Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Ktoru kupit? MAZDA 6 2013-15 bud 2.0i alebo 2.2 diesel?

Zháňate dobrého mechanika, garáž? Potrebujete odbornú radu? Skúste sa spýtať tu...

Re: Ktoru kupit? MAZDA 6 2013-15 bud 2.0i alebo 2.2 diesel?

Poslaťod Lubos1 » Uto Máj 12, 2015 1:52 pm

Pamatam, raz, po 20 000 km na normalnej prehliadke.
S tymi regeneraciami - neviem, neviem. Hladina oleja mi stupala viac ako pri predoslom modeli GH, pri rovnakych trasach a style jazdy. Takze asi to Mazda zle pocita.
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod adeo » Uto Máj 12, 2015 4:14 pm

Fuh, tak toto ma moc netesi a po pravde mi to ukazuje cestu smerom k benzinu... Diky chalani, ja som diesel clovek, ale na vymenu vacky po tak kratkej dobe fakt nemam chut...
adeo
Čitateľ
 
Príspevky: 7
Registrovaný: Uto Máj 05, 2015 8:52 pm

Poslaťod janko3 » Uto Máj 19, 2015 5:32 pm

no neviem, to "zlé" čo tu bolo popísané, tak musím poklopať, ale nemám s tým absolútne takéto skúsenosti, napriek tomu, že som na dieslových autách najazdil dokopy cez 200k km a bol som s tým spokojný. Čo sa týka toho ťahu, tak je to len otázka zvyku, oba majú svoje výhody
janko3
Čitateľ
 
Príspevky: 5
Registrovaný: Sob Máj 09, 2015 10:01 pm
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod janko3 » Uto Máj 19, 2015 5:33 pm

no neviem, to "zlé" čo tu bolo popísané, tak musím poklopať, ale nemám s tým absolútne takéto skúsenosti, napriek tomu, že som na dieslových autách najazdil dokopy cez 200k km a bol som s tým spokojný. Čo sa týka toho ťahu, tak je to len otázka zvyku, oba majú svoje výhody
janko3
Čitateľ
 
Príspevky: 5
Registrovaný: Sob Máj 09, 2015 10:01 pm
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod lukasbritzz » Uto Máj 19, 2015 5:51 pm

ako bolo spomínané podla typu jazdy, diesel-vhodnejší na dlhšie trate, auto si krásne pradie, nízka spotreba, nižšie otáčky...benzín- vhodnejšie na kratšie vzdialenosti, vyššia spotreba
lukasbritzz
Čitateľ
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Str Apr 29, 2015 1:11 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod lukasbritzz » Uto Máj 19, 2015 5:52 pm

odporúčam: diesel z bazáru za pár šupov, motor vydrží vela, nízka spotreba, lacné tankovanie ;)
lukasbritzz
Čitateľ
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Str Apr 29, 2015 1:11 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dabel » Str Máj 20, 2015 9:49 am

Lukas: jednoznacne najlepsi tip za posledne roky :) A potom uz netreba vela: vymenit turbo, vstrekovace, filter pevnych castic a clovek si jazdiiii za haliere.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Sedvo » Str Máj 20, 2015 10:22 am

Pánové, když diesel, tak ideálně nový, ale jelikož se pohybuji v sekci ojetin, tak je pravda, že v práci jsem žádný problém s dieslem neměl a to jsem těch aut prodal hromadu. Podmínkou je, aby auto mělo řádný servis a diesel funguje normálně. Turbo, vstřiky, DPF či dvouhmotu jsme fakt neřešili a to tady mám i auta, co mají nájezd 250000 km (ikdyž tam je to třeba hotové).

Ještě jinak - pokud má člověk informace, tak např. motor RF - repas turba 6500,-, repasovaný vstřik 2500,-, repas dvouhmota + spojka (set) - 12000,- a DPF jako takové neodejde, to funguje normálně pokud na motoru fungují ostatní věci (mimochodem mé auto má aktuálně 218000 km)

Omlouvám se za OT.

Ke Sky-D měl jsem jej půjčený a jezdil jsem do 5l/100km, ještě bych měl vyzkoušet benzín a pokud bych jezdil za 6l/100 km, tak se dá nad tím benzínem uvažovat. Ale zase člověk musí počítat.

100 km - 1l
1000km - 10l
30000km - 300l úspora

A pokud si to přepočítám 300x33,-Kč/1l = cca 10000,-/ročně/30000km

Vačky - je fakt, že je to problém, dokonce jsme měli možnost koupit CX5 - motorschaden :o) Ale tam nechápu, jakto, že mazda neřešila reklamaci. U toho motoru záruka na 5l/150000 km a nestrachoval bych se.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod dabel » Str Máj 20, 2015 11:01 am

Sedvo - naozaj si myslis, ze "diesel za par supov" bude mat vsetky tieto veci v cajku? Bude to mat najazd "10x okolo zemegule", turbo pred smrtou (k par supom pridame teda 6500), vstrekovace budu uz len silou vole nejaku naftu prskat (4x 2500) a prihodime teda len tu dvojhmotu a spojku, kedze predpokladam, ze DPF bude nahradeny trubkou :) A hnedka k cene prihodime teda 30000, co kym sa vrati na tej uspore na palive, tak sa nam to malinko cele relativizuje.

