Velice dobrá otázka.
Ono se předpokládá, že případný servis - vstřiky, dvouhmota, turbo, DPF atd. je u ojetiny v takovém stavu, že kupující musí počítat se vším. Ale z druhé strany, pokud je o naftu dobře staráno (výměny oleje jak mají být, včetně správného oleje), tak naftový motor nemá problém a vydrží xxx tisíc km (osobně mám na 2.0MZR-CD 202000km a vše zatím OK, vše původní včetně kotoučů!!!) .
A jelikož nabídka benzínových je dosti skromná, všeobecně je problém benzínové auto sehnat.
Druhá věc je ekonomika provozu, pokud i najedu do 20000 km a budu mít spotřebu cca 6l/100km u nafty a s benzínem 8l/100km, tak při nájezdu 20000 km je úspora na palivu cca 400 litrů paliva, což je v přepočtu cca 500 Euro úspora na palivu. Takže pokud se koupí nafta o kterou bylo dobře staráno a bylo s ní slušně ježděno, tak se dá předpokládat, že do ničeho nebudu muset investovat a tím šetřím. Protože pořizovací cena nafty bude stejná jak u benzínu a někdy i může být benzín dražší.
Další věcí je, kde bude auto provozováno. Já denně jezdím okrsky a sem tam dálnice a nemám problém a dlouhodobě jezdím 5,5 l/100 km. Což mě zase dává do situace, že pokud přepočítám úsporu paliva, tak při nájezdu něco přes 30000km/ročně, tak je to už hooodně peněz.