Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Ktoru kupit? MAZDA 6 2013-15 bud 2.0i alebo 2.2 diesel?

Zháňate dobrého mechanika, garáž? Potrebujete odbornú radu? Skúste sa spýtať tu...

Re: Ktoru kupit? MAZDA 6 2013-15 bud 2.0i alebo 2.2 diesel?

Poslaťod lukasbritzz » Štv Máj 21, 2015 3:20 pm

dabel píše:Lukas: jednoznacne najlepsi tip za posledne roky :) A potom uz netreba vela: vymenit turbo, vstrekovace, filter pevnych castic a clovek si jazdiiii za haliere.


Však údržba bežne ako na iných autách a ten motor nie je tak komplikovany, ak si šikovny možeš si aj vel spraviť sam...
lukasbritzz
Čitateľ
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Str Apr 29, 2015 1:11 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Sedvo » Štv Máj 21, 2015 9:41 pm

Lubos1 píše:No neviem neviem, to platilo v minulosti. Rozdiely v spotrebe su stale mensie a mensie, chysta sa zvysenie dane na naftu v Europe, ... Rozdiel tam asi stale bude, ale len pri bezporuchovej prevadzke. Co asi nebude pripad sucasneho Skyactv-D.


No když se podíváš na reálné spotřeby na spritmonitor.de, tak rozdíl benzín versus nafta je stále průměrně 1,5l/100km. U SkyD versus SkyG je to cca 1l/100km. A velice záleží jak umíš s příslušným autem jezdit a jaký projev motoru ti vyhovuje. A za 150000 km nic neřešíš,jelikož máš záruku,tak já v tom nevidím problém.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod dabel » Štv Máj 21, 2015 10:48 pm

Pri zaratani straty hodnoty auta - obzvlast noveho - je rozdiel v spotrebe uplne minimalna polozka :)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Sedvo » Štv Máj 21, 2015 11:07 pm

Je fakt,že u nového je nafta o 50000,-(1500 Euro) rozdíl. Vždy záleží na ročním najezdu,aby se nafta vyplatila. A např. mně více vyhovuje naftový motor. Benzín který byl super,tak Audi S6 a RS6 úprava MTM je úplné sado.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod lukasbritzz » Pia Máj 22, 2015 11:24 am

benzínový motor tiež znesie menej kedže ide na vyššie otáčky čiže závisí aj ako dlho chceš dané auto využívať, do akého počtu km....
lukasbritzz
Čitateľ
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Str Apr 29, 2015 1:11 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Lubos1 » Pia Máj 22, 2015 11:48 am

Tie vyssie otacky pri beznej prevadzke vyuzivas omnoho zriedkavejsie ako turbo pri diesli, ktore sa toci skoro stale. Nove diesle maju omnoho vyssi pocet citlivejsich, komplikovanych a drahych suciastok ako bezne benzinove auta (aj oturbene).
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Lubos1 » Pia Máj 22, 2015 11:56 am

Sedvo píše:No když se podíváš na reálné spotřeby na spritmonitor.de, tak rozdíl benzín versus nafta je stále průměrně 1,5l/100km. U SkyD versus SkyG je to cca 1l/100km. A velice záleží jak umíš s příslušným autem jezdit a jaký projev motoru ti vyhovuje. A za 150000 km nic neřešíš,jelikož máš záruku,tak já v tom nevidím problém.

V spritmonitor.de je zahrnutych prilis vela dialnic, takze to tazko mozes porovnavat s CR/SR. S tou poslednou vetou sa da polemizovat, hlavne ked su zname problemy so Skyactiv-D. Su nazory, ze aj po vymene vackoveho hriadela a inych postihnutych castiach motora mozu byt pilinami v motore napachane dalsie skody, ktore sa mozu prejavit neskor. A ako to byva, az po zaruke :) Su aj dalsie nazory, ze zmenou materialu vackoveho hriadela sa problem neriesi (iba posuva na neskor) a ide o konstrukcny problem.
Samozrejme s tym suvisi aj strata hodnoty tychto aut ako jazdeniek.
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod dabel » Pia Máj 22, 2015 6:59 pm

lukasbritzz píše:benzínový motor tiež znesie menej kedže ide na vyššie otáčky čiže závisí aj ako dlho chceš dané auto využívať, do akého počtu km....

To je blbost.

Moja byvala Mazda (ta cervena z galerie) ma momentalne okolo 350 tisic kilometrov, pricom za poslednych 100 tisic dostala len absolutne minimalnu udrzbu, skor teda absolutne ziadnu. A este jazdi, akorat basti olej. Mimochodom, predaval som ju s 225 tisic kilometrami (tusim) a vdaka pravidelnej udrzbe bola vo vybornej forme. Ak je motor vysokootackovy a na tento sposob prevadzky usposobeny, nema preco nevydrzat velke porcie kilometrov.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod dabel » Pia Máj 22, 2015 7:06 pm

Sedvo: mal som skor na mysli, ze pri strate hodnoty za prvy rok 30% ceny auta je v podstate - s vynimkou ludi, co najazdia 100tkm rocne - spotreba uplne zanedbatelna voci tejto polozke (Prvy majitel mojho auta stratil za 2 roky viac ako 50kEUR a najazdil 9990km :) )
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Sedvo » Sob Máj 23, 2015 9:55 am

Dabel: to máš naprostou pravdu. Proto je dobré počítat a já počítám. Prostě průměrný nájezd mám 35000 km ročně a když si spočítám, že u svého auta jezdím dlouhodobě za 5,5 l/100km a benzín by byl o cca 2l/100km dražší, tak je to jednoduchá kalkulačka. Rozdíl v pořizovací ceně benzín versus nafta byl 20000,- Kč.

Takže při mých 218000km jsem oproti benzínu ušetřil cca 140000,- Kč. Odečtu rozdíl v pořizovací ceně, tak je to 120000,-. Servisní náklady jsou podobné - olej, filtry. Ještě u mého motoru jsou rozvody, takže úspora se sníží na cca 110000,-.

Za celou dobu jsem do auta navíc zainvestoval - pravá přední ložisko (2000,-) a repas zadních třmenů (1500,-).

Takže stále mi vychází lépe pro mě nafta, tak jak benzín.

Lubos1: právě že provoz v DE je ten který mně odpovídá.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod adeo » Sob Máj 23, 2015 11:22 am

Hm, minuly tyzden mi chlapik tvrdil, ze problem a poskodenia vaciek pri Skyactive - Diesel boli preto, ze velkost olejoveho filtra, pumpy, teraz presne neviem, bola mala a nestihala dodavat dostatocne vela oleja, coho nasledkom sa vacka znicila. Vraj boli spravene zvolavacky - tipujem, ze asi skor Model 2013 a vraj po nich nie su ziadne problems. Co Vy na to?
adeo
Čitateľ
 
Príspevky: 7
Registrovaný: Uto Máj 05, 2015 8:52 pm

Poslaťod Lubos1 » Sob Máj 23, 2015 2:46 pm

Sedvo píše:Dabel: to máš naprostou pravdu. Proto je dobré počítat a já počítám. Prostě průměrný nájezd mám 35000 km ročně a když si spočítám, že u svého auta jezdím dlouhodobě za 5,5 l/100km a benzín by byl o cca 2l/100km dražší, tak je to jednoduchá kalkulačka. Rozdíl v pořizovací ceně benzín versus nafta byl 20000,- Kč.

Takže při mých 218000km jsem oproti benzínu ušetřil cca 140000,- Kč. Odečtu rozdíl v pořizovací ceně, tak je to 120000,-. Servisní náklady jsou podobné - olej, filtry. Ještě u mého motoru jsou rozvody, takže úspora se sníží na cca 110000,-.

Za celou dobu jsem do auta navíc zainvestoval - pravá přední ložisko (2000,-) a repas zadních třmenů (1500,-).

Takže stále mi vychází lépe pro mě nafta, tak jak benzín.

Lubos1: právě že provoz v DE je ten který mně odpovídá.


No ak to mas takto spocitane, tak je to fajn :)
Ak by som pocital ja, mam ine cisla. Aspon sa konecne prvykrat zamyslim, o kolko ma bude benzinove auto stat viac.

1. Rozdiel v nakupnej cene auta je cca 2000 EUR (asi 50 000 Kc)
2. Bezny servis benzinu je lacnejsi o cca 80 EUR + "velky" servis u benzinu je lacnejsi o polovicu
3. Rozdiel v spotrebe je u mna pol litra
4. Rozdiel ceny benzin/nafta je 10 centov
5, Kasko sa pocita z ceny auta, takze je lacnejsie o cca 40 EUR rocne

Prepocet v sucasnych cenach paliv:
Rocne najazdim s tymto autom cca 25 000 km = 1625 litrov benzinu * 1,3 EUR (cena benzinu) = 2112 EUR
S dieslom by to bolo: 1500 litrov nafty * 1,2 EUR (cena nafty) = 1800 EUR

Vychadza mi rozdiel 312 EUR rocne. Odpocitam - 100 EUR za servis (kedze ho urobim castejsie ako raz rocne). Odpocitam 40 EUR za lacnejsiu poistku. Som pod 200 EUR, co znamena 10 - rokov do vyrovnania nakupnej ceny.
A to ani nepocitam drahsi "velky" servis, mozne problemy s DPF (nepokryte zarukou). Takisto nepocitam nizsie opotrebenie naprav, pneumatik atd. z dovodu 100 kg rozdielu hmotnosti.

Dalsia vec je planovane vyrovnanie spotrebnej dane za benzin aj naftu, ktore pretlaca EU. Dalej predpokladana bezproblemova prevadzka benzinovej atmosfery. V neposlednom rade v buducnosti jednoduchsi predaj jazdenky, ked sa zacnu sucasne komplikovane diesle sypat (nielen Mazda).

Az teraz ocenujem lepsi pocit z jazdy, vyrazne lepsie jazdne vlastnosti (mozno je to 19" kolasami, ale aj lepsim vyvazenim auta), krasny zvuk vytoceneho motora, ziadne vibracie, atd. A co je dolezite, nemusim riesit kratke jazdy po meste a sledovat regeneracie.

Inak co sa tyka dialnice: nedavno som isiel BA - ZA som spotrebou 6,6. Bolo bezvetrie, BA - TT 120 km/h tacho, TT - ZA 140 km/h tacho. Naspat bol silny protivietor a s rovnakou rychlostou som to urobil za 7,4. Zase pollitrovy rozdiel oproti dieslu.

Aby sme si rozumeli, nebudem zatracovat diesle len preto, ze mam teraz benzin. Len sucasna doba dieslom jednoducho nepraje. Vyzera to tak, ze sa automobilky (alebo teda Mazda, ked o nej piseme) viac zamerali na vyvoj benzinovych motorov u dieslov sa riesia CO2, NOx a pevne castice a tym sa motory viac a viac komplikuju. Rozdiel v spotrebe benzinovych a dieslovych motorov je u Mazdy stale nizsi. Je to sposobene samozrejme aj nepodarenym riesenim likvidacie NOx bez pouzitia mocoviny, co sice zjednodusuje technicke riesenie, ale na druhej strane neumoznuje dosiahnut nizku spotrebu ani pri defenzivnej jazde.
U Mazdy 6 GH by som jednoznacne volil diesel a ten som aj mal a bol som s nim spokony (2.2 120 kW). U GJ som sa v diesli jednoducho sekol. Mozem porovnavat, najazdil som s nim cez 40 000 km. Skyactiv 2.0 benzin je fajn, je pomerne vykonny (dabel - ty teraz neoponuj :ho: ) a ma vybornu spotrebu. U Skyactiv jednoznacne benzin.
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod dabel » Ned Máj 24, 2015 8:53 am

Tak povedzme si uprimne, ze Vojta ma uplne idealny rezim pre prevadzku diesla: rano nastartuje, vyjde na okresku a ide v klidku par desiatok kilometrov, vecer naspat. Preto ziadne problemy :) U mna, kedze 90% ciest su presuny po BA, diesel neprichadza do uvahy ani na jednom aute - bezproblemovost diesla by tam bola radovo v tisickach kilometrov :)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Lubos1 » Ned Máj 24, 2015 2:48 pm

Ja to mam rovnako Rano nastartujem a idem cca 80 km do prace. 5-10% mesto, 15% dialnica, inak okresky a rychlostna cesta. Prave na tejto trase je rozdiel medzi Skyactiv-D a G pol litra. Na dialnici je rozdiel podobny (do rychlosti 140 tacho), v meste tiez. Vacsi rozdiel si viem predstavit pri vyssich dialnicnych rychlostiach.
Takze nie, ani takato trasa nie je pre diesel idealna, vid moj prepocet vyssie.
Idealna by bola, keby Skyactiv-D cucal menej a/alebo Skyactiv-G cucal viac.
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod TomAnt » Ned Máj 24, 2015 3:01 pm

Otazka teraz znie, ci Mazda spravila tak dobry benzin, alebo tak na prt dizel?
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

PredchádzajúciĎalší

Späť na Potrebujem poradiť, zohnať...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť