Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda CX-5

Mazda správy zo Slovenska, Čiech a celého sveta.

Re: Mazda CX-5

Poslaťod Lubos1 » Uto Jún 16, 2015 9:41 am

Z hladiska km asi nie, ale naklady asi bude potrebne riesit :)
Na druhej strane, ja som sa zbavil predoslej 6, ked mala necelych 42 000 km :)

A vobec, ak sa da, treba si urobit radost.
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod TomAnt » Uto Jún 16, 2015 3:01 pm

Jasne, z hladiska odpisov je na case buduci rok vymenit. Ale, aktualny stav je taky, ze by som si kupil taku istu (cize radost z noveho/ineho velmi okliestena :ho: ). Skusam lightovo vyberat posledne tri mesiace, ale nic.
Cakam na RAV4 ktora by mala byt na zimu uz ako hybrid aj v EU, co by potom vychadzalo s objednavkou na leto, pripadne ine moznosti, ale zatial aj ked to zacnem preratavat, tak velmi nie je asi ani dovod na vymenu. Musim hodit do excelu...

Zmenil sa mi aj profil jazd za posledny rok, asi by sa zisiel aj dizel (ono priemerka najazdu za 3 roky nie je priemerka za posledny rok), zasa, na tieto Sky Pasive dizle nepocuvam ziadnu dobrotu, no proste nevim.

Urcite chcem nieco minimalne velkosti CX-5, aj vnutorne aj vonkajskom. S naskladanou CXkou za ale dostavam na 36, co uz sa mi zda trosku over... Na to ze ked ju nevymenim tak ma to nebude stat nic... a budem na tom istom plus minus...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod sidzej » Str Jún 17, 2015 4:28 pm

Ja sa pozeram uz teraz, ako som pisal uz nedavno ;) Chcem menit po 2 rokoch, cize koncom roka. Teraz mam CX-5 rok a pol, ca. 35.000km....do konca roka najazdim este zo 10000.

Ako hladam, tak hladam...mne to vychadza tak, ze teraz este vymenim CX-5 za CX-5 :)

Pozeral som na Lexus NX, novu XC-90 (kvoli 7 sedadlam a vacsiemu pohodliu), no rozpoctom to uz je uplne mimo. Este som pozeral tu facelift-ovanu Hondu CRV s 1.6 dieslom a 9 stupnovou prevodovkou. Honda je sice priestrannejsia vo vnutri, no vraj to nejazdi tak dobre ako CX-5 (zatial som neskusal osobne). Santa Fe som skusal, to uz tiez traktor velky a tazky. Nemecke znacky nemusim, takze X-3, X-5, Q3-Q7 su mimo hru :) XC-60 sa mi paci, ale nevidim tam vela vyhod oproti CX-5, pricom stoji min. o 10.000-15.000 viac.

PS> Musim sa priznat, ze som uz uvazoval aj nad novym Superb-om :) Mal som predtym Octavku a bol som s nou spokojny :)
2013-201X: Mazda CX-5 2.2D AWD Revolution A/T
Obrázok
Obrázok užívateľa
sidzej
Pisateľ
 
Príspevky: 82
Registrovaný: Str Aug 16, 2006 5:58 pm
Bydlisko: Paris, France
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod dabel » Str Jún 17, 2015 9:38 pm

Chlapi, nemozem si pomoct.. ale...
- vymenit jedno auto za rovnake mi pripada ako absolutna blbost
- vymenit auto "len aby boli naklady" tiez (Jagosa som uz odpisal, vymenu neplanujem, lebo vyrazne lepsie auto proste nie je)
- vymenit auto "lebo dva roky" mi pripada tiez mimo, kedze po tych 2 rokoch su konecne vychytane detske choroby - to by ma auto muselo neskutocne srat, aby som to spravil (ano, moj rekord je 9 mesiacov a ano, to auto ma sralo :) )
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod sidzej » Štv Jún 18, 2015 12:57 am

Dabel, chapem co myslis. Predosle auto som mal 5 rokov a isiel som z Octavie nazad k Mazde. Pred Octou som mal Mazdu 6.
Teraz vsak chcem zmenit po 2 rokoch lebo chcem novu verziu CX-5. Praveze dufam, ze nova verzia uz bude mat vacsinu povodnych problemov za sebou, osobne sa mi viac paci, je tam zopar novyh veci ako napr. adaptivny tempomat, led svetla, udajne trochu lepsie odhlucnenie, "lepsi" audio system atd...a taktiez po 2 rokoch ma povodne auto este celkom slusnu zostatkovu hodnotu, takze doplatok za nove nebude taky velky :) Mne to pride celkom rozumne :jo

Dnes som si este vsimol niekde na webe noveho Tucsona...to sa uz dost vyrazne podoba na CX-5 stylom designu a ma to zase zopar peknych features, ako napr. panoramaticku strechu (co CX-5 nema, len male stresne okno k nicomu), ventilovane predne sedacky atd...Ceny sice nie su zname, ale bude to asi ako IX35, isto menej nez Santa Fe - a blizko CX-5.

PS> Ja odpisovanie nakladov neriesim, auta nekupujem na firmu, ale ako sukromna osoba...
2013-201X: Mazda CX-5 2.2D AWD Revolution A/T
Obrázok
Obrázok užívateľa
sidzej
Pisateľ
 
Príspevky: 82
Registrovaný: Str Aug 16, 2006 5:58 pm
Bydlisko: Paris, France
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod TomAnt » Štv Jún 18, 2015 7:36 am

Vymenit kvoli nakladom je o exceli, podla mna to ale nevyjde :)
Cize, nasleduje vymena kvoli novemu autu (ale to je vymena za to iste hovadina), zaruke (ale je ju treba?) alebo vymena lebo chcem nieco ine co vyrazne chcem.
U mna momentalne ani jedno. Cize, jedine ak tak povie excel...

Ak by CX-5 spravili ako hybrid, menim hned :ho:
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dabel » Štv Jún 18, 2015 8:38 am

sidzej: dvojrocne auto = strata 35%, mozno aj viac (podla modelu a trhu). A stoji tych 10 tisic za par prkotiniek navyse?

Tom: neviem, stale mi to nevychadza. Auto je uz odpisane, to je fajn, ale jeho predaj ide do zisku (teda okrem DPH odratavas aj DPPO). A za 4r auto dostanes tak 40% povodnej ceny. Pokial sa Ti vyrazne nezmenil profil tras, kde by si z hybridu alebo dieslu brutalne profitoval (nezabudni aj na nezmyselne nizke papierove spotreby hybridu, cize nadspotrebu budes riesit stale), tak to nema sancu vyjst.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod TomAnt » Štv Jún 18, 2015 9:12 am

No ved vravim, ze zatial to nevychadza :)
Ja mam moju CX-ku rad :ho:
Odpisana bude az o rok, ale pamatam si, ze som ju vyberal rok a pol, tak tak lightovo pre istotu zacinam :)

A profil tras sa mi za posledny rok brutalne zmenil. Uz to nemam do prace doslova 3 zakruty vramci Petrzalky, ale 17km.
Co je ale podstatne, ten profil cesty nejakym sposobom zvysuje spotrebu na benzine. Ad 1 to vnimam na CX-ke, ale ked este Gretka jazdila na zabe, tak jej rapidne stupla spotreba aj tam. Na zabe aj o liter, liter a pol... Na CX dost podobne, mozno trosku menej.

Na hybride konkretne sa ta trasa da prejst vecer ked nie je premavka za 3.1 (fotku kludne poskytnem :) ), ale v normalnej premavke je to za 5.2.
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod lakilaki » Štv Jún 18, 2015 9:57 am

dabel píše:sidzej: dvojrocne auto = strata 35%, mozno aj viac (podla modelu a trhu). A stoji tych 10 tisic za par prkotiniek navyse?
Tom: neviem, stale mi to nevychadza. Auto je uz odpisane, to je fajn, ale jeho predaj ide do zisku (teda okrem DPH odratavas aj DPPO). A za 4r auto dostanes tak 40% povodnej ceny. Pokial sa Ti vyrazne nezmenil profil tras, kde by si z hybridu alebo dieslu brutalne profitoval (nezabudni aj na nezmyselne nizke papierove spotreby hybridu, cize nadspotrebu budes riesit stale), tak to nema sancu vyjst.

dabel: do poslednej ciarky, bodky s Tvojim nazorom suhlasim.
Minule som vsak videl-cital recenziu v ktorom benzinovy crossover jazdil pocas testu za papierovu spotrebu :shock .

Tom: moj diesel v mesiacoch november- februar zacina vacsinou vykurovat kabinu cca po 15 km-och dovtedy sa iba chladiaca kvapalina zohrieva -olej-motor este neskor. Nezavisle kurenie sice riesi problem, ale usporna spotreba diesla je prec. Takze z pohladu celorocneho komfortu diesel by priniesol na "kratkych 17-km"-och aj nevyhody.
Pre tvojich dennych 17 km-ov, o diesel lepsie neuvazovat - moj nazor.
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod Lubos1 » Štv Jún 18, 2015 10:11 am

Suhlas, 2 x 17 km je malo. Pri tvojich trasach budes coskoro riesit problemy s DPF a stale menit olej kvoli jeho stupajucej hladine. Okrem toho co sa tyka spotreby, je ten Skyactiv-D bohuzial dost nepodareny, hlavne kvoli rieseniu likvidacie NOx (bez mocoviny). Dalej zname problemy s vackovym hriadelom, kde sa v ramci konstrukcie motora po F/L nic nezmenilo...

Ja som menil auto po necelych dvoch rokoch hlavne kvoli absolutnej strate dovery po vymene vackoveho hriadela. A drobnosti ako vyssia vybava, lepsi vzhlad, lepsie jazdne vlastnosti, prijemnejsi pocit z jazdy s benzinom atd. boli iba bonusy navyse.
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod rider4 » Štv Jún 18, 2015 11:44 am

Ja som sice nemal prvu verziu ale tato nova mi pride aj opticky krajsia, co sa tyka odhlucnenia neviem porovnat predoslu verziu ale je to podla mna dostatocne odhlucnene. A celkovo zatial po prvých pár 100kách km som s nou viac ako spokojny a aj tie ledky sú pekne :) .
rider4
Čitateľ
 
Príspevky: 5
Registrovaný: Ned Feb 26, 2012 9:30 am

Poslaťod sidzej » Štv Jún 18, 2015 11:34 pm

dabel píše:sidzej: dvojrocne auto = strata 35%, mozno aj viac (podla modelu a trhu). A stoji tych 10 tisic za par prkotiniek navyse?

V mojom pripade to je len 5000 doplatok, co mi pride prijatelne...

Dnes som bol na kratky trip v Remesi (Reims) a fakt mi zacinaju vadit biele crossovery, ktore som videl na kazdom kroku...je to pre mna psychologicky faktor :) Mam tu bielu na mojom aute rad, ale vadi mi tato mega francuzska stadovitost. Vsetci maju bud sede alebo biele auto (vratane mna :bee ). Takze dalsi dovod na zmenu je farba :ho:

Ja som tiez povodne chcel benzin, kedze moja denna trasa do prace je 20km jednym smerom po okreskach a zopar semaforov. Zobral som nakoniec naftu, po roku a pol a 35.000km ziadny problem so zvysenym olejom, len raz som musel ist predcasne do servisu na vymenu oleja (olej bol v norme, no kvalita vraj bola horsia).
2013-201X: Mazda CX-5 2.2D AWD Revolution A/T
Obrázok
Obrázok užívateľa
sidzej
Pisateľ
 
Príspevky: 82
Registrovaný: Str Aug 16, 2006 5:58 pm
Bydlisko: Paris, France
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod rider4 » Ned Jún 21, 2015 12:50 pm

aky je rozmer dojazdoveho kolesa a aky zdvihak mate v aute? Dostal som ponuku na toto a 5x114,3 x 67,1 s pneu 155/90R18" neviem ci je to ok.
rider4
Čitateľ
 
Príspevky: 5
Registrovaný: Ned Feb 26, 2012 9:30 am

Poslaťod penk » Pia Júl 17, 2015 9:34 pm

dabel píše:Chlapi, nemozem si pomoct.. ale...
- vymenit jedno auto za rovnake mi pripada ako absolutna blbost
- vymenit auto "len aby boli naklady" tiez (Jagosa som uz odpisal, vymenu neplanujem, lebo vyrazne lepsie auto proste nie je)
- vymenit auto "lebo dva roky" mi pripada tiez mimo, kedze po tych 2 rokoch su konecne vychytane detske choroby - to by ma auto muselo neskutocne srat, aby som to spravil (ano, moj rekord je 9 mesiacov a ano, to auto ma sralo :) )

Chcem kupiť CX-5 CD 175 manuál,je tu niekto kto mi povie pravdu o tomto aute?
Skutočná spotreba jazdné vlastnosti a to čo sa o nej nepíše
penk
Čitateľ
 
Príspevky: 1
Registrovaný: Pia Júl 17, 2015 3:53 pm

Poslaťod blacklemon4 » Ned Júl 19, 2015 7:56 am

ja jazdím 175K MT uz tretí rok

spotreba od 6- 7,8 ...záleží od štýlu jazdy a kde sa jazdí
podvozok na 19 OK, nie je to síce hatchbak ale v zákrute pekné podrží a na 19 nie je ani prehnane tvrdý ako to tu niektorí prezentujú (v zme jazdím 17tky)
Mazda CX-5, 2.2, 129kW, revolution
Mazda MX-5 NC 2.0
blacklemon4
Prispievateľ
 
Príspevky: 272
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 10:25 am
Bydlisko: Košice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

PredchádzajúciĎalší

Späť na Mazda u nás a vo svete

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť