Stránka 2 z 2

Re: Uvaha nad (novym) Xedosem

PoslaťNapísal: Uto Aug 14, 2012 9:57 pm
od Sedvo
Jenomže koncern prodá 8 milionů aut a mazda 1 milion (když tak mě opravte v těch číslech) a V6 u mazdy se vyplatí jenom v USA. Z ekonomického hlediska se to nevyplatí - samotný vývoj. Návratnost naprosto nulová a prodej také nulový (beru evropu). V současnosti začíná startovat standart 4válcový turbobenzín a to u všech značek.

Re: Uvaha nad (novym) Xedosem

PoslaťNapísal: Uto Aug 14, 2012 10:36 pm
od iron-racing
ja som tiez zastanca viacerych valcov, takze aj preto som taky one...
ale chcem sa opytat, co davaju do 6ky mpsky a co do speed 6ky. ved predsa musia mat nejake motory, ktore maju aj viac nez 4 valce. a tiez ak ich mozu ponuknut pre usa, preco nie pre europu?

alebo popripade neviem, ci by bol az taky zavratny problem pouzit V6ky, co sa davali do 323ky, 626ky, X6 a X9 s nejakou modifikaciou. ved ich predsa maju zmaknute a vyvoj by ich asi nestal nic uz...

Re: Uvaha nad (novym) Xedosem

PoslaťNapísal: Str Aug 15, 2012 8:39 am
od dabel
Ano, V6 by bol pekny, ale kto by to kupoval? Dneska su ludia zmasirovani blbostami o emisiach CO2, o famoznom downsizingu, vsetci prechadzaju z V6 na R4 (neda mi nespomenut BMW, ktori sa vykaslali na asi ich najlepsi motor 3.0i R6 v prospech 2.0 turbo). Podporuju to samotne automobilky (kvoli fleetovym emisiam CO2 a pokutam z toho vyplyvajucim), podporuje to marketing... tak preco by sa Mazda mala pustit totalne proti prudu kvoli niekolkym jedincom, ktori V6 vyzaduju: a uprimne: kto z vas by si take auto kupil NOVE, aby automobilku podporil?

U Mazdy evidujem 2 V6, ktore montovali v poslednej dobe: jednak 3.0V6 od Fordu s 220k, ktory bol v US Mazde6, jednak 3.7 V6 pravdepodobne vlastnej konstrukcie, ktory je vyhradeny pre Mazdu CX9. 2.5V6 uz je daleko daleko za zenitom a absolutne nestaci jednak emisiami, jednak parametrami (170k maju dnes oturbene 1.4ky).

Skor by bol zaujimavy nejaky dvojliter s malym turbom tak s 220 konmi, to by bola konecne zaujimava alternativa k benzinovym motorom v Mazde6, ktore za designom vyrazne zaostavaju.

Re: Uvaha nad (novym) Xedosem

PoslaťNapísal: Str Aug 15, 2012 10:54 am
od iron-racing
No napriklad moje dalsie auto bude taktiez, ako aktualne aspon 2,5 V6. Nizsie ist nechcem. Skor vyssie :)

Btw. oturbene 1,4ky. Ked tomuto supis motoru nalozis 5 ludi a stupis na krk, urobis s tym pomaly vacsiu spotrebu, nez ja s tym mojim 2,5 suchym starcekom za zenitom.

A este som chcel, ze ked do CX davaju V6, tak by ho kludne mohli supnut aj do 6ky a podla mna kedze sa predava v CX, tak by sa tak isto predaval aj v 6ke.

Re: Uvaha nad (novym) Xedosem

PoslaťNapísal: Str Aug 15, 2012 11:04 am
od majki
Nekde som cital (a neviem kde, neviem kedy, mozno pred rokom...), ze Mazda ma snad pracovat na vyvoju maloobjemoveho sestivalca...ci to tak je alebo nie, kto vie...

Re: Uvaha nad (novym) Xedosem

PoslaťNapísal: Str Aug 15, 2012 11:09 am
od TomAnt
Ten V6 z CX-9 nesplna emisne normy pre EU. Preto sa sem ani CX-9 nedovaza...

Re: Uvaha nad (novym) Xedosem

PoslaťNapísal: Str Aug 15, 2012 1:43 pm
od dabel
iron racing: samozrejme, ohladom realnej spotreby s Tebou plne suhlasim. Oturbeny motor holt cuca jak svina, ked mu nakladas. Takze ten 2.0 turbo v reale zerie viac ako 3.0i R6. Dalsi priklad: predajca Jaguaru mi rozpraval, ako boli jazdit v Anglicku na novych modeloch. Pri jazde "na krv" s trojlitrovym turbodieslom dosahovali rovnakej spotreby, ako pri rovnakom tempe s patlitrovym V8 s kompresorom.

Porovnanie s obstaroznym V6 je ale mimo: ten plni ledva Euro2 a tak ma urcite nizsiu spotrebu ako auto, ktore je cele brzdene a "upchate", aby plnilo Euro5. Kazdopadne rovnake vykony maju dnes aj atmosfericke stvorvalce, ktore realne nizsiu spotrebu pri rovnakych vykonoch mat budu.

PS: Inak suhlas: kym budem moct, tak sa V8 nevzdam!

Re: Uvaha nad (novym) Xedosem

PoslaťNapísal: Uto Aug 21, 2012 9:13 pm
od potkan
tu 3,7ku davaju v statoch aj do M6ky, ten fordov davali do prvej generacie a tu 3,7ku do druhej. ta fordacka 3,0 sa da aj u nas stretnut obcas v mazde tribute.
stare Kx motory v poslednych verziach plnili pokial viem euro4. neviem, ci by sa dalo ist s nimi dalej, nie som strojar.
pokial mazda bude mat iba R4 v ponuke, nemoze konkurovat nikomu, kto ponuka nieco vykonnejsie, nemoze postavit slusne vacsie SUV, nemoze postavit nijaky vacsi offroad, nemoze postavit pickup.
mylim, ze nikto by neplakal, keby pri poslednej generacii M6 mazda peniaze, co naliali do 2,5ky R4 radsej dali na nejaky 3,0 V6. nemyslim, ze by sa takych verzii predalo radovo menej jako tych 2,5.