Takže opäť som nepochodil. Motor nedošiel!!!!
Takže vysvetlím celý problém: Vlani som cez leazing kupil mazdu tribute v B.Bystrici v značkovej predajni ktorá má aj servis. Problem z motorom nastal vlastne od prvej chvíli ked zhruba po nakazdení asi 10tis km sa čoraz častejšie začal prejavovať ventilátor. Nevedel som čo to je a prečo stále hučí a tak som zašiel do servisu. Tu tiež nevedeli v čom je problém pretože dvtedy sa nestretli s motorom 2,3i (povodne bol montovany 2,0 ) a tak dumali pol dna čo mu je až nakoniec čirou náhodou (akoby ho z neba alebo s pekla neviem niekdo poslal) objavil sa človek z tributom niekde od Ba a vysvetlil im prečo ventilator huči (obyč.človek vysvetloval mechanikom
) toto hučanie sposobuje klimatizácia ktorá je u tributu samospúštacia. Nie je však dôležite čo povedal človek náhodny ale dal som pre istotu skontrolovat olej to si pamätam z vojny že ventilator sa zopína ked je malo oleja. No a čuduj sa svete oleja bolo len 1l!!!! Vraj to nie je problem to množstvo ale mam si dávat pozor. Skončilo prvé pre mna divne až záhadne odborne prehliadnutie auta v značkovom servise.
O pár týždnov neskôr: asi 16tis. kilometrov ventilátor huči a dávam si doliat olej. Vraj vela nechýbalo asi 1,5l !!!! Divné už zas????
O pár týždnov neskôr: Presne 19600km. Garančna prehladka. To iste. Nebolo tam ani kvapky oleja. Prehliadka ma stála oklo6500-7000sk. Opäť som upozornený že si mam nato dávať pozor. Pozor??? Načo???
Je normálne? Aby auto zožralo tolko oleja? Prečo neurobite nápravu??? Odpoved som nedostal.
O pár mesiacov: 30 000km. Olej klesa pomenej ale ventilátor začína hučat na každých semafóroch. idem doliat olej. Nebavý ma to a rozmyšlam ako dalej no vtedy sa to stalo. V priebehu nikolkých dní začínam vnímať akysi iny zvuk motora. Hmm asi si užkonečne sadol lebo aj spotreba spadla s 15l na zhruba 11 až 13l. Konzultujem to z mechanikmi aj s kamošmi spolahlivosť a dôvera v japnske stroje ktorú mi do žil vhana každy koho stretnem ma upokojuje. Sak aj ten zvuk je skôr prijemne dunivý.
O pár mesiacov: 38 000 km. K zvuku na ktorý som si zvikol sa pridal zvuk ako keď chcete rozchodiť staré ložisko. Príšerné! Idem do sevisu! Kontrola prebehla rýchlo vraj to len kus plechu a ten dotiahli a ani vela oleja nechýba. Možem kludne cestovať. tak cestujem.
Pár dní alebo dvatýždne neviem presne: Tesne pred garančnou prehliadkou. Zvuk je príšerný. Garančka však prebehla OK a všetko je tak ako ma byť. Som v šoku a prvýkrat si uvedomujem že technici vedia o mojom motore tolko kolko ja čiže nič. Auto preberám s velkou nevôlou nezdá sa mi . Nakoniec sa dohodneme že ak niečo mam dojsť ráno. Odchádzam na prvej križovatke som absolutne šokovaný zvuk je ešte brutálnejši. Neviem čo mam robiť ráno ma čaká dlhá cesta. Vraciam sa ale vservise nikoho. Oslovujem známeho ktorý súkromne opravuje jazdené autá. Vypočuje si motor a zvážnou tvárov nadáva na mechanikou čo sú to za tupci ktorý nepočujú že je to jednoznačne od motora a je to vraj rozvod v horšom prípade klukovka z ložiskom.Ledva dojdem domov.
Druhy den ráno: V servise na mna čumia čo to od nich chcem. Napriek tomu po krátkej prehladke uznávaju že je to tak.
Tolko k tomu ako vznikol problem!
Zatial čítajte ja napíšem drihý odkaz!