Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda CX-5

Mazda správy zo Slovenska, Čiech a celého sveta.

Re: Mazda CX-5

Poslaťod sidzej » Pon Apr 13, 2015 4:04 pm

Precitaj si reviews...v meste to je vraj fajn, ked ides pomaly, brzdis, moc nezrychlujes...motor je vraj poddimenzovany. Ak to ale chces najma na jazdy po meste (co ty tusim aj tak robis, ak sa nemylim), tak to moze byt fajn volba. Ten hybrid je dokonca lacnejsi nez 2.0T benzin. Mimo mesta hybrid ale vraj nie nic moc a tam odporucaju ludom radsej ten novy turbobenzin. Spotreba hybridu je samozrejme tiez totalne prestrelena marketingovo (pozri si video napr. od Rasta Chvalu na sme.sk) :) NX vyzera super, ako zvonku, tak zvnutra. Ja som po nej poskuloval najma kvoli kvalite spracovania a odhlucnenia (vraj to je o dost tichsie). Mozno sa este zveziem na NX, skor nez podpisem objednavku na novu CX-5...no ta cenovka aj tak velmi boli (ked to nejde na firmu ale na vlastne triko) :hmmhmm
2013-201X: Mazda CX-5 2.2D AWD Revolution A/T
Obrázok
Obrázok užívateľa
sidzej
Pisateľ
 
Príspevky: 82
Registrovaný: Str Aug 16, 2006 5:58 pm
Bydlisko: Paris, France
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod TomAnt » Pon Apr 13, 2015 4:52 pm

Mne velmi vyhovuje prejav hybridu, reakcia na plyn, bezstupnova prevodovka, atd atd...
Cizeeee, poskulujem po SUV hybride. A tych moc nie je. RAV4ka bola len teraz predstavena v USA, to este potrva kym bude v EU. CX-5ka v nedohladne, aj ked Mazda ma licencovany HSD od Toyoty uz dost dlho, uz to tam mohli dat, ach jaj...

Motor je poddimenzovany? Hm. Je tam 2.5ka benzin spolu s elektromotormi, nechapem. Musim kuknut nejake recenzie, naposledy som to pozeral ked to vyslo na trh.
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod sidzej » Pon Apr 13, 2015 10:26 pm

Jeden citat (ale je toho plno skoro v kazdej recenzii): The Lexus NX 300h hybrid engine (a 2.5-litre petrol linked to an electric motor) develops 195bhp, yet feels underpowered. It uses a CVT automatic gearbox, which makes the engine drone and never supplies the surge of acceleration you expect from all the noise it makes.

Udajne je to pri vacsej akceleracii dost hlucne, pricom vykon tam akosi nie je...Treba ale skusit. Co sa nepaci novinarom, sa moze pacit tebe :)
2013-201X: Mazda CX-5 2.2D AWD Revolution A/T
Obrázok
Obrázok užívateľa
sidzej
Pisateľ
 
Príspevky: 82
Registrovaný: Str Aug 16, 2006 5:58 pm
Bydlisko: Paris, France
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod lakilaki » Pon Apr 13, 2015 11:29 pm

Moj prispevok, nepatri uplne k CX5, ani na mazdaklub, ale tyka sa to SUV, tak mozno mi prepacite.
-
Mal som dnes moznost cestovat, ako spolujazdec v 0000 - Q7. r. 2009. No hrôza :celo: .
Pochopil som, ze soferi tych obrovitych SUV, za sposob tzv. agresivnej jazdy na svojich autach, vlastne asi ani nemozu.
Moj sofer Q7 sa spraval na ceste rovnako, ako vsetci ostatní SUVkári, ale nie z nejakych osobnostych, charakterovych vlastnosti.
Je, bol jednoducho vodič nemehlo , ktory si ani neuvedomoval svoje spravanie.
V podzemnej garazi napriklad nezvladal velkost svojho vozidla, zvnutra som videl, ze sa spraval, ako slon v porcelane.
Zvonku z reakcie "utlacanych vodicov" bolo zrejme, ze jeho nemehlo spravanie vnimali, ako utocne, arogantne.

