Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Aký benzín tankovať?

Zháňate dobrého mechanika, garáž? Potrebujete odbornú radu? Skúste sa spýtať tu...

Re: Aký benzín tankovať?

Poslaťod misko42 » Pia Júl 04, 2008 11:44 am

sem tam ked citam testy v casopise,tak maju auta po natankovani 100okt. benzinu lepsi vykon ale to je ozaj len malicko.(aj mazdu 3mps tak testovali,focus ST,hyundai coupe....)
no a este,vyssie cislo,lepsie to hori a lepsie je chladeni motor.

FERRARI fan
Obrázok užívateľa
misko42
VIP 2007
 
Príspevky: 3631
Registrovaný: Pia Jún 23, 2006 10:23 am
Bydlisko: NR

Poslaťod Joker-JBL » Sob Okt 23, 2010 4:28 pm

ja som si parkrat do svojej mazdy tu 100vku natankoval...na OMV..neviem presne aky ma nazov ale dost lepsie auto islo...motor bol tichsi, menej sa triasol, vykon stupol a na tu istu rychlost mi stacilo pridat menej plynu a to som si isty ze to nebolo nijake placebo...ale po tomto clanku ci mi to moze podpalit ventily ma to zacalo zaujimat...osobne ten benzin rad natankujem raz za cas no nie pravidelne ale chcem zacat tankovat nieco kvalitnejsie hlavne po tom co som kukal ake svinstva pridavaju na lacnych cerpackach...doteraz som casto tankoval na lukoile lebo je najlacnejsi a hlavne cez week ale najviac sa oplati v rakusku tankovat na OMW...:)
Mazda 626 GD 2.0i-16V GT
Joker-JBL
Pisateľ
 
Príspevky: 90
Registrovaný: Ned Apr 11, 2010 4:14 pm
Bydlisko: BA
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod TomAnt » Sob Okt 23, 2010 5:40 pm

Kedze som mal zhodou okolnosti rovnaky motor ako ty a na toto konkretne som sa onehda pytal fakt ze fundovaneho cloveka (nebudem zachadzat do podrobnosti, ale povedzme ze v sucasnosti je nieco ako seftrener mechanikov Mazdy pre strednu europu).

Takze, do toho motora 100 oktanovy benzin NEDAVAJ. Mozes tam davat, ak chces mat podobny efekt Shell V-Power, ale pozor, len ten 95 oktanovy.

Technicky uz si nepamatam presne v com je problem (ale ked pohladas, uz som tu vtedy o tom pisal, takze to tu na fore urcite niekde je, bude to dost stary prispevok), dostal som o tom vtedy asi pol hodinovu prednasku :)
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod leichnam » Sob Okt 23, 2010 5:56 pm

Chlapi chlapi...

Otvorte si manual od vasho vozu a tam sa jasne docitate: Pouzivajte bezolovnaty benzin s oktanovym cislom NAJMENEJ 95.

Na niektorych Mazdach to mate aj priamo na veku nadrze: MIN 95. Novsie mazdy to majú v knihe jasnejšie napisane: 95 alebo vyssie oktanové cislo.

Ja odjakziva na Mazdach pouzivam 98ku aj 100ku bez problemov.

Ak niekto s tym ma problem, tak nech si da do poriadku motor, jednoducha a ucelna rada :o)
Diagnostika, upravy a opravy DPF, nahradne diely a servis BA-TT-NR
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod TomAnt » Ned Okt 24, 2010 10:03 am

Akoze, ja sa nechcem hadat, mne je to fakt ze srdecne jedno co kto tankuje. Takze este raz, teraz s primesou chemie a fyziky.

Viacoktanovy benzin ma vacsiu antidetonacnu schopnost, zmes hori kludnejsie a DLHSIE, tym padom sa musi zapalit s vacsim predstihom ako nizkooktanovy, aby zmes stihla zhoriet skor ako sa otvoria vyfukove ventily. Ak je predstih maly, v case, ked sa otvaraju vyfukove ventily , benzin este stale hori, a podpaluje sedla ventilov.

Koniec-koncov, ako tak pozeram, tak sa tu o tom dost pise uz v tejto teme :) starej...

Takze, mne je jedno co ake auto si dokaze samo nastavit, co kto ako nastavit sam rucne na novsich autach, ja som sa pytal onehda na konkretny model motora a na konkretnu situaciu a k tomuto konkretnemu motoru FE3 na GDcku 2.0i 16V som dostal odpoved ze do toho viac ako 95 oktanovy tam nemam davat.
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod marclucpicard » Ned Okt 24, 2010 10:18 pm

Tankujem N95 V-Power už viacej ako 2 roky a peniaze navyše oproti N95-ke neľutujem, pretože verím že mi motor isto dlhšie vydrží :spik2
Len neviem prečo všade zdražel dosť veľkým skokom o 0,07€/L v pondelok 18.10. na 1,459€/L. btw pozeral som si cenu v minulom roku (06/2009) stál liter V-Power 1,115€!!! Tomu sa hovorí skok roka o 0,344€ (10,36Sk) :ko
M6 GG 2.3L - moj dlhorocny sen ktory sa mi splnil 7.6.07
Obrázok užívateľa
marclucpicard
Prispievateľ
 
Príspevky: 422
Registrovaný: Str Okt 17, 2007 9:56 pm
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod pepo » Pon Okt 25, 2010 12:15 am

Ja tam momentálne dávam tiež N95 V-Power, ale aj tak sa to mieša v Slovnafte, tak rozmýšlam o zmene providera :spik2

btw: má fakt zmysel tam dávať 100oktánový benzín?
pepo
Prispievateľ
 
Príspevky: 408
Registrovaný: Str Feb 20, 2008 5:12 pm
Bydlisko: BR, TT
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod TomAnt » Pon Okt 25, 2010 12:43 am

Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod majki » Pon Okt 25, 2010 2:52 pm

Ja som zacal od 30.6.2010 tankovat (po mensej diskuzii s jednym vlastnikom M3 MPS) Benzina Verva 100 (dle materialov dostupnych na Benzina.cz je to 98oktanovy benzin). Cenovo v podstate rovnaky s V-Powerom, niekedy aj lacnejsi. Ci auto lepsie tahne alebo nie, nedokazem posudit, ale co mozem potvrdit, je znizenie spotreby (cca 3deci) a i auto sa uplne prestalo trast na volnobehu (ako sa obcas na krizovatke stavalo, ze som citil ve volante a v pedaloch male vibracie).
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod pepo » Ned Nov 14, 2010 10:46 pm

keď tak teraz tuto kukám na natankuj.sk k dnešnému dňu, tak V-Power je ešte drahší ako napr. EVO Benzin od Slovnaftu a pár týždňov do zadu tomu tak nebolo...
Jedná sa o lokalitu BB
Shell V-Power 1,459
Slovnaft EVO benzín 1,450
a pre zaujímavosť:
OMV Carrera 95 1,322
OMV Carrera 100 1,478
pepo
Prispievateľ
 
Príspevky: 408
Registrovaný: Str Feb 20, 2008 5:12 pm
Bydlisko: BR, TT
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod wewek » Ned Nov 14, 2010 11:22 pm

Podla toho co pisu na Shell stranke by mali mat vsetky auta (modelovo od roku 1995) "klepaci" senzor a teda je pre nich viac oktanovy benzin vhodny.
BTW, preco maju vo Svedsku Shell V-power 99 oktanovy?
Na SR som tankoval Shell V-power 95, tu tankujem 99 ale rozdiel som nezaznamenal. (akurat tak v cene...)
Obrázok Mazda - 3 - Sedan 2.0 MZR i-stop
Obrázok užívateľa
wewek
Prispievateľ
 
Príspevky: 152
Registrovaný: Ned Máj 16, 2010 7:29 pm

Poslaťod Rainbow » Ned Nov 14, 2010 11:39 pm

Pokial viem, tak napr. moj motor nema knock senzor. A urcite nie je jediny.
Mazda 323 BA 3HB, Z5
Obrázok užívateľa
Rainbow
Forum Guru
 
Príspevky: 1837
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 9:52 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod EMDVOJKA » Uto Feb 01, 2011 5:33 pm

natankoval som shell v power racing, plnu nadrz(skoro :D za 60 eur - 36,8 litra), nalial som to skoro do prazdneho auta, uz mi svietila kontrolka dlhsie, mam mazdu 2, 1.25i 75hp, 2006, cital som dost o tom vela ludi pisalo ze 100 oktanovy benzin do auta do 150 hp nie je citit, ja mozem povedat, ze citim lepsi chod, hladsi chod motora, rychlejsie to ide to otacok, ked dupnem na plyn okamzita reakcia oproti klasickej 95. Neviem na kolko to je placebo, alebo neni. Alebo sa mi to naozaj iba zda? Alebo to len mudrlanti co nemaju na ten benzin hovoria ze to je zbytocne. V papieroch mam min 95 oktan. Dik za nazor
EMDVOJKA
Čitateľ
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Ned Jún 28, 2009 8:57 am

Poslaťod dabel » Uto Feb 01, 2011 6:33 pm

Ked som este vela vela jazdil a stale rovnake trasy, tak som robil experimenty tak s Mazdou 626 GF 2.0i (115k) ako aj s Hondou Accord 2.4i (190k):
- natankovanie V-Power 95: ziadna zmena ani v kulture chodu, ani vo vykone, ani v spotrebe
- natankovanie N98: ziadna zmena ani v kulture chodu, ani vo vykone, ani v spotrebe

A tak stale tankujem na obycajnych pumpach obycajny N95. A zatial ani jedno auto si nestazovalo: ani tie aktualne 258 konove a 315 konove :)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod TomasVFR » Uto Feb 01, 2011 7:22 pm

Mazda 6 2.0 MZR-CD 100kw 04
Obrázok užívateľa
TomasVFR
Forum Guru
 
Príspevky: 1093
Registrovaný: Sob Jan 03, 2009 8:16 pm
Bydlisko: Banka
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

PredchádzajúciĎalší

Späť na Potrebujem poradiť, zohnať...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť