Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda CX-5

Mazda správy zo Slovenska, Čiech a celého sveta.

Re: Mazda CX-5

Poslaťod kniezarastislav » Uto Feb 24, 2015 11:37 am

sidzej píše:...
No a prave dnes sa mi rozsvietil znamy cerveny vykricnik plus odkaz, ze mam nizky tlak oleja a motor moze byt poskodeny. Vyyyyborne :ko
Pozriem olej (co som sa uz naucil ako spravny naftozrut pravidelne kontrolovat) a olej je na hornej bodke, no daaaleko od znacky X. Netusim, co tomu je...rano zavolam do servisu. Predpokladam, ze ma len zavolaju, vymenia olej, zacvakam to zo svojho ako skoru garancku...a ide sa dalej.
.....


Pýtaj si to ako reklamáciu, ja som to mal pri 15000, bola urobená a zacvakaná normálna serviska akoby pri 20000 a neskôr mi v inom servise povedali, že to malo ísť cez reklamáciu, takže skús a daj vedieť.
MAZDA CX-5 2.2D AWD Revolution A/T, Crystal Pearl
spotreba 8.5 - 10.1, zima v meste 14.8, ale inak jazdí super
kľudná jazda 70-120km/h mimo mesta 6.0l
diaľnica 130km/h 8.3l, 138km/h 8.5l
Obrázok užívateľa
kniezarastislav
Pisateľ
 
Príspevky: 69
Registrovaný: Pon Nov 11, 2013 10:04 am
Bydlisko: Žilina
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod dzive » Uto Feb 24, 2015 12:05 pm

Ak by bol vyber na mojej manzelke tak mame doma auris hybrid. Co je vsak vzhladom na prirastok do rodiny male. Vedel by som si predstavit novy lexus N300 no to by som uz musel hlbsie siahnut do vrecka.
Lakilaki - preco by si uprednostnil benzin.
Ak by som jazdil skor mesto alebo okrsky nevaham a beriem benzin.
Pri mojej zostava to moze byt bud silenjsi naftak alebo v europe novy 2,5l benzin.
Mate niekto skusenosti ako sa sprava na 19kach na nasich tankodromovych cestach?
dzive
Čitateľ
 
Príspevky: 5
Registrovaný: Pia Feb 20, 2015 8:45 pm

Poslaťod sidzej » Uto Feb 24, 2015 12:13 pm

Dzive, a Evoque sa tvojej manzelke nepaci? :) Davaju tam teraz novu 9 stupnovu automaticku prevodovku....a je to pekne auticko :) U mna v praci stoji pravidelne Evoque vedla mojej CX-5. Obe su pekne, aj ked sa mi zda, ze Evoque je trochu mensi nez CX-5...a drahsi :)
2013-201X: Mazda CX-5 2.2D AWD Revolution A/T
Obrázok
Obrázok užívateľa
sidzej
Pisateľ
 
Príspevky: 82
Registrovaný: Str Aug 16, 2006 5:58 pm
Bydlisko: Paris, France
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod sidzej » Uto Feb 24, 2015 12:16 pm

kniezarastislav píše:Pýtaj si to ako reklamáciu, ja som to mal pri 15000, bola urobená a zacvakaná normálna serviska akoby pri 20000 a neskôr mi v inom servise povedali, že to malo ísť cez reklamáciu, takže skús a daj vedieť.

Vdaka, skusim to tak poriesit. Aj ked udajne tieto predcasne vymeny oleja davaju platit normalne uzivatelom. Hodia to na teba, ze nejazdis spravne (kratke trasy, nedokoncis regeneracie a podobne vyhovorky). Nechcu si priznat, ze maju problem s tymi motormi...Horsie ale bude, ak tam bude poskodenie tych hriadelov, to prezeniem isto cez zaruku.
2013-201X: Mazda CX-5 2.2D AWD Revolution A/T
Obrázok
Obrázok užívateľa
sidzej
Pisateľ
 
Príspevky: 82
Registrovaný: Str Aug 16, 2006 5:58 pm
Bydlisko: Paris, France
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod lakilaki » Uto Feb 24, 2015 2:25 pm

dzive píše: ....Lakilaki - preco by si uprednostnil benzin. .....

