Dobrý deň chlapi,
Pred rokom som kúpil svoju druhú mazdu tentokrát novšiu a naozaj v dobrom technickom stave.
Problém bol ten že som nemal žiadne informácie ohľadne oleja aký používal predchodca nakoľko to bol dovoz.
Servisná knižka tiež nebola.skratka som išiel,,vabank" a nalial som tam 5w40-magnatec full synteticka.Po roku som si všimol že keď otvorím viecko kam sa leje olej tak je tam obrovský nános uhlíka teda carbon...motor má 230 000km ja som snim spravil 17000 km...otázka znie či bude stačiť poriadne zahriať motor a vymeniť olej/filtre poprípade aj 2x posebe tento proces a či sa ten karbón odplavi.ide o to že ten karbón nieje vôbec zazrati keď doňho pichnem srobovakom krásne sa naňho prilepí(je skrátka čerstvý)... dekarbonizacia klasickými chemikáliami mi nebola odporúčaná nakoľko je to starý motor a karbonu je tam naozaj dosť a mohlo by to uplne ucptat olejove kanáliky a pokaziť celý motor.momentalne som nezaznamenal žiadny nárast spotreby,nepravidelne otáčky,znizeny výkon skrátka žiadne známky poškodenia (zatiaľ)..auto si kontrolujem pravidelne preto si myslím že by sa to ešte dalo niako spraviť.co vy nato?