Sedvo píše:Dabel: to máš naprostou pravdu. Proto je dobré počítat a já počítám. Prostě průměrný nájezd mám 35000 km ročně a když si spočítám, že u svého auta jezdím dlouhodobě za 5,5 l/100km a benzín by byl o cca 2l/100km dražší, tak je to jednoduchá kalkulačka. Rozdíl v pořizovací ceně benzín versus nafta byl 20000,- Kč.
Takže při mých 218000km jsem oproti benzínu ušetřil cca 140000,- Kč. Odečtu rozdíl v pořizovací ceně, tak je to 120000,-. Servisní náklady jsou podobné - olej, filtry. Ještě u mého motoru jsou rozvody, takže úspora se sníží na cca 110000,-.
Za celou dobu jsem do auta navíc zainvestoval - pravá přední ložisko (2000,-) a repas zadních třmenů (1500,-).
Takže stále mi vychází lépe pro mě nafta, tak jak benzín.
Lubos1: právě že provoz v DE je ten který mně odpovídá.
No ak to mas takto spocitane, tak je to fajn
Ak by som pocital ja, mam ine cisla. Aspon sa konecne prvykrat zamyslim, o kolko ma bude benzinove auto stat viac.
1. Rozdiel v nakupnej cene auta je cca 2000 EUR (asi 50 000 Kc)
2. Bezny servis benzinu je lacnejsi o cca 80 EUR + "velky" servis u benzinu je lacnejsi o polovicu
3. Rozdiel v spotrebe je u mna pol litra
4. Rozdiel ceny benzin/nafta je 10 centov
5, Kasko sa pocita z ceny auta, takze je lacnejsie o cca 40 EUR rocne
Prepocet v sucasnych cenach paliv:
Rocne najazdim s tymto autom cca 25 000 km = 1625 litrov benzinu * 1,3 EUR (cena benzinu) = 2112 EUR
S dieslom by to bolo: 1500 litrov nafty * 1,2 EUR (cena nafty) = 1800 EUR
Vychadza mi rozdiel 312 EUR rocne. Odpocitam - 100 EUR za servis (kedze ho urobim castejsie ako raz rocne). Odpocitam 40 EUR za lacnejsiu poistku. Som pod 200 EUR, co znamena 10 - rokov do vyrovnania nakupnej ceny.
A to ani nepocitam drahsi "velky" servis, mozne problemy s DPF (nepokryte zarukou). Takisto nepocitam nizsie opotrebenie naprav, pneumatik atd. z dovodu 100 kg rozdielu hmotnosti.
Dalsia vec je planovane vyrovnanie spotrebnej dane za benzin aj naftu, ktore pretlaca EU. Dalej predpokladana bezproblemova prevadzka benzinovej atmosfery. V neposlednom rade v buducnosti jednoduchsi predaj jazdenky, ked sa zacnu sucasne komplikovane diesle sypat (nielen Mazda).
Az teraz ocenujem lepsi pocit z jazdy, vyrazne lepsie jazdne vlastnosti (mozno je to 19" kolasami, ale aj lepsim vyvazenim auta), krasny zvuk vytoceneho motora, ziadne vibracie, atd. A co je dolezite, nemusim riesit kratke jazdy po meste a sledovat regeneracie.
Inak co sa tyka dialnice: nedavno som isiel BA - ZA som spotrebou 6,6. Bolo bezvetrie, BA - TT 120 km/h tacho, TT - ZA 140 km/h tacho. Naspat bol silny protivietor a s rovnakou rychlostou som to urobil za 7,4. Zase pollitrovy rozdiel oproti dieslu.
Aby sme si rozumeli, nebudem zatracovat diesle len preto, ze mam teraz benzin. Len sucasna doba dieslom jednoducho nepraje. Vyzera to tak, ze sa automobilky (alebo teda Mazda, ked o nej piseme) viac zamerali na vyvoj benzinovych motorov u dieslov sa riesia CO2, NOx a pevne castice a tym sa motory viac a viac komplikuju. Rozdiel v spotrebe benzinovych a dieslovych motorov je u Mazdy stale nizsi. Je to sposobene samozrejme aj nepodarenym riesenim likvidacie NOx bez pouzitia mocoviny, co sice zjednodusuje technicke riesenie, ale na druhej strane neumoznuje dosiahnut nizku spotrebu ani pri defenzivnej jazde.
U Mazdy 6 GH by som jednoznacne volil diesel a ten som aj mal a bol som s nim spokony (2.2 120 kW). U GJ som sa v diesli jednoducho sekol. Mozem porovnavat, najazdil som s nim cez 40 000 km. Skyactiv 2.0 benzin je fajn, je pomerne vykonny (dabel - ty teraz neoponuj
) a ma vybornu spotrebu. U Skyactiv jednoznacne benzin.