredé (zvonku aj zvnútra)a predražené auto s malým kufrom, no bol som veľmi sklamaný keď som ho bol obzrieť, to auto sa z CX-5 nedá ani porovnávať...
Obrázok užívateľa
primas
Prispievateľ
 
Príspevky: 123
Registrovaný: Pia Sep 14, 2012 4:53 pm

Poslaťod Sedvo » Štv Jan 23, 2014 7:06 pm

dabel píše:Sedvo: Prepaaac, mal som v pamati, ze mas vacsinu cesty do prace po dialnici. Okresky su este lepsie. Pri tej poslednej ceste mi svietila pri sviznej jazde po okreske spotreba dokonca 9.4l, nasledne po prejdeni na dialnicu a vynulovani pocitadla som skoncil na 350km useku so spotrebou 9.9l - tempomat na 130kmh. Papierovo je priemer 12.5l - co zodpoveda spotrebe na dialnici pri tempomatovych 160kmh.

Takze ak by som jazdil iba mimo mesta a takehoto klobouka, tak som tiez dokonca pod papierovou spotrebou. Realne mam dlhodobu na niekolko tisic kilometroch podla PP 13.7l, vacsina kratucke trasy po meste a obchvate.


No právě okrsky jsou na prd, x vesnic, kopec, traktory, žádná plynulá jízda atd. Když se ti začne regenerovat DPF, tak to trvá i 40 km atd. Takže jako kloboučník nejezdím spíš naopak. Ideální je dálnice, rychlost cca 120 km/h, motor točí 2000 rpm a spotřeba fakt nízká. Okrsky jsou horší, protože převodovka není tak dobře poskládaná.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod pali3x » Pia Jan 24, 2014 8:38 am

To viem, že malý motor = vysoká spotreba na diaľnici, lebo nemá rezervu. Ak má auto max rýchlosť 160, tak 130 je blízko k maximu=viac sa trápi. Ale práve preto chcem Mazdu 3 - 2,0-liter :). Má perfektnú papierovú spotrebu aj v meste. Ak ja dokážem s Astrou zajazdiť cca papierové hodnoty, s Mazdou to isto pôjde tiež. Ak aj budem na hodnotách Astry, tak to bude super. A nemyslím si, že motor 2,0 od Mazdy bude na diaľnici oveľa smädnejší ako nejaký diesel - 1 l rozdielu na 100 km sa vráti v ušetrených nákladoch na údržbu. Možno 1,6 diesel od Hondy bude viac úsporný, ale klasické veľké motory až tak nie. Samozrejme som zabudol na 1,9 TDi, ktorý jazdí na vzduch :).

Kedysi skúšali v Top Gear-e porovnať na pretekárskej trasi BMW M3 a Toyotu Prius. Toyota išla skoro na maximum a BMW spolu s ňou. Ekonomickejšie bolo pri tomto spôsobe prevádzky BMW M3. Chceli tým dokázať, že BMW M3 je "ekologickejšie" auto ako Prius. také veci oni ale robia pomerne často.

Práve preto chcem ako ďalšie auto "Japonca" - lebo nikto mi nikdy nepovie, že som kúpil zle a ak, tak sa to dá vyvrátiť veľmi ľahko. Navyše M3 je úplne prekrásna a tu už aj "Golfista", alebo "Octávkar" musia uznať, že to auto má niečo do seba a má väčšieho ducha ako Octávia. Je mi jedno, kto si čo myslí o mojom aute, ale chcem to najlepšie mne cenovo ako-tak dostupné auto. Peugeot 301 je síce o dosť lacnejší, možno len o málo menší, ale neporovnateľný. Ak človek berie auto len ako premiestňovadlo, tak môže ušetriť. Pre mňa nie je auto len prostriedkom na vozenie, ale ani maznáčikom, ktorému venujem veeeeľa času. Je to len vec, ale prečo si nedopriať?

Nepotrebujem dom, pozemok, pole... Máme 2 deti (4 a 7 rokov) a chceme si pocestovať a užiť si spolu, keďže akosi dokážeme zarobiť viac ako minimálnu mzdu. A aj preto chceme super auto za "priateľnú" cenu (M3 hatchback 2,0 Challenge ešte spadá do tejto kategórie). Našťastie manželke je jedno aké auto vyberiem - viacmenej by jej vadil jen divoký tvar a škaredá farba (M3 sa jej páči -biela) :). Moja manželka nemá vodičák, čo je niekedy výhoda (auto je celé moje), niekedy nevýhoda - 1000 a viac km je pomerne dosť na jedného.
Spoločné chvíle nám nikto nevezme a spomienky ostanú. Niekto si kúpi dom, spláca hypotéku a sedí doma celý život. Ja to beriem tak, že peniaze si treba užiť (niečo mať aj ušetrené) - najlepšie s najbližšími. Mne nerobí radosť sedieť v krčme, alebo na futbale. Rád sa napr poveziem s rodinkou do Paríža, Londýna, na dovolenku do Španielska... Baví ma šoférovať - preto chcem to najlepšie cenovo dostupné auto.
Nebudeme tu večne a viac ako to, čo po nás deti zdedia isto ocenia to, čo sme spolu zažili a ako sme sa im venovali.
pali3x
Opytovateľ
 
Príspevky: 28
Registrovaný: Pon Sep 30, 2013 1:59 pm
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Myso » Pia Jan 24, 2014 9:23 am

pali3x píše:Práve preto chcem ako ďalšie auto "Japonca" - lebo nikto mi nikdy nepovie, že som kúpil zle a ak, tak sa to dá vyvrátiť veľmi ľahko. Navyše M3 je úplne prekrásna a tu už aj "Golfista", alebo "Octávkar" musia uznať, že to auto má niečo do seba a má väčšieho ducha ako Octávia.

pali3x píše:Je mi jedno, kto si čo myslí o mojom aute,


Opakujes to tu stale dokola a pride mi, ze si v tychto dvoch vetach malinko protirecis :o)
Mazda2 1.3TE 86k aka Zoom - Zoom Obrázok - predane
Lada 2105 1.7 VFTrez aka Fun - Fun - zosrotovane
Obrázok užívateľa
Myso
Prispievateľ
 
Príspevky: 308
Registrovaný: Sob Feb 07, 2009 3:09 pm
Bydlisko: Praha - Bratislava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Lubos1 » Pia Jan 24, 2014 11:19 am

pali3x píše:To viem, že malý motor = vysoká spotreba na diaľnici, lebo nemá rezervu. Ak má auto max rýchlosť 160, tak 130 je blízko k maximu=viac sa trápi. Ale práve preto chcem Mazdu 3 - 2,0-liter :). Má perfektnú papierovú spotrebu aj v meste. Ak ja dokážem s Astrou zajazdiť cca papierové hodnoty, s Mazdou to isto pôjde tiež. Ak aj budem na hodnotách Astry, tak to bude super. A nemyslím si, že motor 2,0 od Mazdy bude na diaľnici oveľa smädnejší ako nejaký diesel - 1 l rozdielu na 100 km sa vráti v ušetrených nákladoch na údržbu. Možno 1,6 diesel od Hondy bude viac úsporný, ale klasické veľké motory až tak nie. Samozrejme som zabudol na 1,9 TDi,...


Preco mam taky dojem, ze sa stale presviedcas o tom, ze Mazda 3 je pre teba to najlepsie a potrebujes si to nechat potvrdit aj od inych ludi? Jednoducho si ju kup a potom napis svoje dojmy.
Minula 2.0 Mazda 3 si "cucne" celkom slusne, pochybujem, ze sa to pri novej generacii rapidne zmenilo.
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

PredchádzajúciĎalší

Späť na Mazda u nás a vo svete

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron