Stax píše:stojim si za tym co som napisal. oproti 2.0mzr-cd je ten skok velmi zaujimavy. co-to mam odjazdene na oboch...
co sa tyka mimomisnych prispevkov. ake prevratne informacie priniesol prispevok o CX-7 k ohlasenym novym motorom?
Tak po poriadku, pan motorista. Si dnes vecer popijam vyborne vinko, tak mi ani nestoji za to sa nasrat.
Ad 2.0 vs. 2.2 MZR-CD: po vybornych skusenostiach s 2,0 136kW 5-MT pred faceliftom som bol mierne sklamany po F/L 105kW 6-MT - sestikvalt naozaj nebol treba, a filter pevnych castic motor dusil. Pretoze u nas doma ma Mazda pomerne dlhu tradiciu a DiTD absolutne co sa tyce dieselovej otazky nevyhovoval, tak 2,0 MZR-CD bol prijaty s velkym nadsenim, a po skusobnej jazde okamzite objednany. No a vzhladom na to, ze uz pomaly dosluhuje, a auta vybavena 2.2 MZR-CD sa javili ako logicky nastupca, tak boli podrobene celkom dokladnemu vyzkumu s dost rozpacitym vysledkom (keby si sa unuval citat cele vlakno, urcite by si nasiel moj prispevok popisujuci prave testovaciu jazdu s 2.2 185PS. Ten motor sam o sebe je velmi moderny - 10 otvorov vo vstrekovacoch, kompresny pomer 16,3:1 je celkom nizky, DOHC rozvody su pohanane retazou atd. No a nova Mazda 6 je bezpochyby auto minimalne nadpriemernych kvalit, na ktorom sa uz ale bohuzial prejavilo setrenie (mne najviac vadi o jeden klb menej v spodnej casti lichobeznikoveho zavesenia prednej napravy, co ma bohuzial za nasledok zhorseny kontakt pneumatiky s povrchom - nie je to ani lichobeznik, ani Mcpherson...), ale ako som v horeuvedenom prispevku napisal, novy motor a nove auto, nie su jeden pre druheho odladene (s napatim cakam, co prinesie F/L). Ja som absolvoval asi 60km jazdu s prevahou clenitych horskych ciest, a jazda teda vobec nebola prijemna... Moj dalsi nadvazujuci prispevok o CX-7 diesel bol o tom, ze v inom aute ten motor funguje OK - moze to byt dane vacsou hmotnostou CX-7, AWD, mensou spickou krutiaceho momentu, zato v sirsom rozsahu otacok atd.
Takze dufam, ze teraz uz je to vsetko jasne... Ad M3 2,2 - nie je to tazke na nos?