Casy hladkych dieslov, ktore najazdili milion kilometrov, su uz davno prec...
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Sedvo » Str Máj 20, 2015 11:30 am

Všeobecně záleží, kolik chceš do auta dát. Pokud je auto po prvním majiteli a servis je autorizovaný, tak většinou by se člověk neměl bát.

Benzínová auta kupují soukromníci a ti ho po 4 letech prodávat nebudou, protože najedou málo KM a jsme u problému, protože ten benzín, když se na trhu objeví, tak je o 30000,- dražší, tak jak nafta. (tady funguje nabídka a poptávka dokonale). Takže dá se i počítat s tím, že koupím naftu o dost levněji a za 50000,- Kč udělám malé GO a za 1 rok na úspoře paliva to mám zpět.

Pokud někdo chce koupit 10leté auto, tak tam je to průser pokud to nemá servis, ale mám takové, které ten servis má a je celkem OK. Po rozvodech, vstřikovací čerpadlo nové, dvouhmota a spojka také udělané a je to auto za 100000,-. A benzín je při stejném ročníku o cca 30000,- dražší. Co je lepší koupě?
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Lubos1 » Str Máj 20, 2015 1:46 pm

Problem je, ze nove diesle su stale viac komplikovanejsie, hlavne kvoli EU normam. Prechod na EURO 6 sposobil hromadny nastup mocoviny kvoli likvidacii NOx. Nadrz na mocovinu musi byt vyhrievana atd...EURO 6.1 ma byt este tvrdsia.
Kto nema mocovinu, ma nejaky zasobnik na NOx, ktory sa musi uvolnovat a v kombinacii s DPF nemas sancu jazdit usporne. Dokonca ani ked sa snazis.
Za tych 5 liltrov sa so Skyactiv-D neda jazdit dlhodobo. Ja som sa pri extremnej snahe (raz som skusal) dostal na 5,2 - pri jednej nadrzi. Bezne som jazdil za 6 pri prevahe okresiek! Teraz s benzinom jadim so spotrebou o pol litra vyssou.
Mozno mas pravdu, ze novy diesel nieco vydrzi, hlavne pri dobrom servise a pri dlhej zaruke. Kazdy motor vydrzi, len ako casto bude v servise na oprave? Problemy s vackovymi hriadelmi su neprijemne a nebudu ojedinele napriec znackami. Motory su stale komlikovanejsie a tlaci sa na naklady. Bude to cim dalej tym horsie a prejavi sa to postupne ak na cene jazdeniek. Ja by som osobne ziadny jazdeny diesel z poslednych rokov nekupil, je to casovana bomba.
Doteraz som mal diesle (z toho 3 x Mazda 6) a presiel som na benzin. Nic firemne, vsetko sukromne. Takze naftu maju aj sukromnici :)
Jednoducho Skyactiv diesel sa Mazde nevydaril a investicie do vyvoja benzinovych motorov boli asi efektivnejsie. U diesla mizerna spotreba oproti deklarovanej, problemy s DPF vyssie ako u konkurencie a navyse vysoka poruchovost. Takze teraz skusam benzin a ak sa bude srat aj ten, obratim sa definitivne inam. Ale podla referencii je ten benzin bezproblemovy.
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Sedvo » Str Máj 20, 2015 3:26 pm

Luboši, ale tvůj plat je někde jinde, aby si mohl každé cca 2 - 3 roky měnit auto za nové a takových je málo. Případně většina takových aut koluje po rodině či známých.

Ano naftový motor je komplikovaný, ikdyž turbobenzín je na tom skoro stejně.

Ten SkyD co jsem měl půjčený, tak jednou proběhla regenerace a stejně jsem byl schopný jet trasu, kterou jedu za 5l/100km a průměr byl 72km/h. Ještě bych chtěl vyzkoušet benzín, pokud tam nebude velký rozdíl ve spotřebě, tak bych osobně šel také do benzínu.

Jenom pro příklad, od té doby co se eviduji spotřebu (od 5000 km do současnosti), tak jsem pod papírovou spotřebou výrobce a to mám DPF a jezdím okrsky a docela dynamicky. A mám možnost vyzkoušet x-aut a nemám problém se přiblížit případně dosáhnout kombinované spotřeby výrobce. Passat, Mondeo, Subaru či Superb - vždy jsem byl schopen jet za kombinovanou výrobce a průměrnou rychlost mám na okrskách kolem 70km/h. Tak nevím, čím to bude, že ze spotřebou nemám já osobně problém. :o) :ho:
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Lubos1 » Str Máj 20, 2015 4:09 pm

Sedvo píše:Ano naftový motor je komplikovaný, ikdyž turbobenzín je na tom skoro stejně. :o)

Skoro ...
Ale tu sa predsa nebavime o turbobenzine, ze.
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Sedvo » Str Máj 20, 2015 8:59 pm

Jasně,že to není o turbobenzínu, to jsem trochu odbočil. SkyG je povedený motor podle recenzí a zkušeností vlastníků. Vždy by si to měl člověk spočítat,jestli se vyplatí nafta či benzín. Mně se nikdy benzín nevyplatí.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Lubos1 » Štv Máj 21, 2015 9:28 am

No neviem neviem, to platilo v minulosti. Rozdiely v spotrebe su stale mensie a mensie, chysta sa zvysenie dane na naftu v Europe, ... Rozdiel tam asi stale bude, ale len pri bezporuchovej prevadzke. Co asi nebude pripad sucasneho Skyactv-D.
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

PredchádzajúciĎalší

Späť na Potrebujem poradiť, zohnať...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron