Stránka 2 z 2

Re: MAZDA6: aky olej?

PoslaťNapísal: Sob Apr 26, 2008 10:10 pm
od jegi
Anonym_S píše:Tiez fajn. Ja keby som sa mal rozhodovat medzi znackami, tak si vyberiem medzi (poradie neurcuje prioritu):

Valvoline, Elf, Total, Mobil, VAT

Co by som skor nebral, ako bral:

Shell, Texaco

Co by som vobec nebral:

Castrol, BP a spol. ... Madit napr. :) ani Mogul.

Ahoj, mohol by si mi vysvetliť, prečo by si vôbec nebral BP? Som pozeral, že práve taký mi dávali do auta v Mazde NZ počas serv. prehliadkach. Presne BP 5000 5W40 A3 SL/CF. To akože v autorizovanom servise by dávali šmejd olej? :hmmhmm

Re: MAZDA6: aky olej?

PoslaťNapísal: Sob Apr 26, 2008 10:27 pm
od Sedvo
Ono je to v celku jedno. Např. Castrol nemá vlastní rafinérii na výrobu olejů a jak ten olej je drahý. BP je na tom asi podobně. Kupují od jiných, dají tam svá aditiva a potom to dobrým marketingem prodají za nemalé prachy.

Jinak já mám v M6 - Mazda Dexelia (koncern Elf-Total) 5W-30.

Re: MAZDA6: aky olej?

PoslaťNapísal: Pon Dec 26, 2016 11:36 pm
od Ferin-mazda6
Nezáleží na tom jestli je to Castrol, BP, nebo mogul,protože ten olej musí splňovat normu API Gl-4 nebo Gl-5 s viskozitach třídou 10w-xxx a "mrazuvzdornosti xxx-30 tzn. 5w-30 nebo 10w-40 tak jak u uvádí výrobce s intervalem výměny 20tis.km
Z vlastní zkušenosti s poškozením mého motoru, příčiny a opravy NEDOPORUČUJI 5w-30 pro provoz v našich klimatických podmínkách, jelikoz se motor na velké vzdálenosti nedochlazovany, olej se přehřívá a ztrácí mazací schopnosti- To se v mém případě projevilo na cestách Brno- Wien 3 týdně na poškození turba, značném opotřebení pístních kroužků, prasknutem pístu to vše asi ve 160tis.km a pravidelném servisu. Jen díly stálý 32000 Kč. Kamarád špičkový motorář mi doporučil l Iít pouze 10w-40 v v normě výrobce a výměnu max po 15tis km. Nyní má motor najeto přes 300tis km a 140tis po Go jezdí motor stále jako střela a během intervalu výměny oleje 10-12tis z něj nezmizí ani deci oleje.

Re: MAZDA6: aky olej?

PoslaťNapísal: Uto Dec 27, 2016 11:33 am
od Sedvo
To sice jo, ale ono není moc low SAP olejů při specifikaci 5W-30, aby DPF bylo OK.

Osobně používám jenom 5W-30 originál olej mazdy a najeto přes 260000 km a bez problémů. Takže problém nemusel být v oleji, ale v předchozím uživateli, pokud si to neměl od nova.