Ahoj. U motora 2.2 MZR-CD sa pri najazde ako pises problemov s DPF obavat nemusis. Motor 2.2MZR-CD je vcelku vydareny a ma asi len dva "nedostatky" ktore stoja za zmienku. Prvy je rozvodova retaz, ktorej zivotnost bola povodne planovana urcite na viac ako cca 90000-120000km. Kontrola aj vymena je sice jednoducha a nieje ani ovela financne narocnejsia ako vymena remenovej rovodovej sady na motore 2.0 MZR-CD, ale nakolko je to retazovy rozvod zivotnost mohla byt aj trojnasobna! Problem retaze je signalizovany cez kontrolku DPF pri prekroceni 10,45* vzajomnej polohy kluky/vacky (teda ak bola jednotka preprogramovana). Druhy a urcite zavaznejsi problem su podlozky pod vstrekovacmi. Tento problem nieje az tak casty ako u motora 2.0 MZR-CD, ale ak nastane vacsinou to konci zadrenim motora pre nedostatocne mazanie, lebo sa zanesie saci kos olejoveho cerpadla. Podlozky je dobre preventivne vymenit cca po 80000km lebo zaneseny saci kos nieje vobec jednoduche vycistit nakolko je zabudovany v telese vyvazovacich hriadelov. Vymena podloziek je jednoduchsia a rychlejsia ako u motora 2.0MZR-CD. Mozno by stacilo napisat aby si si na kupu zobral urcite mechanika, ale takto budes mat dopredu aspon trocha lepsi prehlad