Dvojhmotny zotrvacnik v spojke. Je to tam kvoli tlmeniu prenosu vibracii diesel motora.
Pouzivat ju v mestskej premavke, ci nedajboze v dopravnej zapche je trapenie zotrvacnika aj moje.
Problem vyriesi sice "drahsi" automat, ale AT v spojeni s dieselom mi pripada zbytocny.
Zaradim 5-ku a mozem mimo mesto jazdit, takmer cely den bez preradenia, tocivy moment diesela to utiahne.
Mam vlastne poloautomat :ho:

Ohrievanie sa motora. V zimnom obdobi, aj v takych miernych zimach, ako su teraz musim prejst cca 15 km-ov, aby sa motor ohrial na prevadzkovu teplotu. Dovtedy, aby som sledoval neustale otacky motora, aby nepretacal studeny motor
Vnimam to na automat klimatizacii (sleduje desiatky udajov motora, auta), za ake dlhe kilometre až zacina fukat teply vzduch v dieseli z vyduchov a ako rychlo už fuka v benzine.

DPF- Prejdem suvislych 1000 km-ov, ale regeneracia ako naschval, neprebehne pocas plynulej jazdy, ale po prichode do mesta, alebo na druhy den rano, ked jazdim v meste.
Neviem, ako inym, ale mne sa regeneracia spusta velmi casto prave na kratkych trasach.
Stalo sa mi viackrat, ze som najazdil este zbytocny okruh 10-15 km-ov, aby som dokoncil regeneraciu DPF.
Viem, nie je to nutnost, ale neda mi, aby som odstavil auto s prebiehajucou regeneraciou.

Turbo - Ohrievanie studeneho motora na mieste, aby sa premazalo olejom turbo.
Chladenie turba na volnobehu, po jazde na dialnici, dlhych trasach. ( večne zabudnem)

Letna, jesenna, zimna nafta, clovek aby stale sledoval na benzinke kedy, co tankuje.

Keby som take diesel zalezitosti nesledoval, nerobil, tak jazdim asi castejsie do servisu. Čert jak diabol....

To su tie hlavne dieselacke starosti, ktore ma otravuju a pri benzine nie su.
Mozno keby som jazdil iba na diesel, tak si zvyknem a beriem to ako samozrejmost, teraz su to iba dalsie zbytocne starosti.

Naklady na 100 km-ov. Nafta bude drahsia, ako benzin.
V EU je schvalena smernica, ze do konca 2016 sa ma zacat zdanovat obsah energie v palive a nie objem (litre) paliv, ako je tomu doteraz.
Benzin obsahuje menej energie (aj preto vyssia spotreba), ako nafta, takze nafta bude zatazena vyssou danou a bude drahsia. V podstate bude jedno ci benzin, alebo nafta, cena za 100 km-ov bude cca rovnaka.
Ze take zdanenie energie paliv este nie je u nas, je iba zbabelost nasich politikov, aby si udrzali miesto.
V susedstve, na juh od SK, uz take zdanenie zaviedli. Myslim, ze este v dalsich 2-3 statoch EU uz je tak.
Nemam obavy, ze pri sposobe hospodarenia nasich volenych vo*ov, nezavedu vyssiu dan za naftu, len aby mali z coho ..... vsak pozname to :bee
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod sidzej » Str Feb 25, 2015 12:22 am

Tak mi nakoniec v servise zahlasili, ze vase auto si vypytalo predcasnu vymenu oleja, cize 2-hu reviziu. Povodne mala byt az v juli alebo pri 37.000km. Takze druhu reviziu som tym padom robil 8 mesiacov od prvej a len 13.000km od prvej. Samozrejme, ze to hodili na mna, ze robim s autom asi vela kratkych trati (co asi maju pravdu, ak 20km one way po okreskach je kratka trat). V meste ale jazdim minimum...Stalo ma to 250e a ziadna zaruka sa na to nevztahuje.
Teraz mi povedali, ze tretia revizia bude az o dalsich 20.000km alebo o rok....alebo ked si zase auto vypyta :jo

Uvidime...ak sa to bude opakovat, tak to asi fakt vymenim za novu CX-5 benzinovu...

PS> V showroome mali vystavenu nejaku specialnu seriu s nazvom No Limit: http://www.largus.fr/actualite-automobi ... 52388.html - Vyzeral to velmi pekne, interier uz bol asi ten po facelift-e, lebo som si vsimol novu automaticku prevodovku, krajsie kozene sedacky (tmava koza, presivane cervenou nitou).. :dobry
2013-201X: Mazda CX-5 2.2D AWD Revolution A/T
Obrázok
Obrázok užívateľa
sidzej
Pisateľ
 
Príspevky: 82
Registrovaný: Str Aug 16, 2006 5:58 pm
Bydlisko: Paris, France
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod lakilaki » Str Feb 25, 2015 10:39 am

Co ???????
250 € vymena oleja ? :shock
A ako to, ze ziadna zaruka ?

CX5 sam ziada vymenu podla sposobu jazdy ? Super vec.
=========
Dlhe roky vo svojich autach menim, davam menit olej v motore po 10-12.000 km-och.
Je jedno, ci je to motor benzin ci diesel.
Doteraz s takym pristupom k motorom, mam iba dobre skusenosti (aj moje doterajsie auta).

Neverte 20-30.000 km-ovym lehotam vymeny oleja.
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod kniezarastislav » Str Feb 25, 2015 11:02 am

a čo čakáš - cenu ako v garáži??? urobili mu to v rámci garančnej
- inak mali ti vymeniť aj filtre...
MAZDA CX-5 2.2D AWD Revolution A/T, Crystal Pearl
spotreba 8.5 - 10.1, zima v meste 14.8, ale inak jazdí super
kľudná jazda 70-120km/h mimo mesta 6.0l
diaľnica 130km/h 8.3l, 138km/h 8.5l
Obrázok užívateľa
kniezarastislav
Pisateľ
 
Príspevky: 69
Registrovaný: Pon Nov 11, 2013 10:04 am
Bydlisko: Žilina
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod sidzej » Str Feb 25, 2015 11:14 am

Menili aj filtre, spravili komplet garancnu prehliadku (2-hu). Cena je normalna na Francuzsko...dokonca by som povedal, ze je nizka. V Skode som platil viac za garancky.
2013-201X: Mazda CX-5 2.2D AWD Revolution A/T
Obrázok
Obrázok užívateľa
sidzej
Pisateľ
 
Príspevky: 82
Registrovaný: Str Aug 16, 2006 5:58 pm
Bydlisko: Paris, France
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod kniezarastislav » Str Feb 25, 2015 11:16 am

môžeš byť úplne spokojný, ja som platil nejakých 230€
MAZDA CX-5 2.2D AWD Revolution A/T, Crystal Pearl
spotreba 8.5 - 10.1, zima v meste 14.8, ale inak jazdí super
kľudná jazda 70-120km/h mimo mesta 6.0l
diaľnica 130km/h 8.3l, 138km/h 8.5l
Obrázok užívateľa
kniezarastislav
Pisateľ
 
Príspevky: 69
Registrovaný: Pon Nov 11, 2013 10:04 am
Bydlisko: Žilina
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod TomAnt » Str Feb 25, 2015 2:17 pm

Ja tretiu okolo 260. Ale vratane vycistenia klimy.
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod jozefs » Str Feb 25, 2015 2:55 pm

sidzej píše:Tak mi nakoniec v servise zahlasili, ze vase auto si vypytalo predcasnu vymenu oleja, cize 2-hu reviziu. Povodne mala byt az v juli alebo pri 37.000km. Takze druhu reviziu som tym padom robil 8 mesiacov od prvej a len 13.000km od prvej. Samozrejme, ze to hodili na mna, ze robim s autom asi vela kratkych trati (co asi maju pravdu, ak 20km one way po okreskach je kratka trat). V meste ale jazdim minimum...Stalo ma to 250e a ziadna zaruka sa na to nevztahuje.
Teraz mi povedali, ze tretia revizia bude az o dalsich 20.000km alebo o rok....alebo ked si zase auto vypyta :jo

Uvidime...ak sa to bude opakovat, tak to asi fakt vymenim za novu CX-5 benzinovu...

PS> V showroome mali vystavenu nejaku specialnu seriu s nazvom No Limit: http://www.largus.fr/actualite-automobi ... 52388.html - Vyzeral to velmi pekne, interier uz bol asi ten po facelift-e, lebo som si vsimol novu automaticku prevodovku, krajsie kozene sedacky (tmava koza, presivane cervenou nitou).. :dobry


Ahojte, mám 2.0 benzín AT revolution, kúpená 10.2.2012, najazdené 25 000km,....ak Ti môžem poradiť, choď do 2,5benzínu, o nafte ani neuvažuj,......to je jedno, či krátke, či dlhé trasy, či 10 000km za rok či 25 000, proste choď do 2,5 benzínu,
jozefs
Prispievateľ
 
Príspevky: 172
Registrovaný: Pia Okt 19, 2012 1:52 pm
Bydlisko: Košice
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Sedvo » Str Feb 25, 2015 2:56 pm

lakilaki píše:
CX5 sam ziada vymenu podla sposobu jazdy ? Super vec.


To si většinou žádají všechny auta s DPF. ECU spočítá regenerace, počet startů, počet přerušených regenerací atd. a vyhodnotí, že olej je degradovaný - šup na výměnu.

Já mám také DPF a 212000 najeto a nikdy jsem se nedostal s olejem po bod X a taky mne nikdy neposlalo do servisu. Je fakt, že regenerace mám většinou dokončené a olej se tedy tolik neředí. A to jezdím každých 20000 km na výměnu oleje.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod sidzej » Str Feb 25, 2015 3:03 pm

jozefs píše:Ahojte, mám 2.0 benzín AT revolution, kúpená 10.2.2012, najazdené 25 000km,....ak Ti môžem poradiť, choď do 2,5benzínu, o nafte ani neuvažuj,......to je jedno, či krátke, či dlhé trasy, či 10 000km za rok či 25 000, proste choď do 2,5 benzínu,

Jozef, ja by som do tej 2.5 aj isiel, uz som o tom rozmyslal, ale asi si pockam do roku 2016, ked maju zmenit system "malus-ov"...zatial to vyzera nepriaznivo, pozri tu: Obrázok 2.5L benzin znamena 2200 euro malus (nieco ako Ficova registracna dan v SK, kde to mate tusim od kW - my to tu mame od g CO2).
2013-201X: Mazda CX-5 2.2D AWD Revolution A/T
Obrázok
Obrázok užívateľa
sidzej
Pisateľ
 
Príspevky: 82
Registrovaný: Str Aug 16, 2006 5:58 pm
Bydlisko: Paris, France
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod kniezarastislav » Str Feb 25, 2015 4:47 pm

Inak niekde som zachytil, že v Paríži má byť úplná výluka naftových motorov - skús si to vyhľadať, až nekupuješ zbytočne...
MAZDA CX-5 2.2D AWD Revolution A/T, Crystal Pearl
spotreba 8.5 - 10.1, zima v meste 14.8, ale inak jazdí super
kľudná jazda 70-120km/h mimo mesta 6.0l
diaľnica 130km/h 8.3l, 138km/h 8.5l
Obrázok užívateľa
kniezarastislav
Pisateľ
 
Príspevky: 69
Registrovaný: Pon Nov 11, 2013 10:04 am
Bydlisko: Žilina
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

PredchádzajúciĎalší

Späť na Mazda u nás a vo svete

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť