dzive píše: ....Lakilaki - preco by si uprednostnil benzin. .....
Dvojhmotny zotrvacnik v spojke. Je to tam kvoli tlmeniu prenosu vibracii diesel motora.
Pouzivat ju v mestskej premavke, ci nedajboze v dopravnej zapche je trapenie zotrvacnika aj moje.
Problem vyriesi sice "drahsi" automat, ale AT v spojeni s dieselom mi pripada zbytocny.
Zaradim 5-ku a mozem mimo mesto jazdit, takmer cely den bez preradenia, tocivy moment diesela to utiahne.
Mam vlastne poloautomat
Ohrievanie sa motora. V zimnom obdobi, aj v takych miernych zimach, ako su teraz musim prejst cca 15 km-ov, aby sa motor ohrial na prevadzkovu teplotu. Dovtedy, aby som sledoval neustale otacky motora, aby nepretacal studeny motor
Vnimam to na automat klimatizacii (sleduje desiatky udajov motora, auta), za ake dlhe kilometre až zacina fukat teply vzduch v dieseli z vyduchov a ako rychlo už fuka v benzine.
DPF- Prejdem suvislych 1000 km-ov, ale regeneracia ako naschval, neprebehne pocas plynulej jazdy, ale po prichode do mesta, alebo na druhy den rano, ked jazdim v meste.
Neviem, ako inym, ale mne sa regeneracia spusta velmi casto prave na kratkych trasach.
Stalo sa mi viackrat, ze som najazdil este zbytocny okruh 10-15 km-ov, aby som dokoncil regeneraciu DPF.
Viem, nie je to nutnost, ale neda mi, aby som odstavil auto s prebiehajucou regeneraciou.
Turbo - Ohrievanie studeneho motora na mieste, aby sa premazalo olejom turbo.
Chladenie turba na volnobehu, po jazde na dialnici, dlhych trasach. ( večne zabudnem)
Letna, jesenna, zimna nafta, clovek aby stale sledoval na benzinke kedy, co tankuje.
Keby som take diesel zalezitosti nesledoval, nerobil, tak jazdim asi castejsie do servisu. Čert jak diabol....
To su tie hlavne dieselacke starosti, ktore ma otravuju a pri benzine nie su.
Mozno keby som jazdil iba na diesel, tak si zvyknem a beriem to ako samozrejmost, teraz su to iba dalsie zbytocne starosti.
Naklady na 100 km-ov. Nafta bude drahsia, ako benzin.
V EU je schvalena smernica, ze do konca 2016 sa ma zacat zdanovat obsah energie v palive a nie objem (litre) paliv, ako je tomu doteraz.
Benzin obsahuje menej energie (aj preto vyssia spotreba), ako nafta, takze nafta bude zatazena vyssou danou a bude drahsia. V podstate bude jedno ci benzin, alebo nafta, cena za 100 km-ov bude cca rovnaka.
Ze take zdanenie energie paliv este nie je u nas, je iba zbabelost nasich politikov, aby si udrzali miesto.
V susedstve, na juh od SK, uz take zdanenie zaviedli. Myslim, ze este v dalsich 2-3 statoch EU uz je tak.
Nemam obavy, ze pri sposobe hospodarenia nasich volenych vo*ov, nezavedu vyssiu dan za naftu, len aby mali z coho ..... vsak pozname to