Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Autoradio, subwoofer, zapalovanie...

Elektrika, Audio a veci s tým súvisiace - návody a vyriešené veci.

Moderátor: George

Autoradio, subwoofer, zapalovanie...

Poslaťod asfethan » Str Aug 12, 2009 10:08 pm

Zdravim,

ako som uz napisal, som cerstvym majitelom X6. Povodny majitel robil hudbu a zlozil ju z komponentov akymi su autoradio Clatronic AR737, zosilovac a subwoofer MaxGear, viac som doposial nezistil lebo som sa tomu nevenoval. Vacsinu casu mi zabralo lietanie po uradoch (poistovna, policia, postova banka) aby som vybavil papiere.

Prva vec co mi dost vadi je to ze ked vytiahnem kluc autoradio sa uz neda zapnut. Resp. ked vypnem motor (degradujem kluc z polohy tretej) a kluc zvrtnem do vychodzej polohy, nazvem ju poloha nulta, autoradio sa vypne. V polohe prvej a aj druhej autoradio zapnut ide a hudba hra. Toto chovanie sa mi javi dost zvlastne, avsak mozno je to tak prirodzene. Neviem. Preto by som chcel o radu poziadat Vas, skusenejsich. Taktiez aj o pripadne vysvetlenie kde moze byt problem a ako to fixnut. Uplne detaily rozpisovat netreba, do ele. sa ako tak vyznam.

Dalsia vec je ze pri vyssej hlasitosti (a priamoumerne vyssom odbere) jas podsvietenia autoradia klesa v rytme hlbok (bassov). Predpokladam vysoke zatazenie el. obvodu zosilovacom a subwooferom. Moja otazka je, ci by sa to dalo vyriesit kapacitorom. Ak ano, chcel by som poprosit nejaku dobru dusu znalu problematiky ci by mi neposkytla vzorec na vyratanie potrebnej kapacity a nejake know-how.

PS: nerad vypinam hudbu ked z auta vystupujem na max. 5-20min. A pokial som pobliz auta, som rad ked mozem pocut svoju hudbu. No zaroven velmi nerad nechavam kluce v aute. :)
Mazda Xedos 6 (Obrázok)
Obrázok užívateľa
asfethan
Prispievateľ
 
Príspevky: 109
Registrovaný: Str Aug 12, 2009 10:50 am
Bydlisko: Raccoon City
Skype: jaroslav.petras.jr
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod solino2 » Štv Aug 13, 2009 6:39 am

to aby ti radio nevyplo a aby si ho mohol zapnut aj bez kluca sa da velmi jednoducho spravit, na zasuvke do radia staci odpojit jeden z kablov a zapojit ho priamo, urcite tam mas euro koncofku ako vacsina a na kabli mas napisane ktory to je.To stym kapacitorom, kup obycajny klasicky a najviac pouzivany jedno faradovy, ale tomu aj tak mozno moc nepomozes a to svetlo ti bude stahovat tak ci tak je to tiez normalna vec
Mazda 6 2,3i Sport
Obrázok užívateľa
solino2
Komunikátor
 
Príspevky: 547
Registrovaný: Pon Okt 13, 2008 2:01 pm
Bydlisko: Slovensko - Vráble
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod FISHkaa » Štv Aug 13, 2009 4:31 pm

ještě tam ale dej diodu, jinak ti je kapacitor k prdu :) Ad subwoofer a radio: taky si změř jaké tam tečou proudy při velkém zesílení a podle toho nadimenzuj napájecí kabely + měly by jít dvě větve: jedna do SW a druhá do AR :jo
----
nyní bez dvoustopého miláčka...
FISHkaa
VIP 2007
 
Príspevky: 528
Registrovaný: Pia Sep 15, 2006 8:46 pm
Bydlisko: CZ, Praha

Poslaťod canndale » Pia Sep 18, 2009 12:47 pm

vylnutie napajanie radia bez zapalovania je uplne standardna vec, je to z dovodu setrenia baterie, treba si dat na to pozor, ak mas zapnuty zosilovac a hudbu +- normalne, tak do niekolko hodin vies vybit bateriu. Radio ma napajanie samostatne priamo z baterky, ale jeden vodic byva signal zapalovania, tam staci dat trvalych 12V

Blikanie svetiel pri basoch - robi to len pri vypnutom motore, pripadne volnobehu? ak ano, tak kapacitor to vyriesi, ten sluzi ako zasobaren energie pri basoch, kedy zosilovac kratkodobo berie viac stavy zo sustavy. Standardne prepocty na kapacitor su cca 500W / 1F a prave blikanie svetiel by to malo odstranit.

FISHkaa: aku diodu pred kapacitor? :twist: ja mam zapojene bez diody a bez problemov 8)

inak s tym meranim prudov treba na to ist opatrne, do zosilovaca mozu tiect prudy niekolko desiatok amper, co maloktory merak ustoji. Malo by tam samozrejme byt vhodne vedenie od baterie priamo do zosilovaca, podla vykonu tieto kable maju az 0.7 - 1.5cm priemer. Treba dat pozor na dobre dimenzovanie kabelaze a samozrejme poistku za bateriu, inak vznika riziko poziaru.. tieto prudy a kapacita baterky dokaze urobit pekny obluk :)
je: Mazda 6 HTB 2003 2.0i 104kW
bol: Ford Focus combi 2000 1.6i 74kW
Obrázok užívateľa
canndale
Prispievateľ
 
