ja som skúšal všetky možné protokoly a možnosti v dvoch programoch pre symbian na mobile a niečo pre android v tablete a naúspešne. ten bluetooth modul obd2 funguje, kamarát ho skúšal na 206ke. takže zlý kábel. cez Vianoce som odcvakol tek kábel redukčný na mazdu a v podstate mám teraz konektor mazďácky 17 pin a obd2 konektor, už len prepojím správne :D takže keď sa oteplí sa s tým pohrám ale čakám na to už pár mesiacov kým bude kedy to robiť
tie schémy čo si postol v podstate obídu elm krabičku - je to zapojenie na sériový port na kompe (ak tam už nemáš tak potrebuješ do usb sériový port (v počítači bude ako virtuálny))
či sú zlé porty alebo nie sa dá zistiť cez konzolu programu cez ktorý sa na to chceš pripojiť. mne tam vždy v logu bolo, že to komunikuje ale nedostáva odpoveď z auta..
k tým mojim obrázkom, prvý je J1850 PWM, druhý obrázok je J1850 VPW. ty máš ako ja zapojené horné štyri piny a nie tie posledné v druhom a treťom rade. tie dva sú na PWM na komunikáciu
no a tu je problém, že síce v spodnej časti je pinout toho našeho konektora ale moc to s tou schémou nesedí :D
no pri VPW sa používa K-Line a L-Line. K-Line je komunikácia diagnostiky s ECU auta. L-Line je nepovinná a je na nejaké zlepšenie synchronizácie pri komunikácii zjednodušene povedané.
preto, keď bude vonku krajšie, na KLN zapojím K-Line z obd2 konektora, B+ je napájanie a GND zem (tie dve sú vždy takto, aj preto mi ten môj bluetooth obd2 fungoval a k mobilu/tabletu sa pripojil).