Na cestach, jazda s SUV na kufri pred nim iduceho vozidla ???
On hadam ani nevidel, nevnimal auto pred sebou cez tu obrovsku kapotu.
Opaet to nerobil z dovodu, ze by chcel dokazovat svoju nadradenost. Neuvedomoval si co robi.

Summa summarum podla mna v obrovitych najmae ciernych SUV jazdia naozaj "NEMEHLA" vodici, ktorí nezvladaju obrovitost a z toho vyplyvajucich problemov svojich osobnych nakladakov tzv SUV.
.
Preco vodici CX5 SUV sa tak nespravaju, ako vodici v nemeckych velrybach ? Lebo, nie su nemehlá vodici. :dobry
.
A este jedna pripomienka.
Ked akysi odbornik motoristicky novinar zacne napr. Mazde vytykat tvrde plasty na pristrojovke, tak ich poslem a mozete aj vy rovno poslat do ......
Tvrdas plasty, ake som mal dnes okolo seba v Q7, som vo svojich mazdach este nezazil. :jazyk
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod sidzej » Uto Apr 14, 2015 9:31 am

:lol Q7 je proste diagnoza...cest vynimkam, ktore su vsak naozaj velmi zriedkave.
2013-201X: Mazda CX-5 2.2D AWD Revolution A/T
Obrázok
Obrázok užívateľa
sidzej
Pisateľ
 
Príspevky: 82
Registrovaný: Str Aug 16, 2006 5:58 pm
Bydlisko: Paris, France
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod TomAnt » Uto Apr 14, 2015 2:12 pm

sidzej píše:Jeden citat (ale je toho plno skoro v kazdej recenzii): The Lexus NX 300h hybrid engine (a 2.5-litre petrol linked to an electric motor) develops 195bhp, yet feels underpowered. It uses a CVT automatic gearbox, which makes the engine drone and never supplies the surge of acceleration you expect from all the noise it makes.

Udajne je to pri vacsej akceleracii dost hlucne, pricom vykon tam akosi nie je...Treba ale skusit. Co sa nepaci novinarom, sa moze pacit tebe :)


Jaaaaaj, tak ten hluk a akceleracia "nezodpovedajuca" hluku, to robi aj nas Auris HSD, to je v pohodkeee. To je o tom uvedomit si ze to je hybrid a ma to proste iny prejav. On ma totiz okamzite ten benzin otacky v optime a huci konstantne, za staleho zrychlovania. Nie je to nieco, co by clovek cakal, pokial doteraz jazdil na klasickych autach (zvysujuci sa hluk a otacky benzin motora s rychlostou). Ako vravim, je to len "uvedomenie si". Na Aurise uz mi to vobec nevadi...

Toto vycitavaju konstatne uz od cias snad prveho Priusu vsetkym tym hybridkom chudakom neborakom :D

V praxi to znamena, ze to ked das z nuly kickdown, tak to proste huci, ako ked ma benzin otacky povedzme 5000 rpm... a huci to konstatne :) Samozrejme, tvoj pocit je potom ze to "nejede", lebo si zvyknuty, ze ked to tak huci, tak uz musis ficat ako gula :ho:
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dabel » Uto Apr 14, 2015 7:04 pm

To nie je prejav hybridu, ale bezstupnoveho automatu.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod TomAnt » Uto Apr 14, 2015 8:36 pm

Ale toto nema automat v pravom zmysle slova, toto ma toto:

http://eahart.com/prius/psd/

Tu si to viete nasimulovat, tie ozubene kolesa vlavo su cela "prevodovka"
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dabel » Štv Apr 16, 2015 10:53 am

Myslim tie prejavy, co popisujes - to su klasicke prejavy CVT, nie hybridu.

Kazdopadne nerozumiem, preco na take velke a tazke auto ako je NX dali len atmosfericky stvorvalec. Jasne potom, ze napr. na dialnici sa "namaka" a je hlucny.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod grek » Ned Apr 19, 2015 1:16 pm

Tento tyzden som si vsimol nahodne,ze mi nesvietia denne svetla pri rezime "auto". Je mozne,ze by mi vyhoreli obe ziarovky (halogenove) naraz? Auto mam presne 2 roky a priznam sa prekvapilo ma to. Na palubovke sa neobjavila ziadna signalizacia tak som ani netusil,ze mi nesvietia az som si to vsimol nahodou.

Mate niekto podobnu skusenost?
grek
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Štv Mar 14, 2013 7:32 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod blacklemon4 » Ned Apr 19, 2015 9:56 pm

a ako si na to prisiel ze nesvietia? nema si nahodou zatiahnutu ručnu brzdu ked si na to prisiel?

ked je zatiahnuta rucna tak nesvietia :-)
Mazda CX-5, 2.2, 129kW, revolution
Mazda MX-5 NC 2.0
blacklemon4
Prispievateľ
 
Príspevky: 272
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 10:25 am
Bydlisko: Košice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod grek » Pon Apr 20, 2015 9:29 pm

blacklemon4 píše:a ako si na to prisiel ze nesvietia? nema si nahodou zatiahnutu ručnu brzdu ked si na to prisiel?

ked je zatiahnuta rucna tak nesvietia :-)


:palec je to tak...pekne som sa vyfarbil :hmmhmm
grek
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Štv Mar 14, 2013 7:32 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod robert01 » Štv Máj 07, 2015 11:17 am

tak po včerajšom (6.5.2015) krupobití v Prešove mám svoju CX-5ku pekne dobitú :bee je možné, že japonci tam dávajú tenšie plechy ako európsky výrobcovia??? mám nahusto jamkovanú komplet prednú kapotu, celú strechu, horné zárubne dverí po celej dĺžke a ešte aj na hornej hrane dverí tesne pod oknom........... :ko dúfam, že sa to dá do pôvodného stavu, havarijku mám, len ma nasr.. že škodovky a VW nič, ani stopa a moje CX5ka vyzerá, ako by cez ňu prešla uplne iná búrka...
robert01
Prispievateľ
 
Príspevky: 111
Registrovaný: Pia Jún 08, 2012 12:00 pm
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod TomAnt » Štv Máj 07, 2015 12:06 pm

My sme mali rovnaky problem s dvojkou. Holt, dan za znizovanie vahy su tensie plechy...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod lakilaki » Štv Máj 07, 2015 7:33 pm

robert01 píše:tak po včerajšom (6.5.2015) krupobití v Prešove mám svoju CX-5ku pekne dobitú :bee je možné, že japonci tam dávajú tenšie plechy ako európsky výrobcovia??? mám nahusto jamkovanú komplet prednú kapotu, celú strechu, horné zárubne dverí po celej dĺžke a ešte aj na hornej hrane dverí tesne pod oknom........... :ko dúfam, že sa to dá do pôvodného stavu, havarijku mám, len ma nasr.. že škodovky a VW nič, ani stopa a moje CX5ka vyzerá, ako by cez ňu prešla uplne iná búrka...

Hlavu hore, nebud smutny, mas poistenie a tzv. "Důlkári" to napravia bez stopy.
Za chvilu sa nastahuju do Presova a budu sa predhanat, ku komu z nich dáš auto vy-důlkovat.
Myslim, ze v Nissan PO maju stale vyvesenu reklamu, ze robia take opravy.
Ked, ale mozem odporucat, výber firmy prenechaj na poistovnu, su finančne prepojení s "Důlkármi" ,
aj odborne a Ty potom nemas ziadne administrativne problemy s preplatenim opravy od poistovne.
Pri CX-5 odhadujem, ze si vyuctuju za opravu priatelskych cca 3-5.000 € :crazy
=====
Mazda versus EU auta .
Ako lahko sa na mazda spravia důlky, tak lahko sa odstranuju bez nasledkov.
U ostatnych znackach, alebo praska farba-lak, alebo ostane stopa po priehlbine.
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

PredchádzajúciĎalší

Späť na Mazda u nás a vo svete

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť