Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda CX-5

Mazda správy zo Slovenska, Čiech a celého sveta.

Re: Mazda CX-5

Poslaťod robert01 » Str Aug 05, 2015 2:10 pm

Ahojte, moja CX5ka má už 3 roky za sebou a nabehaných 23tis km. Mám benzínovú verziu a zvažujem chiptunning, ktorý by ale pridal iba nejakých plus 10kW a plus 11Nm. stálo by to cca 480,-EUR. Chcem sa opýtať na váš názor, či by to neboli vyhodené peniaze a či chiptunning teda preprogramovanie softvéru riadiacej jednotky (žiadny power box) u atmosféry bez turba má význam a či vôbec pocítim zmenu. Ďakujem
robert01
Prispievateľ
 
Príspevky: 111
Registrovaný: Pia Jún 08, 2012 12:00 pm
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod lakilaki » Str Aug 05, 2015 4:23 pm

"čipovači" prezradili , pri akych otackach by si mal dostat tych +10kW / +11 Nm.
Sucasne max. kW pri 6000 ot vyuzivas ???
Keby si sa predsa len dal na čiptunning, ratat by si mal aj so zvysenou spotrebou benzinu.
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod blacklemon4 » Str Aug 05, 2015 5:31 pm

robert01 píše:Ahojte, moja CX5ka má už 3 roky za sebou a nabehaných 23tis km. Mám benzínovú verziu a zvažujem chiptunning, ktorý by ale pridal iba nejakých plus 10kW a plus 11Nm. stálo by to cca 480,-EUR. Chcem sa opýtať na váš názor, či by to neboli vyhodené peniaze a či chiptunning teda preprogramovanie softvéru riadiacej jednotky (žiadny power box) u atmosféry bez turba má význam a či vôbec pocítim zmenu. Ďakujem



na českom fóre si pochvaľoval jeden užívateľ chip od firmy:
http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... kyactiv-g/

trocha od ruky ale podľa jeho slov to bolo profi spravené a zo skutočne nameraných 145k (165k verzia) mu to ciply na nieco okolo 179k ...ak dobre pametam

tak našiel som to: http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/cx-5 ... 530?kols=8
Mazda CX-5, 2.2, 129kW, revolution
Mazda MX-5 NC 2.0
blacklemon4
Prispievateľ
 
Príspevky: 272
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 10:25 am
Bydlisko: Košice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod robert01 » Str Aug 12, 2015 8:29 am

Dík za odpovede, ten link na Tibalta čo si to dal načipovať poznám, len som chcel vedieť či to ešte niekto ďalší podstúpil chiptunning na benzínovom motore a mal tiež podobnú pozitívnu skúsenosť. Ešte to asi zvážim, či to za tie prachy stojí. Zistil som aj serióznu firmu, ktorá by to zvládla za 200,-eur, ale najbližšiu prevádzku, kde by mi to mohli urobiť majú v Zlíne.
robert01
Prispievateľ
 
Príspevky: 111
Registrovaný: Pia Jún 08, 2012 12:00 pm
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod blacklemon4 » Štv Aug 13, 2015 8:26 am

tiez som uvazoval o chipe ale nieco sa vo mne zlomilo a setrim radsej na MX-5 :-) ..do CX-5 pôjde uz iba nafta a spotrebak :)...bude sluzit ako presuvadlo z bodu A-B pre rodinu. :wave
Mazda CX-5, 2.2, 129kW, revolution
Mazda MX-5 NC 2.0
blacklemon4
Prispievateľ
 
Príspevky: 272
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 10:25 am
Bydlisko: Košice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod dabel » Štv Aug 13, 2015 3:39 pm

Chip pri atmosferickom motori je odrb na zakaznika. Mozno prida par konikov vo vykonovej spicke, zhorsi sa ale tah v nizsich otackach. Ak sa Ti vykon mali, tak predaj a kup ine, silnejsie auto.
...od Mazdy (uz nevlastny) bratranec so spravnym poctom valcov + jedna japonska symetricka stvorkolka
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7455
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod blacklemon4 » Pia Aug 14, 2015 8:19 am

dabel píše:Chip pri atmosferickom motori je odrb na zakaznika. Mozno prida par konikov vo vykonovej spicke, zhorsi sa ale tah v nizsich otackach. Ak sa Ti vykon mali, tak predaj a kup ine, silnejsie auto.


no ale ked to ma podlozene meranim na brzde... :hmmhmm
Mazda CX-5, 2.2, 129kW, revolution
Mazda MX-5 NC 2.0
blacklemon4
Prispievateľ
 
Príspevky: 272
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 10:25 am
Bydlisko: Košice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod lubkos » Ned Aug 16, 2015 12:24 pm

rider4 píše:Ahojte

Som hrdy majitel novej CX5. Chcem sa opytat ako ste to riesili s tym dojazdovim kolesom. Chcem si ho niekde kupit ale neviem kde resp. ci nie je lepsie si kupit komplet cele koleso a zdvihnut podlahu. Mam benzin AWD a chcem si byt na ceste kludnejsi. :spik2 dik za kazdu radu.


No ja som si dojazdovku ihned kupil, stala ma cca. 100€ a viem, ze ma napr. v noci, s detmi, nic neprekvapi. Tu lepiacu sadu vozim len tak, ale radsej ju nikdy nepouzijem, pneuservis s tym nema dobre skusenosti.
lubkos
Mazda CX5-II, 2.5 Skyactiv-G194 AWD A/T
Obrázok užívateľa
lubkos
VIP 2013
 
Príspevky: 172
Registrovaný: Štv Apr 10, 2008 9:27 pm
Bydlisko: Handlová
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dabel » Pon Aug 17, 2015 12:39 pm

blacklemon: jedna vec je maximum vykonu, druha vec vykonova krivka.
...od Mazdy (uz nevlastny) bratranec so spravnym poctom valcov + jedna japonska symetricka stvorkolka
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7455
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod blacklemon4 » Pon Aug 17, 2015 4:50 pm

dabel píše:blacklemon: jedna vec je maximum vykonu, druha vec vykonova krivka.



tak myslím si,že proti takejto krivke nemožno nič namietať:
Obrázok
Obrázok
či?
Mazda CX-5, 2.2, 129kW, revolution
Mazda MX-5 NC 2.0
blacklemon4
Prispievateľ
 
Príspevky: 272
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 10:25 am
Bydlisko: Košice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod lakilaki » Uto Aug 18, 2015 8:44 am

Čim taky narast vykonu dosahuju čhipovačhi ?
.
Pri SUV, ako je aj CX5, akosi mi unika dôvod honby za čhipovanym vykonom,
Uz pri tovarenskom nastaveni ma CX 5 pri razantnejsej jazde pomerne vysoku spotrebu paliva.
.
Ale aj spotreba je asi relativna, moj kamarat na Touaregu, podla jeho vyjadrenia je uplne spokojny s priemerkou 15 litrov nafty na 100km-ov.
A ja ked nemam spotrebu pod 6 litrov začínam blúzniť :spik2
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod dabel » Uto Aug 18, 2015 9:15 pm

Blacklemon: to je na atmosferu dooost podivne. Bud je ten motor v zaujme niecoho (emisie?) uplne poddimenzovany, alebo ide o pajchel meraca. No jo, som trosku paranoidny...

Laki: To je V10? Teraz sme do firmy kupili Turka V8 TDI a chalanisko jazdi tak za 12-14 po meste. No a inak plati, ze vykonu nie je nikdy dost, aj s SUV treba obcas poriadne pridat a predbehnut zopar aut na okreske
...od Mazdy (uz nevlastny) bratranec so spravnym poctom valcov + jedna japonska symetricka stvorkolka
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7455
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod blacklemon4 » Str Aug 19, 2015 6:15 am

dabel: nejazdím to auto ale majiteľ co to postol na ceske fórum si to veľmi pochvaľuje. možno ten vysoký kompresný pomer pri skyactive G ponúka možnosti ladenia chipu. Na druhej strane možno ten nárast aj skresľuje to, že namiesto sľubovaných 165k mu namerali iba 150k a tak ten skok na 187k sa zdá na atmo dosť veľký. alebo je tu tretia možnosť, že Mazda 2.0 Sky zámerne "podladila" aby dosiahla pekné čísielka pri NEDC ( neranie spotreby).

Laki: komu sa zdá vysoká spotreba nech si nekupuje SUV...to je proste daň za horšiu aerodynamiku. a výkonu nikdy nie je dosť :ho:
Mazda CX-5, 2.2, 129kW, revolution
Mazda MX-5 NC 2.0
blacklemon4
Prispievateľ
 
Príspevky: 272
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 10:25 am
Bydlisko: Košice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod lakilaki » Str Aug 19, 2015 11:21 am

dabel píše:Laki: To je V10? Teraz sme do firmy kupili Turka V8 TDI a chalanisko jazdi tak za 12-14 po meste. No a inak plati, ze vykonu nie je nikdy dost, aj s SUV treba obcas poriadne pridat a predbehnut zopar aut na okreske

Ano, V10 a so vsetkymi problemami, ktore tie motory mali, maju :bee
Obcas mi da jazdit na "Turkovi" a ano, ma to kopec vykonu, zrychluje to, ale vo svojej M3 akceleraciu pocitujem ovela intenzivnejsie.
No a minule som to dvojtonove hebedo neubrzdil pred odbocenim z cesty, takze ja uz radsej ani nevyuzivam vykon motora.

blacklemon4 píše:Laki: komu sa zdá vysoká spotreba nech si nekupuje SUV...to je proste daň za horšiu aerodynamiku. a výkonu nikdy nie je dosť :ho:


Ano máš úplnú pravdu, preto mne nedava zmysel zvysovat (uz aj tak pomerne vysoku ) spotrebu ešte čípovaním motora.
Ale pisem iba moj subjektivny nazor, nikomu nechcem brat ten jeho nazor a rozhodnutie.

A chapem spravne, ze pises o mazde ktoru kupovali, ako 165 koňovu, pricom jej namerali na brzde iba 150 koni ?
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod blacklemon4 » Str Aug 19, 2015 9:11 pm

laki:
rozumel si dobre kupil si 165k verziu a namerali mu 150k. všetko je na tom fore co som dal odkaz vyssie.
Mazda CX-5, 2.2, 129kW, revolution
Mazda MX-5 NC 2.0
blacklemon4
Prispievateľ
 
Príspevky: 272
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 10:25 am
Bydlisko: Košice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

PredchádzajúciĎalší

Späť na Mazda u nás a vo svete

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron