Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Ktoru kupit? MAZDA 6 2013-15 bud 2.0i alebo 2.2 diesel?

Zháňate dobrého mechanika, garáž? Potrebujete odbornú radu? Skúste sa spýtať tu...

Ktoru kupit? MAZDA 6 2013-15 bud 2.0i alebo 2.2 diesel?

Poslaťod adeo » Uto Máj 05, 2015 8:59 pm

Ahojte rozhodujem sa nad mazdou 6 bud benzinom 2.0i 165konikov alebo 2.2 diesel 175konikov.

Uprimne, jazdil som na benzine 2.0 tichucke, ale chybal mi trosku tah (problem zase, ze ma najvyssiu vybavu) krasna cierna farba a bielu kozu, do tejto kombinacie som sa zalubil. Druhy adept 2.2 diesel 129kw, teda silnejsi diesel - v nom som sa len viezol ale mam pocit, ze ten tah a trosku silnejsi motor bol citelny.

Otazky:
1.) poznate oba motory aj z hladiska kvality a vydrze? Ktory viac vydrzi a co odchadza? Ja s Mazdou nemam ziadne skusenosti, auto ma vsak chytilo. Predtym som mal japonca, ale to bola toyota a pri 200.000km ziadny problem.

2.) mam velmi dobre audio a radio, ktore do auta chcem dat, da sa nejak aj najvyssia rada pioneer pripojit aspon k radiu, ktore tam uz je?

Dakujem Adeo
adeo
Čitateľ
 
Príspevky: 7
Registrovaný: Uto Máj 05, 2015 8:52 pm

Poslaťod TomAnt » Str Máj 06, 2015 8:19 am

V prvom rade si poloz otazku, aky je tvoj profil jazdy a podla toho vyberaj benzin alebo dizel.

Ak jazdis trasy do 10km po meste, tak ten dizel znicis.
Ak jazdis dlhe dialnicne cesty, naopak, ten dizel je pre teba ako stvoreny.

Co sa tyka tahu a tychto veci okolo motora, je to len iny prejav, dizel ta kopne do chrbta, preto mas subjektivny pocit ze to viac taha, ale potom nic a musis preradit, benzin ma naopak postupny nabeh, ale dlho, na jednom rychlostnom stupni.

Aj toto treba zvazit, inak sa predbieha s dizlom a inak s benzinom. Dizel na kratkom useku potiahne lepsie ako benzin. Benzin ti zas nevydochne pri dlhsom predbiehani dlheho kamiona :) Tak si vyber :)

Ale v prvom rade by si mal vyberat podla profilu tvojich tras a jazd.
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod adeo » Str Máj 06, 2015 10:48 pm

Ahoj, samozrejme, je to taka kombinacia oboch, aj kratsie aj dlhe. Skor mi ide aj o info o spolahlivosti tych motorov. Benzinak je samoska o dost tichsi, obe nieco maju do seba :) taktiez ma zaujima komfort v tych sedackach a stredova konzola, mal som pocit, ze je velmi blizko pravej nohy a ze trochu tlaci.A
adeo
Čitateľ
 
Príspevky: 7
Registrovaný: Uto Máj 05, 2015 8:52 pm

Poslaťod Lubos1 » Štv Máj 07, 2015 10:18 am

Mal som diesel 110 kW pred F/L a vymenil som ho za benzin 121kW po F/L.
Diesel - problemy s vackovymi hriadelmi a s tym suvisiace vymeny roznych casti motora + kovove piliny v oleji. Vraj vyriesene vymenou materialu vahadiel na vackovom hriadeli na konci roku 2013. Toto riesenie bolo spochybnene v nejakom ceskom odbornom clanku, skus si vyhladat podrobnosti. Kde je pravda sa ukaze neskor. Ja som v auto stratil doveru.
Pri castych kratkych trasach bezne DPF problemy. U tychto dieslov prebieha regeneracia castejsie ako pri inych znackach - cca kazdych 250 - 350km, co znacne zvysuje spotrebu a pri nedokoncenom cykle sposobuje prenikanie nafty do oleja.
Spotreba podobna ako pri predoslom modeli bez "Skyactiv" a velky rozdiel medzi papierovou a realnou spotrebou.

Benzin 121kW - co som zistoval, za 3,5 roky vyroby bez problemov, motor uplne tichy, auto sa netrasie, rychlo sa zahrieva. Dynamika odlisna, ale po zvyknuti si na atmosfericky benzin podobna. A co je prekvapive a dolezite - rozdiel v spotrebe je pol litra !!! Pri rovnakych trasach a rovnakom style jazdy.
Ja som spokojnejsi s benzinom a uz by som nemenil. S dieslom som jazdil za 6 (papierovo malo byt 4,4), s benzinom za 6,5 (papierovo 5,9).

Sedacky su vyborne - lepsie po facelifte. Mam problemy s chrbtou, takze to viem posudit. Stredova konzola do pravej nohy tlaci, ale po F/L je prijemne vystlana a obtiahnuta kozou (teda asi kozenkou).
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Sedvo » Štv Máj 07, 2015 11:33 am

S tím DPF to mají ostatní automobilky stejně. Jenom se to tak veřejně neprobírá a za další i VW to nepoznáš. Např. Peugeot má napsanou regeneraci každých cca 1900 km až 800 km a podle diagnostiky z Peugeotu, co máme v práci, tak regenerace probíhá každých 350 km.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod lakilaki » Štv Máj 07, 2015 8:30 pm

Po tom vsetkom co citam o problemoch SykaActiv 2.2 diesel, si myslim, ze Mazda sa najskor dostala do vlastnej pasce,ked pri splnení noriem EURO 6 nepouziva, neche pouzivat močovinu (ad blue) pri regeneracii DPF, ale vypaluje DPF vyssou davkou nafty. Jeden z mala vyrobcov, ak nie je jediny.

Preto musi byt RJ asi nastavena na caste regeneracie DPF.
Preto mazda nariaduje uzivatelom, aby kontrolovali hladinu oleja v motore kazdych 1000-1500 km-ov.
Nie je zriedkavostou ked sa olej musi menit uz po 2500-5000 km-och. (AUS)
Riedky olej 0W-20 sa neustale este dalej riedi naftou, olej tak nema, nemoze mat pozadovane mazacie schopnosti uz po par tisic kilometroch. Aj preto sa asi aj odiera vackova hriadel a ktovie co este v motore.

V mojom 2.2 diesel R2, DPF, EURO 5 (!) regeneracia sa deje cca po 600-800 km-och, takmer ani nepribuda do oleja nespalena nafta z regeneracie DPF.
Iba 1x som mal zvysenu hladinu oleja o 1mm po odjazdeni cca 10.000 km -ov, kedze olej nie je v motore riedeny, doteraz vsetko funguje, ako ma.
Myslim, ze s tymto typom motora R2 nemali, nemaju problemy ani v 6-kach, ani v 3-kach.

Mozno majitelia SkyActiv dieslov, by sa nemali striktne drzat predpisov vyrobcu, stacilo by zmenit a naliat do motora "hustejsi" nafta-odolnejsi olej 5W-30(40) a stanovit si interval vymeny oleja na 10-11.000 km-ov.

Viem, Lubos1 na moj navrh pride asi s protinavrhom, menit olej tyzdenne, alebo obdeň.
Ale uplne najlepsie je, to čo spravil on, kupit si benzinovu SkyActiv Mazdu a vec vyriesena.
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod Lubos1 » Štv Máj 07, 2015 11:00 pm

Mal som aj 120 kW dieslovu Mazdu GH a nie je pravda, ze sa DPF regenerovalo kazdych 600-800. Bolo to podobne ako u Skyactiv diesla. Samozrejme s podstatnou prevahou dlhych tras. Problem s pribudanim nafty v oleji som tam spozoroval iba raz, ked som vynimocne jazdil asi mesiac hlavne po meste. U Skyactiv nafty pribudalo v oleji viac a jazdil som vylucne dlhe trasy.
Normy EURO 6 suvisia skor s likvidaciou oxidov dusika, ktoru Mazda riesi zasobnikovym katalyzatorom. Toto riesenie zvysuje spotrebu a aj snaha o uspornu jazdu nepomoze, niekedy skor naopak. AdBlue riesenie je mozno komplikovanejsie a drahsie, mozno aj menej spolahlive, ale aspon ma pozitivny vplyv na spotrebu. A spotreba je uz asi jedna vyhoda diesla.

S tou vymenou oleja mas mozno pravdu, motoru to urcite neuskodi. Ale na druhej strane, ked vyrobca nieco dosere, preco ma zakaznik viac platit za udrzbu? Je urcite nespravne menit olej kazdych 30 000 km, ale 20 000 km je rozumny interval a Mazda ho ma nastavene ako jeden z mala vyrobcov. Vacsina ho ma dlhsi.
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod lakilaki » Štv Máj 07, 2015 11:51 pm

Nemam dovod pisat nepravdivy udaj ohladne pocetnosti regeneracii DPF na mojej mazde.

Dosiahnut vo vyfukovych plynoch rovnake pripustne mnozstvo castic 0.005 g/km (Euro 5/6), aj ked sa jedna o rovnake hodnoty, vyzaduje si iny pristup iny HW aj SW pri kompresnom pomere 16,3 : 1 (R2), ako pri kompresnom pomere 14,0 :1 SkyActiv motora.
Predpokladam, ze aj tvorba mnozstva castic pred DPF bude rozdielna v neprospech SkyActiv.
Preto je asi aj nastavena pre SkyActiv D motory castejsia regeneracia DPF. :(
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod Lubos1 » Pia Máj 08, 2015 12:40 am

Netvrdim, ze zamerne uvadzas nepravdive udaje. Skor si myslim, ze si si castejsiu regeraciu nevsimol. V servise mi tvrdili, ze moje regeneracie su este malo caste :o)
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod adeo » Pia Máj 08, 2015 11:46 am

Ten problem s Diesel - vackovymi hriadelmi a s tym suvisiace vymeny roznych casti motora - sa ale zatial neukazal alebo? Viem, vraj je vysoka pravdepodovnost, ze nieco moze byt v buducnosti. Ja som si myslel, ze pomerne novy japonec snad v pohode vydrzi aspon 6 rokov, ale toto mi na dovere velmi nepridava.

Ten benzin 121kW - ano, motor uplne tichy, auto sa netrasie, len si zvyknut na atmosferak. Mal som fakt pocit, ze moje stare CLIO 100 konove 1.5D slape pri zosliapnuti lepsie... Tak proste neviem, ale mam moznost jedno kupit cierne z bielou kozou, co je nadhera. Okolo 20.000 za 1 a pol rocne auto sa da.
Podobny diesel este tak o 2-3000eur viac ako tento, ale len 14.000km...http://www.autobazar.eu/card.php?id=6985699

dalsia ponuka z cz co ma zaujala: http://www.tipcars.com/mazda-6/mazda-6-22781208.html

Ten benzin neviem najst, ale ma okolo 40.000km, co sa da. Ozaj, da sa napr. benzin ocipovat?
adeo
Čitateľ
 
Príspevky: 7
Registrovaný: Uto Máj 05, 2015 8:52 pm

Poslaťod dabel » Pia Máj 08, 2015 7:22 pm

Treba si zvyknut na prejav benzinu, naucit sa pouzivat ine otacky a zrazu zistis, ze jazdi dobre. Kone neoklames, 150k auto jazdi stale ako 150k auto ci benzinove alebo dieslove. Ja som v zivote diesla nemal a preto mi pripada, ze diesle absolutne "nejedu" a navyse mam na nich priserne vysoku spotrebu. Preco? lebo s nimi jazdim ako s benzinakmi :)

Pre Japoncov su diesle okrajova technologia, nezaujimava. Len europsky trh ich vyzaduje. Netreba sa teda cudovat, ze su tie motory nedotiahnute a vyrazne menej spolahlive ako napr. absolutne vychytana hybridna technologia, kde Europa zaostala snad 10 rokov.

Zober ten benzin a budes spokojny.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod adeo » Pia Máj 08, 2015 11:12 pm

Asi ano, ten diesel silnejsi trochu je, akurat jeden z nich ma aj automat, ktory by som celkom ja osobne bral. Skoda, ten benzinak by mohli robit aj silnejsi o kusok :) Teraz sa nebavme o tom 2.5i, tam je to bez debaty :)
adeo
Čitateľ
 
Príspevky: 7
Registrovaný: Uto Máj 05, 2015 8:52 pm

Poslaťod dabel » Pon Máj 11, 2015 11:28 pm

Ak sa Ti tie motory zdaju uz teraz slabe, tak si priplat na 2.5i. Lebo inak budes o rok zakladat temu "Ako pridat vykon na mojej Mazde" :)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Lubos1 » Uto Máj 12, 2015 9:33 am

adeo píše:Ten problem s Diesel - vackovymi hriadelmi a s tym suvisiace vymeny roznych casti motora - sa ale zatial neukazal alebo? Viem, vraj je vysoka pravdepodovnost, ze nieco moze byt v buducnosti. Ja som si myslel, ze pomerne novy japonec snad v pohode vydrzi aspon 6 rokov, ale toto mi na dovere velmi nepridava.

Jasne ze sa ukazal, pri 39 000 km mi menili vackovy hriadel, vahadla, podtlakovu pumpu atd. Mali urobit aj preplach motora. Ci to urobili poriadne, neviem. Dal som este urobit servis po 40 000 km a auto islo do na predaj.
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod lakilaki » Uto Máj 12, 2015 11:11 am

Lubos1 píše:Jasne ze sa ukazal, pri 39 000 km mi menili vackovy hriadel, vahadla, podtlakovu pumpu atd. Mali urobit aj preplach motora. Ci to urobili poriadne, neviem. Dal som este urobit servis po 40 000 km a auto islo do na predaj.

Pameatas sa este , kolkokrat Ti menili olej v motore do tych 39.000 km-ov, ked sa prejavil problem vačky ?
=========
DPF:
Vcera som sa dozvedel v Mazda, ze zahajenie a priebeh regeneracie pri Skyactiv D, je postavena na uplne inych udajoch,ako pri nie SkyActiv diesel motoroch mazda.
Vsetko je podriadene tomu, aby kazda regeneracia DPF bola cim kratsia a ked uz proces zacne, aby prebehol az do konca.
Vraj aby sa nestavalo, ze kvoli neukoncenym regeneraciam auto posle majitela do servisu na vynutenu regeneraciu. (vid. problemy starsich modelov M6.)
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Ďalší

Späť na Potrebujem poradiť, zohnať...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť