Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda 6 2,2 MZR-CD

Mazda správy zo Slovenska, Čiech a celého sveta.

Mazda 6 2,2 MZR-CD

Poslaťod Doktor » Pia Okt 10, 2008 3:45 pm

Mazda 6 MZR-CD 2.2

Modely řady 6 se představují s novým vznětovým čtyřválcem o objemu 2,2 litru, který bude nabízen ve třech výkonových verzích. Tento motor patří podle Mazdy k superčistým motorům nové generace.

Podle interních analýz automobilky je již dnes schopen plnit emisní normu Euro 5. Hlavní technickou inovací je uvedení nového filtru pevných částic s výrazně zlepšenou funkcí. To spočívá v prodloužení intervalu mezi regeneracemi filtru, což přímo ovlivňuje spotřebu paliva. Samotná regenerace je díky novému pórovitému keramickému materiálu, který obsahuje molekuly kyslíku, asi o dvě třetiny kratší než u konvenčních filtrů pevných částic. Mechanismus regenerace se nemění. Je k ní zapotřebí krátce zvýšit teplotu výfukových plynů tak, aby nashromážděné saze ve filtru shořely. Prodloužení intervalu regenerace společně s jejím zkrácením umožnilo snížit spotřebu.

Novinka bude na evropském trhu nabízena ve třech provedeních. Nejvýkonnější verze nabídne 136 kW (185 k) při 3500 ot./min. a točivý moment 400 Nm při 1800 ot./min. Prostřední provedení bude disponovat výkonem 120 kW (163 k) při 3500 ot./min. a točivým momentem 360 Nm při 1800 ot./min. Nejméně výkonná verze má 92 kW (125 k) při 3500 ot./min. a točivý moment 310 Nm při 1800 ot./min. Provedení s nejvyšším výkonem má mít podle výrobce průměrnou spotřebu paliva 5,6 litru na 100 km, zatímco zbývající dvě verze spotřebují 5,5 litru nafty na 100 km.

Obrázok
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Sedvo » Sob Okt 11, 2008 7:38 am

Moc pěkné parametry. V servisu kam jezdím, ale mi říkal, že využíjí bloku motoru od Fordu 2.2
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod majki » Uto Okt 14, 2008 2:11 pm

No, nic co bychom nevedeli, ale mame to tady aspon pekne shrnuto :o) .
Jinak pordorbnosti o tom motoru, co je od Fordu atd., se silene lisi a zajimalo by me, kde sehnat pravdive info, kazdy rika neco a nic moc se neshoduje :nene
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Sedvo » Uto Okt 14, 2008 10:06 pm

Poznám to až nadzvednu kapotu a na to jsem zvědavý. Samo, že bych byl raději, kdyby to byl vlastní motor. V Autotipu byl extraminitest toho motoru a byly velice překvapeni. JInak 400 Nm/1700 rpm je docela brutální, to bude mít 136 kW motor.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod 323.Hans.626 » Str Okt 15, 2008 9:11 am

tohle zatím vypadá jako slušnej nášup... paradoxně šestka bude zatím mít nejvýkonnější variantu diesel... až do příchodu MPS :ho:
MAZDAKLAM JE SEKTA a já rozhodně žádnou sektu NEPODPORUJI

Mazda 323 P BA 1.3 16V B3 (1997)
Honda :Civic 8.gen SDN LS 1.8 iVTEC R18A2 (2006)
Obrázok užívateľa
323.Hans.626
VIP 2008
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: Štv Dec 15, 2005 9:52 am
Znalosť automobilov: 9. Dokážem vám pomôcť s takmer akýmkoľvek problémom týkajúcim sa Mazdy.

Poslaťod Sedvo » Str Nov 05, 2008 11:40 am

Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod TomAnt » Str Nov 05, 2008 8:05 pm

Uz je vonku oficial sprava o 2.2 dizli.

Ale je toho 23 stran a to sa mi nechce prekladat, pockame kym vyjde CZ alebo SK verzia... Potom to supneme na hlavny web.
Netrpezlivcom mozem poslat do mailu.
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Doktor » Pia Nov 14, 2008 12:17 am

Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Sedvo » Pia Nov 14, 2008 11:00 am

Když to vemu, tak těch 120 kW je asi taková ideální volba, 136 kW to už bude hooodně dobré. Jestli i ty spotřeby budou takové, tak to bude bomba, to by asi bylo bezkonkurenční.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Sedvo » Pia Mar 20, 2009 9:07 pm

Tak dnes jsem měl možnost otestovat nejsilnější verzi. Auto mělo najeto jenom 18 km, takže moc jsem neblbnul :ho:

Co se týká zvukového projevu, tak je o něco lepší tak jak 2.0 MZR-CD. Čeho jsem si všimnul hned po nasednutí a nastartování, tak do interiéru nejdou žádné vibrace. U mé 2.0, jdou mírně do volantu.

Jízdní projev je velice slušný, zátah od 1500 rpm a točil jsem to max. do 2800 rpm. Motor byl hooodně syrový, takže 400 Nm nebylo tolik znát. Převodovka je odstupňována podobně tak jak u mé 2.0, ikdyž při 130 motor točil cca 2150 rpm a mně točí něco kolem 2100 rpm, ale to je jenom detail. Je možné že tachometr má menší odchylku, tak jak má mé auto.

Motor je to parádní, zvukový projev velice příjemný (na diesel a čtyřválec) a až bude motor trochu zajetý tak i zátah bude velice slušný.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod TomAnt » Pia Mar 20, 2009 11:15 pm

Ja sa pridam, tiez som dnes jednu taku jazdil :)

Akurat ja som ju mohol uz tocit do aleluja a vazeni, to je skoro ako benzinak, ziadne take ze radim jak blazon, proste plyn a fakt som nemal pocit ze to je nafta. Len brutalny tah a tah a tah a fuuurt tah a az potom preradenie...
Zvuk traktora len na volnobehu, za jazdy tiez problem poznat ze ide o naftu...

Viac napisem asi neskor, tolko z prvych dojmov
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod majki » Pia Apr 24, 2009 12:56 pm

Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod majki » Uto Máj 12, 2009 3:38 pm

Vcera jsem mel moznost vyzkouset si cervenou...prekrasne cervenou Mazdu6 2.2 MZR-CD 136kW GTA liftback...takze si dovolim par slov :o)
Klic k autu (nebo spis jen housing, pac se neotevira ani nestartuje klicem, dokonce neni ani treba mackat tlacitko na klice dveri jako u M2, jen zatahnout za kliku) vypada mnohem luxusneji a koresponduje s autem, posaz za volantem je jednoduche najit, akorat memu pravemu oku vadilo objemne a celkem blizke zpetne zrcatko (nesnasim veci v okoli mych oci), ale s tim by se podle me dalo vyhrat, nebyl ale cas. Pripoutam se a hledam tlacitko na start. Ha, nalezeno (ale mrzi mne sproste zakrytovane misto pro vlozeni klicku u verzi nevybavenych timto systemem, vypada to strasne lacine :( ). Zmacknu, naskoci "systemy", zmacknu znovu, rozsviti se kontrolky, zmacknu po treti, vse se vypne. Takze mackam spojku, na tlacitku se rozsviti zelena kontrolka, stisknu a startuji. Ozve se slabsi zaburaceni, motor je studeny a dava o sobe vedet. Je to proste diesel. Radim jednicku a vyrazim. Zadny kopanec, nic, jen plynulost...rikam si parada. Vyjizdim na starsi okresku (stara cesta z Hrabove do Frydku), abych zahral motor. Razeni je kratke, presne, nicmene parkrat se mi podari misto jednicky zaradit trojku, zda se mi, ze jsou drahy naskladany az prilis blizko sebe, ale je to samozrejme o zvyku. Radicka by mohla byt tlustsi a mozna o dva cm kratsi - nic co by se nedalo vyresit vymenou. Podvozek spickove tlumi nerovnosti a to tak, ze o mnoha dirach clovek ani nevi, ze je prejel, na tech vetsich, hlubsich, da vedet tlumenym a tichym razem, nicmene nic, z ceho by cloveku vstavaly vlasy hruzou, proste parada. Jizda je presna, lehka, clovek ma pocit, ze to auto po silnici jen vlaje. Zatacky kraji s naprostou vyrovnanosti a prehledem sobe vlastnim a dlouho, predlouho nenechava znat, ze vepredu truni tezsi dieselovy agregat. Objevuje se dalnicni najezd, motor je zahraty a tak se vydavame provetrat koniky. V apexu zatacky podrazuji na dvojku, pridavam, motor krasne tahne a jeho zvuk se velice blizi zvuku benzinu, rucicka se blizi 4t ot/min, radim trojku a dale zrychluju, auto se zene hbite vpred a zvuk motoru je neuveritelny, tytam jsou doby chrochtaveho duniveho dieselu, tohle zni jako benzin s dobre ladenym vyfukem. Rychlost takrka v okamziku prekrocila povolenou 130, je cas zaradit petku...a hle, ono to ma i sestku :ho: (David dodava: vzdyt je to Mazda6! :o) ). Pri tachometrove 150 neni motor slyset, rovnez hluk od pneumatik je skvele eliminovam, jedine co vadi, je hlasitejsi svist od zrcatek. Zapinam RVM, zpomaluji a poustim pred sebe auto, RVM blika, auto je v levem pruhu na me urovni, davam levy blinkr a RVM na me pipa, ze bych si to mel jeste jednou rozmyslet, ze mam vedle sebe prekazku. Perfektni - nicmene, v M6 je to spis tak "dodelali-jsme-to-tam", takze diody jsou umisteny v trojuhelniku, kde je uchyceno zrcatko - jina auta tam mivaji treba vyskove reproduktory. V nove Mazde3 to bude jiz primo integrovano do vnejsich zrcatek. Prijizdim k autosalonu, parkuji (senzory jsou pouze zvukove), vypinam tlacitkem motor, vystupuji a se slzou v oku vracim klice. Tento motor me presvedcil, ze bych dokazal s dieselem bez problemu zit. Mazda odvedla perfektni praci, podvozek, MOTOR, interier...vytky mam pouze dve: radici paka a svist vnejsich zrcatek.
BRAVO MAZDA.
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Doktor » Str Máj 13, 2009 12:16 am

Viděl jsem grafy téhle motorizace z válcové zkušebny, a je to pláč nad výdělkem, strašně špatně - více časopis Auto Diesel 1/2009. Top motorizace se zkrátka nepovedla, protože je to vysoký špičkový výkon za cenu ztráty pružnosti ve smyslu náběhu síly, má to malinko charakter 2,0 PD motoru od VW. Když Mazdu 6 ropu, tak mid power, když 4-válec diesel, tak BMW 123d nebo MB C 250CDI.
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod majki » Str Máj 13, 2009 8:47 am

Nevidel, do dieselu nejsem nijak zainteresovan, jen jsem byl mile prekvapen, ze auto nedela zadne kopance, coz u takto vykonneho dieselu me prekvapilo a ze zvukovy projev je naprosto odlisny od ostatni produkce videne v bezne stredni tride (nemam na mysli "luxusni").
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Ďalší

Späť na Mazda u nás a vo svete

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť