Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda CX-5

Mazda správy zo Slovenska, Čiech a celého sveta.

Re: Mazda CX-5

Poslaťod sidzej » Pon Dec 15, 2014 4:33 pm

Vdaka lakilaki, vyzera to veru tak, ze v bazaroch preferuju 3x stocene "premiove" nemecke znacky radsej nez "genuine" kilometre u Mazdy :) K tej hrdzi tazko nieco povedat...je to jeden z mytov, ktore sa o Mazde hovorili v minulosti. Ten druhy bol, ze vsetci japonci maju extremne drahe nahradne diely. Obe su blbosti, ale zbytocne to vysvetlovat :) Ja som mal Toyout Corollu pred 10 rokmi a predal som ju po 3 rokoch v priebehu tyzdna. Mazdu 6 som este v UK predal priamo garazi tiez velmi rychlo a za korektnu cenu. Mozno nakoniec ale asi predam CX-5 tu vo FR, kedze to je moj prvy diesel a tie sa tu predsa len predaju lahsie. Mazda ma svojich oblubencov, aj ked je ich ovela menej...aj distribucna siet je dost zial dost slaba.

Lubos1: Nemam nejaku silnu potrebu menit auto, len po 2 rokoch je ta cena este celkom prijatelna a ja mozem cez pracu menit raz za 2 roky s celkom vyhodnymi podmienkami (nie castejsie). Ak ju nepredam po 2 rokoch, tak si ju potom musim nechat uz tak 4-5 rokov. Octavku som mal 5 rokov. Kedze ale zatial nevidim ziadne dalsie auto, ktore by ma zaujalo viac, tak mozno ani menit nebudem. Iba ak za novy model CX-5 :)
2013-201X: Mazda CX-5 2.2D AWD Revolution A/T
Obrázok
Obrázok užívateľa
sidzej
Pisateľ
 
Príspevky: 82
Registrovaný: Str Aug 16, 2006 5:58 pm
Bydlisko: Paris, France
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod viki07 » Uto Dec 16, 2014 1:31 am

Mildy píše:Predcasom tu prebehla kratka debata o vrzgani pristrojovky. Mali sme tiez podobny problem na nasej CX-5ke, tak som sa objednal v servise a dal im to opravit. Co vsak dokazali spravit s auto, ma zarazilo. Nielenze problem vobec neodstranili, no teraz jednotlive plastove diely na viacerych miestach vobec nelicuju a z medzier dokonca pretrcaju kusky ciernej pasky, ktoru tam vlozili, aby zabranili vrzganiu. Pred touto "opravou" vrzganie prestalo, ked sa interier zahrial, teraz to vrzga stale, bez ohladu na teplotu interieru. Toho vsetkeho su schopni mechanici v servise Mazdy ALZ, s.r.o. Presov. Uz nemam odvahu im tam davat tuto zavadu odstanit opatovne, aby to nedopadlo este horsie. Toto je nasa druha Mazda a zrejme asi aj posledna... Ake mate vy ostatni skusenosti so servismi?


Ja mam tiez problem z pristrojovkou - drnkoce na nerovnostiach v zime, v lete je klud. Bol som to reklamovat v KE asi tri krat. Nakoniec mi povedali, ze je nevyhnutne rozobrat skoro celu pristrojovku ......a k tomu jeden mechanik dodal, ze ak to necham rozobrat tak to uz nikto neda do povodneho stavu a moze to byt este horsie. Tak som to nechal tak, podlozil som kuskami gumy casti krore drnkotali a jazdim s tym ......az kym ju raz nepredam.....
viki07
Pisateľ
 
Príspevky: 72
Registrovaný: Pia Mar 09, 2012 11:36 am
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod robert01 » Uto Dec 16, 2014 3:25 pm

Ja som to drkotanie prístrojovky pri chaldnejšom počasí dal vyspraviť minulého roku tiež v ALZ Prešov, nejako to zabralo, ale bol som tam tiež asi 2-3krát. No keď sa opäť ochaldilo tohto roku, tak drkotanie prístrojovky sa opäť objavilo a mám pocit, že ešte výraznejšie. Nemám nervy im to stále tam nosiť, aj tak si s tým veľmi nevedia rady tak som vzal kus čierneho molitanu, nastrihal na hrubšie klátiky a rad radom som ich napchal pomocou dlhého tenkého plechového pravítka medzi palubovku a čelné sklo v rozostupoch asi 10 cm. Pomohlo to! a je kľud, celá operácia trvala asi 10 minút a ani to nieje vidieť. Celý problém bude asi v tom, že japonci použili plasty, ktoré pri nižších teplotách (pozoroval som to už pri +8C) stvrdnú na kameň a tým začne drkotanie práve o čelné sklo.
robert01
Prispievateľ
 
Príspevky: 111
Registrovaný: Pia Jún 08, 2012 12:00 pm
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod viki07 » Uto Dec 16, 2014 6:03 pm

robert01 píše:Ja som to drkotanie prístrojovky pri chaldnejšom počasí dal vyspraviť minulého roku tiež v ALZ Prešov, nejako to zabralo, ale bol som tam tiež asi 2-3krát. No keď sa opäť ochaldilo tohto roku, tak drkotanie prístrojovky sa opäť objavilo a mám pocit, že ešte výraznejšie. Nemám nervy im to stále tam nosiť, aj tak si s tým veľmi nevedia rady tak som vzal kus čierneho molitanu, nastrihal na hrubšie klátiky a rad radom som ich napchal pomocou dlhého tenkého plechového pravítka medzi palubovku a čelné sklo v rozostupoch asi 10 cm. Pomohlo to! a je kľud, celá operácia trvala asi 10 minút a ani to nieje vidieť. Celý problém bude asi v tom, že japonci použili plasty, ktoré pri nižších teplotách (pozoroval som to už pri +8C) stvrdnú na kameň a tým začne drkotanie práve o čelné sklo.


Je to vyrobna vada rocnika 2012, japonci zabudli vypodlozit penou/podlozkou tri svorky pod hornym krytom palubovky. Dal som si tu namahu a nasiel oficalny technicky letak od Mazdy o tomto probleme tu je link:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CDcQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.rx8club.com%2Fattachments%2Fgeneral-automotive-49%2F193549d1362870692-s-k-y-bulletins-tapping-noise-where-edge-dashboard-meets-windshield.pdf&ei=H1aQVISRMsnmUpH9goAN&usg=AFQjCNGqGnnyLjPE2JNB9vf20hTOHurJgQ&bvm=bv.82001339,d.d24&cad=rja
viki07
Pisateľ
 
Príspevky: 72
Registrovaný: Pia Mar 09, 2012 11:36 am
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod lakilaki » Pia Dec 19, 2014 12:11 am

viki07 píše:Je to vyrobna vada rocnika 2012, japonci zabudli vypodlozit penou/podlozkou tri svorky pod hornym krytom palubovky. Dal som si tu namahu a nasiel oficalny technicky letak od Mazdy o tomto probleme tu je link:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CDcQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.rx8club.com%2Fattachments%2Fgeneral-automotive-49%2F193549d1362870692-s-k-y-bulletins-tapping-noise-where-edge-dashboard-meets-windshield.pdf&ei=H1aQVISRMsnmUpH9goAN&usg=AFQjCNGqGnnyLjPE2JNB9vf20hTOHurJgQ&bvm=bv.82001339,d.d24&cad=rja

Ak dobre citam, ta uprava proti drnkotaniu sa vykonava po demontazi celneho skla ? :shock
Noo, ja by som tiez radsej pouzil postup ako robert01
CX5 je este auto z JP.
Co nas este caka v mazdach z Mexica :hmmhmm
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod viki07 » Pia Dec 19, 2014 10:17 am

lakilaki píše:
viki07 píše:Je to vyrobna vada rocnika 2012, japonci zabudli vypodlozit penou/podlozkou tri svorky pod hornym krytom palubovky. Dal som si tu namahu a nasiel oficalny technicky letak od Mazdy o tomto probleme tu je link:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CDcQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.rx8club.com%2Fattachments%2Fgeneral-automotive-49%2F193549d1362870692-s-k-y-bulletins-tapping-noise-where-edge-dashboard-meets-windshield.pdf&ei=H1aQVISRMsnmUpH9goAN&usg=AFQjCNGqGnnyLjPE2JNB9vf20hTOHurJgQ&bvm=bv.82001339,d.d24&cad=rja

Ak dobre citam, ta uprava proti drnkotaniu sa vykonava po demontazi celneho skla ? :shock
Noo, ja by som tiez radsej pouzil postup ako robert01
CX5 je este auto z JP.
Co nas este caka v mazdach z Mexica :hmmhmm


Veru, ale caka to iba tych, ktori si tie Mazdy budu chciet kupit!
viki07
Pisateľ
 
Príspevky: 72
Registrovaný: Pia Mar 09, 2012 11:36 am
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Tesla » Ned Dec 21, 2014 7:25 pm

blacklemon4 píše:Teraz som sa dostal k fotkám faceliftu a úprimne ...z dizajnérskeho hľadiska som rad ze mam "stary" model.

Aby som nehanil tak najprv pozitíva z môjho pohľadu:
+ esteticky vyriešené denné svietenie
+ decentné chrómové doplnky v interiéry
+ biele podsvietenie ovládania klimatizácie
+ detailnejší ukazovateľ stavu paliva

a negatíva:
- horizontálne pruhy na maske chladiča a pri hmlovkách ( jdu blejt velebnosti :hnus )
- premrhaná šanca a výraznejšiu úpravu prístrojovky ala M3
- displej navi ostal maličký (aspoň mne pripadá stále utopený a podľa veľkosti štrbiny na CD je tak isto veľký ako v starej )
Obrázok
- elektronická parkovacia brzda :dedo


K tým plusom by som dodal:

-kvalitnejší plast a materiál v interiéri - odstránenie známeho vŕzgania pri klesnutí teploty pod +10
-zníženie hlučnosti pri jazde po diaľnici a vonkajšieho hluku až o 10 percent
-predné adaptabilné LED svetlomety s ALH so 4 blokmi samostatne regulovanými LED na každý
svetlomet s prisvietením a auto-niveláciou predstavené v októbri na CEATEC Japan
-kvalitnejšie odpruženie pre dynamickejšiu jazdu a stabilitu vozidla
-vylepšený Skyactiv pre benzínové motory, zníženie spotreby v meste pre AWD, údajne až o 2l uvidíme
-komplet LED osvetlenie interiéru
-vylepšenie systémov (LDWS, RVM, HBC, AFS, SCBS) na "i-ACTIV SENSE" s BSM a LAS
-adaptabilný tempomat MRCC s radarom s dobrzďovaním a rozsvietením brzdových svetiel
-predĺžený-City Emergency Brake Assist Plus so zaznamenaním prekážky a automatickým pribrzďovaním
-sledovanie pozornosti vodiča DAA s aktívnym zasahovaním do riadenia vozidla a sledovanie stavu vodiča (únava) s doporučením oddychu pri zaznamenaní zmeny správania sa vodiča
-upozornenie vodiča pri cúvaní RCTA na približovanie sa iného vozidla, chodca alebo cyklistu
-jednoduchšie ovládanie klimatizácie s dvomi ovládačmi
-systém rekuperácie brzdnej energie "i-ELOOP"
-inteligentný brzdový asistent SBS
-skvalitnenie HMI ovládača a odstránenie problému s TOM TOM, väčší dotykový Display MZD s projekciou HUD
bez nutnosti používať HMI
-dažďový senzor druhej generácie
-širšia paleta farieb exteriér + interiér aj klavírny lak na obložení a konečne leštený hliník
-širšia paleta elektrónov
-celkové prepracovanie KODO ako pri CX3
a čo je bomba cena sa zvýši iba o 980€ oproti pôvodnej a výroba pre Európu ostane v Japonsku
Obrázok užívateľa
Tesla
Čitateľ
 
Príspevky: 1
Registrovaný: Ned Dec 21, 2014 5:12 pm
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod implant » Pon Dec 22, 2014 6:55 pm

Tesla píše:
blacklemon4 píše:Teraz som sa dostal k fotkám faceliftu a úprimne ...z dizajnérskeho hľadiska som rad ze mam "stary" model.

Aby som nehanil tak najprv pozitíva z môjho pohľadu:
+ esteticky vyriešené denné svietenie
+ decentné chrómové doplnky v interiéry
+ biele podsvietenie ovládania klimatizácie
+ detailnejší ukazovateľ stavu paliva

a negatíva:
- horizontálne pruhy na maske chladiča a pri hmlovkách ( jdu blejt velebnosti :hnus )
- premrhaná šanca a výraznejšiu úpravu prístrojovky ala M3
- displej navi ostal maličký (aspoň mne pripadá stále utopený a podľa veľkosti štrbiny na CD je tak isto veľký ako v starej )
Obrázok
- elektronická parkovacia brzda :dedo


K tým plusom by som dodal:

-kvalitnejší plast a materiál v interiéri - odstránenie známeho vŕzgania pri klesnutí teploty pod +10
-zníženie hlučnosti pri jazde po diaľnici a vonkajšieho hluku až o 10 percent
-predné adaptabilné LED svetlomety s ALH so 4 blokmi samostatne regulovanými LED na každý
svetlomet s prisvietením a auto-niveláciou predstavené v októbri na CEATEC Japan
-kvalitnejšie odpruženie pre dynamickejšiu jazdu a stabilitu vozidla
-vylepšený Skyactiv pre benzínové motory, zníženie spotreby v meste pre AWD, údajne až o 2l uvidíme
-komplet LED osvetlenie interiéru
-vylepšenie systémov (LDWS, RVM, HBC, AFS, SCBS) na "i-ACTIV SENSE" s BSM a LAS
-adaptabilný tempomat MRCC s radarom s dobrzďovaním a rozsvietením brzdových svetiel
-predĺžený-City Emergency Brake Assist Plus so zaznamenaním prekážky a automatickým pribrzďovaním
-sledovanie pozornosti vodiča DAA s aktívnym zasahovaním do riadenia vozidla a sledovanie stavu vodiča (únava) s doporučením oddychu pri zaznamenaní zmeny správania sa vodiča
-upozornenie vodiča pri cúvaní RCTA na približovanie sa iného vozidla, chodca alebo cyklistu
-jednoduchšie ovládanie klimatizácie s dvomi ovládačmi
-systém rekuperácie brzdnej energie "i-ELOOP"
-inteligentný brzdový asistent SBS
-skvalitnenie HMI ovládača a odstránenie problému s TOM TOM, väčší dotykový Display MZD s projekciou HUD
bez nutnosti používať HMI
-dažďový senzor druhej generácie
-širšia paleta farieb exteriér + interiér aj klavírny lak na obložení a konečne leštený hliník
-širšia paleta elektrónov
-celkové prepracovanie KODO ako pri CX3
a čo je bomba cena sa zvýši iba o 980€ oproti pôvodnej a výroba pre Európu ostane v Japonsku

Super uz sa tesim
implant
Opytovateľ
 
Príspevky: 47
Registrovaný: Štv Mar 08, 2012 6:26 pm

Poslaťod dabel » Pia Dec 26, 2014 11:23 am

To je bomba? Ze trosku zmodernizuju auto, aby drzalo krok s konkurenciou, odstrania najpalcivejsie chyby, pridaju par marketigovych formuliek... a zvysia cenu o liter??
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod implant » Pia Dec 26, 2014 12:05 pm

dabel píše:To je bomba? Ze trosku zmodernizuju auto, aby drzalo krok s konkurenciou, odstrania najpalcivejsie chyby, pridaju par marketigovych formuliek... a zvysia cenu o liter??




Zaujímavé že tie nenormálne ceny nemeckých aut nikomu nevadia len s tými japonskými je problém,pričom u nemcov treba si priplatit skoro za všetko
implant
Opytovateľ
 
Príspevky: 47
Registrovaný: Štv Mar 08, 2012 6:26 pm

Poslaťod dabel » Sob Dec 27, 2014 12:06 am

Mas pocit, ze som nieco take pisal? Pisal som o vyjadreni "najvacsia bomba je, ze bude stat iba o 980EUR viac" co povazujem naopak za trapas zastupenia.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod lakilaki » Sob Dec 27, 2014 12:19 am

implant píše:Zaujímavé že tie nenormálne ceny nemeckých aut nikomu nevadia len s tými japonskými je problém,pričom u nemcov treba si priplatit skoro za všetko

Nooo, mne napriklad vadia tie nenormalne vysoke ceny nemeckych aut :jo

Ale zacina mi vadit uz aj cenova politika mazda importera na SK-u ked vlastne doplnenie, aktualizaciu softwaru predstavuje ako novu technologiu a mieni si za to dat zaplatit od zakaznikov "iba" 29.523,-Sk (980,-€)
Priklad za vsetky ... "dazdovy senzor 2. generacie " :shock .... a mohol by som pokracovat

Musim sa doplnit, ze "dazdove senzory 1.generacie" na mazdach od zaciatku funguju uplne skvele,
a nie ako v nemeckych koncernovych autach .....
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod lakilaki » Str Jan 14, 2015 11:52 pm

Podla tohoto info http://www.auto.cz/mazda-cx-5-ceny-mode ... 0-kc-85178
som doplnil sucasny cennik CX5.
Som len zvedavy, ked bude 30 CZK za 1 €, ci ostanu tie iste ceny. Pravo na omyl pri spracovani tabulky si vyhradzujem . :spik2

Tabulka vyzera takto.
http://jpeg.cz/images/2015/01/14/Fnxmb.jpg

Ako vidite, oplati sa kupovat Revolution, zlacneli....
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod kniezarastislav » Štv Jan 15, 2015 8:34 am

interiér - podľa mňa je oveľa lepšie spracovaný
+ auto zvnútra vyzerá o triedu vyššie, má viac odkladacích priestorov (pohár, obdĺžnik v strede a vľavo pod volantom)
+ pribudla pamäť pre nastavenie sedadla (aj keď som ju už videl v 2014)
+ okrasné hliníkové lišty palubovky
+ hliníkové lišty aj na zadných dverách
± budíky klimatizácie sa mi páčia viac v starom, ale konečne namiesto oranžového displeja použili biele číslice
- veľké mínus pre displej rádia - ak nie je ešte menší, tak je max. taký veľký ako starý a tá textília, či koža, či čo to je, tak to je to najhoršie, čo tam mohli dať - aj z hľadiska údržby...
??? bude sa dať rádio ovládať priamo, alebo len z volantu a stredovým ovládačom??? - našiel som - bude dotykový, čiže menší :lol
http://www.leblogauto.com/wp-content/uploads/2014/11/2014_Mazda-CX-5_13.jpg

exteriér - viac sa mi páči v starom variante...
+ páčia sa mi blinkre na zrkadlách - myslím, že sú spracované podobne ako v koncepte
+ zdá sa mi, že zadné svetlá sú krajšie
- predné LED nezjednocujú značku (možno zmenia tvar LED na ostatných modeloch - našiel som aj model Atenza)
Obrázok
MAZDA CX-5 2.2D AWD Revolution A/T, Crystal Pearl
spotreba 8.5 - 10.1, zima v meste 14.8, ale inak jazdí super
kľudná jazda 70-120km/h mimo mesta 6.0l
diaľnica 130km/h 8.3l, 138km/h 8.5l
Obrázok užívateľa
kniezarastislav
Pisateľ
 
Príspevky: 69
Registrovaný: Pon Nov 11, 2013 10:04 am
Bydlisko: Žilina
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Oto63 » Sob Feb 14, 2015 6:25 pm

Aj napriek všetkým názorom či už negatívnym, alebo pozitívnym som došiel k záveru že v tejto cenovej skupine suv stále patrí cx5 k najlepším. Preto pri náročnom výbere môjho ďalšieho auta po mojej havarovanej cx 5 bolo rozhodnutie asi zostať verný mazde .Po zistení u predajcov že v polovici marca by už mali byť na Slovensku faceliftované bolo rozhodnuté .Rozhodol som sa zase pre 2,2 129 kW AT revolution top Navi vo farbe http://www.jpeg.cz/images/2015/02/11/oRn2H.png ,
Mazda CX-5 2,2D 129kW at revolution top titanium flash
Obrázok užívateľa
Oto63
Opytovateľ
 
Príspevky: 24
Registrovaný: Str Jan 09, 2013 2:48 pm
Bydlisko: Senec
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

PredchádzajúciĎalší

Späť na Mazda u nás a vo svete

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť