Zdravím všetkych mazdakov.
Dnes som absolvoval prvú prehliadku na mojom novom aute. Chcel by som sa podeliť s dojmom, aký na mňa zanechal mazda servis v Žiline. Nechcem sa týmto ani sťažovať, ani kritizovať, ani nič riešiť. Ide len a len o skúsenosť, ktorá vám pomôže vybrať si, či nevybrať servis na opravu svojho autíčka.
Takže pekne po poriadku.
Na servisnú prehliadku som sa objednával asi pred 3 týždňami. Dohodol som si telefenicky u prijímacieho technika dátum, z jeho strany padol určený čas na 8.00. Ja bývam presný, to vám môže potvrdiť moja manželka, no čoho som sa nedočkal, keď som vošiel do predajne Mazda. Ono sa to tam trochu zmenilo. Firma, pod ktorú predajňa patrila sa z a.s. zmenila na s.r.o. (pripadla zmena aj na IČO) a pripudol tam predaj Seatov, ktorý zrušil svoju predajňu v mestskej časti Prielohy a presťahoval sa na košickú do Mazdy. Osem hodín: predajňa otvorená, skoro prázdna, bez predajcu a servisných technikov. Ale predsa sa našiel niekto, kto ma oslovil a bol to prijímací technik zo Seatu. Vysvetlil som mu svoj dôvod návštevy a on začal so mnou riešiť vypísanie zákazníckeho protokolu. A nastal problém, zabudol som si podľa neho servisnú knižku (Mazda to inak rieši elektronicky). Začal mi ukazovať, ako vyzera servisná knižka pre auta Seat. No na štastie s 20 minútovým zdržaním dobehol servisný technik z Mazdy (problém vyriešený). Tak a pokračujeme vo vypisovaní zákaznického listu.
Výmena oleja: Majki spomínal, že do M2 je overený motorový olej Dexelia 5W 40. Prichádza tak moja prvá požiadavka, na ktorú reaguje technik slovami: "ale do vášho auta je predpísaný 5W 30!" Okolo idúci predajca zo Seatu začne reagovať: "Ale to nie je také jednoduché, ak je raz niečo predpísané ...." "alebo takáto vymena sa dá robiť len spoznámkou do servisnej knižky "na žiadosť klienta" a to môžete mať v budúcnosti problémy pri uplatnení si záruky!" Začal som dávať na javo svoju nespokojnosť a tak nakoniec bez poznámky sa uviedol vymeniť mnou požadovaný olej.
Ďalej sme začali riešiť spomínané poruchy (písal som už o nich v rubrike "Mám problém..."). No stala sa mi počas týždňa nečakaná vec. Ono sa to začalo s tým trhaním motora zlepšovať, aj keď som sa dožadoval to pozrieť. Nová Mazde 2 má trochu komplikovaný prístup do palivovej sústavy. Palivový filter, ktorý som chcel aby pozreli je nejako pevne spojený s palivovým čerpadlom (že vraj to ešte nemali demontované) a celá tá časť s filtrom stojí cca 330 eur. A dalej prekvapujúca správa, ten filter je doživotný. Keďže sa mi to začalo zlepšovať s tým trhaním motora, tak som to napokon vzdal. Časom sa to možno prejaví tak, že budem to musieť dať vymeniť.
Potom s tým spomínaným zadrhávaním v posilňovači: akoby zázrakom po zložení kolies a vyčistení nejakých častí oklolo predných brzd v tomto servise sa to prestalo prejavovať. Uvidíme dokedy. Ale to už predbieham medziudalosti.
Páni bolo asi 9.15, keď sme vypísali zákaznícky list a prehliadka auta s výmenou oleja a filtrov je okolo 2 hodín, tak mi to bolo potvrdené. Tento servis má jednu veľkú nevýhodu, aspoň tak sa mi to javilo. Delí sa so servisnými boxami (alebo neviem, ako to pomenovať) so servisom Renault.
Využívam čas počas prehliadky môjho auta tým, že po stretnutí s predajcom Mazdy (dosť dobre vychádzame spolu) si dohodnem jazdu na novej Mazde 3. Odveziem ho vybaviť si nejaké veci v meste a šup ho na málo frekventovanú cestu okolo priehrady. Vynikajúci zážitok. Auto má dobre vyvážený podvozok, ten 1,6 liter mu sadne spolu s výkonom (to presne neviem). Radenie a riadenie presné na chlp. No predsa niečo: možno aspoň mňa vždy v Mazdách straší a trápi záber spojky, ten je akoby niekde v strede a to som si myslel, že je iba na Dvojkách.
Vysmiaty vraciam krásne bledučko - modré auto späť pred predajňu Mazdy. Ešte pár prehodených slov a idem pešo vybaviť si svoje veci (to pešo nemuselo byť, ponukol sa mi predajca, že ma odvezie, kde potrebujem)
Čas ubehol a nič. Je asi 13.30. A tak volám do Mazdy, či na mňa niekto náhodou nezabudol (inak dohodli sme sa tak, že mi zavolajú z Mazdy). "Auto je už na dvore po prehliadke" zaznela odpoveď v telefóne (niekto to má asi na háku). Bez poznámky niečo vytknúť som išiel pre svoje autíčko. Mám to od domu asi 15 min. Takže teraz spočítam čas, ktorý potrebovali na prehliadku môjho auta spolu s papierovačkami. Odchádzal som z Mazdy asi o 14.30., t.j. 6,5 hodiny.
Ešte mi bolo vysvetlené, čo všetko sa na aute robilo (výmena oleja, olejového filtra, pelového filtra, kontrola a čistenie bŕzd + základné prehliadnutie podvozku, kde všetko bolo v poriadku). Ak by niekoho zaujímalo čo to stálo: 174,14 eur.
Sadám si do rozpáleného auta, keďže neviem koľko času mi ho nechali priamo na slnku a idem priamo pred barák, kde aj parkujem. Poviem vám, mám z toho zmiešaný pocit. Keďže som doteraz nechodil do značkových servisoch, využíval som obyčajné odporučené, možno som očakával viac.