Stránka 1 z 1

POMOC! Oznámenie o servisnej kontrole

PoslaťNapísal: Štv Apr 26, 2018 8:14 pm
od risiak77
Zdravím všetkých. Potrebujem radu ohľadne práv spotrebiteľa. :hmmhmm Mám Mazdu 2013 (už není v záruke). Na minuloročnej servisnej prehliadke pri 100 000km a výmene oleja atď mi nezapli v servise na palubnom počítači oznámenie o ďalšej kontrole po 20 000km. Samozrejme za ten čas som prešiel 30 000km. Včera stratilo auto ťah a na počítači sa objavili hlášky o poruche SCBS a TPMS. Dnes ráno som zobral auto na diagnostiku a zistilo sa, že odišlo turbo. Asi sami viete, koľko stojí výmena turba. Ide mi o to, či je možné v servise sa odvolať na pochybenie technika, ktorý nenastavil oznámenie o ďalšej kontrole, prípadne či je možné že sa oznámenie z nezistených príčin nezobrazilo (čo sa mi zdá nepravdepodobné, keďže na predchádzajúcej kontrole som bol po nastavenej signalizácii zo servisu). Ďakujem za každú odpoveď. :(

Re: POMOC! Oznámenie o servisnej kontrole

PoslaťNapísal: Pon Júl 02, 2018 8:00 am
od Sedvo
Tak jestli se nepletu, tak ta signalizace se dá vypnout. Tedy nepředpokládám, že by se na to dalo uhrát. Bohužel to si musí majitel hlídat.

No a turbo odešlo, protože jsou v motoru piliny o vačky. Vypadá to, že nebyla provedena výměna. Takže bych zkusil postupovat následovně:
1) zjistit v autorizovaném servise, jestli byla měněná vačka s vahadly
2) pokud byly, tak je velká pravděpodobnost, že když se to dělalo, tak turbo bylo načaté, tedy mělo dojít i k jeho výměně
3) pokud vačka nebyla měněna, tak je to následek pilin v oleji a tím odešlo turbo atd. vše co s vačkou souvisí.

Zkusil bych zatlačit na servis, pokud byl dělám pravidelně servis, jestli by to nešlo na kulanci. Generální ředitel prohlašoval, že nikoho nenechají ve štychu.