Mám ten stejný motor a stejné auto a koncovku výfuku mám úplně čistou, žádné saze nic. DPF je docela blbuvzdorný, ten většinou problémy nedělá (osobně mám najeto 255000km) a zatím vše funguje jak má. Takže DPF jako takový problémy nedělá, bohužel DPF je první, který identifikuje, že je někde jinde problém před ním, tedy na motoru. Je možné, že jezdil častěji krátké vzdálenosti a DPF nešlo jenom tak zregenerovat, proto se mu rozsvítila kontrolka.
Jestli je zaprasený sazemi, tak DPF saze začíná asi pouštět. Je to sice ford, ale docela hezky popsáno
https://www.fordservice.cz/videoteka/ford-program-5Tedy osobně bych doporučoval prohlídku v autorizovaném servise, aby udělali diagnostiku a řekli v jakém stavu ty komponenty jsou, tedy jak je zanesený DPF, kolik tam je popílku a jestli regenerace probíhají tak jak mají atd.