Príspevky: 115
Registrovaný: Štv Sep 03, 2009 8:17 pm
Bydlisko: (SVK) BA (niekedy BB)
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod FISHkaa » Pia Sep 18, 2009 2:16 pm

pokud dáš kondík na audio 12V větev a chceš maximum jeho kapacity ponechat pro zesilovač, tak je třeba aby před kondíkem byla dioda, která zabrání zpětnému vybíjení kapacity do jiných spotřebičů v autě...
P
----
nyní bez dvoustopého miláčka...
FISHkaa
VIP 2007
 
Príspevky: 528
Registrovaný: Pia Sep 15, 2006 8:46 pm
Bydlisko: CZ, Praha

Poslaťod canndale » Pia Sep 18, 2009 11:01 pm

Aha, jasne, tak som nad tym neuvazoval, ono teoreticky samotna elektrika auta nebude mat az tak rychle odbery aby nestihal AKU, ale samozrejme tam moze byt vybijanie kapacitora :)
aku diodu si tam pouzil?
je: Mazda 6 HTB 2003 2.0i 104kW
bol: Ford Focus combi 2000 1.6i 74kW
Obrázok užívateľa
canndale
Prispievateľ
 
Príspevky: 115
Registrovaný: Štv Sep 03, 2009 8:17 pm
Bydlisko: (SVK) BA (niekedy BB)
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod FISHkaa » Pon Sep 21, 2009 9:43 am

já mluvím teoreticky :ho: mám Boseho a nehodlám do něj hrabat :palec
Každopádně si spočítej max odběr zesíku (A) + přidej 20% a takovou diodu si kup :)

PS: Můžeš jich pár dát paralelně - rozložíš proudové zatížení a možná uspoříš pár kaček za výkonový kousek...
http://www.soselectronic.cz/?str=12&cod ... 20&level=5 :palec
----
nyní bez dvoustopého miláčka...
FISHkaa
VIP 2007
 
Príspevky: 528
Registrovaný: Pia Sep 15, 2006 8:46 pm
Bydlisko: CZ, Praha

Poslaťod asfethan » Ned Sep 27, 2009 1:04 am

Co sa tyka stlmovanie jasnosti podsvietenia autoradia - uz mi to nevadi. Co sa tyka automatickeho vypinania autoradia po vytiahnuti kluca, uz ani to mi nevadi :D

Az budem a ak budem prerabat hudbu tak sa obzriem aj po nejakom tom kapacitore a mozno uz rovno aj po vykonnejsej audio sustave.

Dakujem za vase rady.
Mazda Xedos 6 (Obrázok)
Obrázok užívateľa
asfethan
Prispievateľ
 
Príspevky: 109
Registrovaný: Str Aug 12, 2009 10:50 am
Bydlisko: Raccoon City
Skype: jaroslav.petras.jr
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Sinister » Ned Okt 04, 2009 11:59 am

neda mi to neuvažovať nad tou diodou pred kondikom ale neviem no..ako určite teoreticky je to dobrý nápad že kondik bude využity iba na zosik a nebude stabilizovať zvyšok auta ale na druhu stranu kondík vyrovnáva iba prudší pokles napätia pri zátaži čo vytvorí zosik prí basoch zvyšok auta má väčšinou stabilný odber čiže to kolísanie tam nie je také velké a bezproblemou to taha baterka preto mi z oho vychádza že dioda aj ked niečo malo spravi nebude to badatelne :hmmhmm
=== Mazda Xedos 9 --MCE-- 2,3l ... V6 ... 210hp ===
Obrázok
Obrázok užívateľa
Sinister
Forum Guru
 
Príspevky: 1095
Registrovaný: Uto Okt 07, 2008 12:27 am
Bydlisko: Bratislava - Petržálka
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod FISHkaa » Ned Okt 04, 2009 9:34 pm

berte to jako nápad teoretika: můžete se mrknout na průběh "stejnosměrného napětí" v palubní síti při nastartovaném motoru :hmmhmm . Ten kondík tam podle mě je i pro vyhlazení a odrušení (tam by měla být i cívka - což předpokládám, bude v samotném zesilovači) :-)
----
nyní bez dvoustopého miláčka...
FISHkaa
VIP 2007
 
Príspevky: 528
Registrovaný: Pia Sep 15, 2006 8:46 pm
Bydlisko: CZ, Praha

Poslaťod canndale » Ned Okt 04, 2009 9:44 pm

Kondik nieje pre odrusenie, na odrusenie by mali byt na vstupe vstupne filtre presne ako pises z kondenzatorov a cievok, ale na to nieje potrebna tak enormna kapacita :nene . Kondik pred zosilovac je vyslovene pre napajanie zosilovaca v urovni basovych spiciek. Umozni to presne prehratie hlbokych tonov (ked je basovy ton, tak ked nieje kondik, tak krivka tonu je orezana maximalnym odberom energie zosilovaca z palubnej siete, pripadne je oneskorena o niekolko milisekund). S kondenzatorom je prehratie presne a trosku to zvyrazni tlaky ;)
mno a este z dovodu tak vysokej kapacity nieje potrebne pouzit diodu, pretoze sum v palubnej sieti, ktory by teoreticky kondezator dokazal orusit by vyuzil minimalne mnozstvo nahromadenej energie, takze v konecnom dosledku je usmernovacia dioda zbytocna
je: Mazda 6 HTB 2003 2.0i 104kW
bol: Ford Focus combi 2000 1.6i 74kW
Obrázok užívateľa
canndale
Prispievateľ
 
Príspevky: 115
Registrovaný: Štv Sep 03, 2009 8:17 pm
Bydlisko: (SVK) BA (niekedy BB)
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Späť na Elektrika, Audio

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť