Dobry den,
rad by som sa podelil aj ja so svojimi skusenostami o tomto znackovom servise a rovnako aj so skusenostami so spolocnostou Mazda. Na uvod pre nezainteresovanych, som majitelom vozidla Mazda 6GJ r.v. 2013. Po roku a cca 7000km, som zacal mat problem, ktory predstavoval buchanie od laveho predneho kolesa. Ak som vytocil volant do lavej strany, a tocil sa dookola, za jednu 360 stupnovu otocku to buchlo aj 3x. Vytocenim volantu do pravej strany bolo vsetko v poriadku. Najprv sa menilo horne ulozenie tlmica, co nepomohlo, potom na to servisaci nevedeli prist, tak si namontovali mikrofony po celom podvozku, vozili sa na aute, a hladali problem. Po 7 hodinach stravenych v servise, mi povedali, ze nevedia, kde je problem, ale budu to riesit.
Zhruba po 2 tyzdnoch sa ozvali, ze maju riesenie. Vymenili vraj lavu tycku riadenia, problem prestal, a ja som bol spokojny. Technik v servise ako aj predajca mi povedal, ze som najskor vletel do nejakej velkej jamy, co sposobilo tento problem. S autom som fakt malo jazdil, a dost som ho setril, do ziadnej jamy som nevletel, ale tak klasika, hodime to na zakaznika a vybavene. Bol som vtedy trochu nastavany, ale nakoniec sa problem vyriesil.
Po 18 tisicoch km, mi zacalo pri brzdeni z vyssich rychlosti 80+ triast volantom. Vysledok pokriveny lavy kotuc, reakcia technika: "zrejme ste ich prebrzdili, alebo to moze byt sposobene tym, ze auto vela nejazdi, tak sa kotuc povlnil." Za vymenu tusim chceli cca 480 eur, komplet predne brzdy. To som bol ale absolutne znechuteny, kedze viem, ze som nikde s tym sportovo nejazdil, a brzdy su KO uz po 18tisicoch km. Kontaktoval som importera so staznostou, poskytli mi 50% zlavu na brzdy a robota zadarmo.
Po 26 tisicoch km, cca oktober tohto roku, som zacal znovu registrovat rovnaky problem ako pred prvou vymenou tycky riadenia. Nie je to az take intenzivne, niekedy mozem spravit aj 5 otociek a nebuchne to ani raz, niekedy staci jedna a buchne to 2x. Znova je vsak potrebna vymena lavej tycky riadenia a samozrejme zaruka uz nic, aj ked su tam iste nezrovnalosti, ku ktorym sa neskor dostanem.
Okrem ineho som s autom doteraz pocas zimnej sezony nejazdil, s kolesami nijak nemanipuloval, a mal tam stale letne pneumatiky, ktore boli od kupy vozidla. (podla vyjadreni inych majitelov tohto vozidla s rovnakymi pneumatikami, su cca v 35 tis km v polovicke zivotnosti). Ja som sa tento rok rozhodol prvykrat pneumatiky prezut na zimne(november 2016), no cakalo ma nemile prekvapenie. Technik v pneuservise ma hned upozornil na to, ze vnutorne strany prednych pneumatik su zjazdene na kord(zadne su v poriadku). Ihned som kontaktoval autorizovany servis ALZ Presov, v ktorom som vylucne servisoval toto vozidlo, ako je vlastne mozne, a preco ma na to neupozornili, ked som tam bol pred tyzdnom s problemom s buchanim, tak ako to vlastne kontrolovali a nevsimli si, ze mi berie vnutornu stranu pneumatik. Takisto za poslednych 5 mesiacov som tam bol raz na garancnej prehliadke a neskor na vymenu brzd. Taketo opotrebenie si vsimnem aj ked nechcem, a na druhu stranu nezjazdim takto gumy za tyzden, hlavne s mojim najazdom. Preto som mal za to, ze tento problem bol viditelny uz skor. Pneumatiky sa maju kontrolovat podla predpisanych ukonov na prehliadke, a pri vymene prednych brzd takisto prichadali s tymito kolesami do kontaktu.
Hlavny prijmaci technik mi povedal, ze o probleme vedel, ma aj fotky, vsimli si to vraj uz na garancnej prehliadke(cca maj 2016), no pri predavani vozidla ma na tuto skutocnost zabudli upozornit. Tento problem som hned konzultoval aj s odbornikom (takisto aj na forach), ten mi povedal, ze je dost pravdepodobne, ze k vykonaniu geometrie pri vymene tycky riadenia nedoslo, kedze je dost divne, aby za taky kratky cas doslo na novom aute k opatovnemu opotrebeniu tej istej tycky riadenia. Od prehliadky som najazdil dalsich 7 tisic km, hlavne po dialniciach, a urcite mi date za to, ze bezpecnost vozidla bola vyrazne znizena. Technik mi povedal, ze mu to je luto a moze sa mi ospravedlnit, no viac pre mna urobit nemoze. Po vypytani si protokolu z geometrie z prvej vymeny tycky riadenia (5.8.2014), mi bolo povedane, ze ten protokol nemaju, lebo mali staru geometriu z ktorej sa tlacit nedalo, no geometria urcite bola vykonana, pretoze to maju v navode, a takisto by ma s takym vozidlom nepustili zo servisu (bez geometrie by ma nepustili, hlavne, ze s pneumatikami za zenitom ich zivnotnosti a viacmenej s autom technicky nesposobilym, som zo servisu odisiel bez akehokolvek upozornenia, s pocitom, ze auto je v uplnom poriadku) Nakoniec mi ponukli vykonanie geometrie zadarmo, co sa mi tiez zda divne, keby vedeli ze nikde nepochybli, tak mi ju zadarmo neponuknu. Tu sa vlastne cela velmi zaujimava komunikacia medzi importerom a ALZ Presov zacina. Okrem ineho mal som problem aj s prelakovanim, no ten sa mi nakoniec podarilo vyriesit, a auto uz aspon vyzera ako ma.
Jednotlivu komunikaciu pridavam vo forme screenshotov, prislo mi to viac prehladnejsie, ako vela textu v jednom poste.
Prvy mail pre importera + odpoved
https://www.dropbox.com/s/2sda75h2m2ufp ... 1.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/0meypp7uf7zjn ... d.jpg?dl=0odkazy na prilohy z textu
https://www.dropbox.com/s/ndwvh4a7difh4 ... d.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/sh/tpzy2wp0mon0 ... K9Haa?dl=0https://www.dropbox.com/s/dg5esopdxrt3b5t/geo.jpg?dl=0Servis sa ozval, ze mam prist s autom do servisu, spravia geometriu zadarmo a lak chcu vidiet, lebo sa im nezda foto (asi si myslel, ze som ju upravil). Tycku riadenia a pneumatiky na ich naklady ale odmietli. Po konzultacii s pravnikom, ktory mi poradil poslat im doporuceny list, som napisal ziadost o nahradu skody v tomto zneni:
https://www.dropbox.com/s/wy8eo0h464l4g9v/alz1.jpg?dl=0Odpoved od mazdy, ktora je podla mojho nazoru velmi "relevantna." Odpoved pozostavala zo samotneho vyjadrenia, navodu na vymenu tycky riadenia a vyjadrenie spolocnosti CarGarantie, ktore mylne potvrdila, ze spojovaca tyc nespada do zaruky, a po druhe je to uplne iny diel ako vadna tyc riadenia. Na tuto skutocnost som vsak prisiel az neskor. Okrem ineho su v odovodneni uvedene nespravne datumy servisovania mojho vozidla. Niektore casti listov su orezane, kvoli informaciam o vozidle, ktore nechcem zverejnovat.
https://www.dropbox.com/s/75u659eevw9hz ... 3.JPG?dl=0https://www.dropbox.com/s/ja9akclnphip2 ... 3.JPG?dl=0https://www.dropbox.com/s/6cio6881px20u ... 3.JPG?dl=0Moja nasledna reakcia, na ktoru som este/uz z ALZ odpoved nedostal:
https://www.dropbox.com/s/2cxqspjk5g5lh6w/alz2.jpg?dl=0Nasledna komunikacia medzi importerom + odpovede
https://www.dropbox.com/s/o5hmm4n60kmes ... 2.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/mfci3r5b4v8hw ... d.jpg?dl=0Moja odpoved na jednotlive odcitovane body + zvyrazneny zlty text je nasledna odpoved od generalneho riaditela
1. cast
https://www.dropbox.com/s/7xxlnhnpth65v ... 1.jpg?dl=02. cast
https://www.dropbox.com/s/usbko4vw0d7m1 ... 2.jpg?dl=0zarucne podmienky CG
https://www.dropbox.com/s/mwapto8nm9i1y ... y.JPG?dl=0Nasledne opat moja reakcia
1. cast
https://www.dropbox.com/s/cblgrw8ahtmgi ... 1.jpg?dl=02. cast
https://www.dropbox.com/s/x8zym9md5rj17 ... 2.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/ni63e7ggx190e ... 1.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/c2pwjoxrykwg7 ... 2.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/5m3guijs3ysp0 ... 3.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/1mcg75tiwjweb ... 4.jpg?dl=0Zaver si urobte kazdy sam.