Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

mazda 3 - otáčky nejdú nad 3tisíc

Zháňate dobrého mechanika, garáž? Potrebujete odbornú radu? Skúste sa spýtať tu...

mazda 3 - otáčky nejdú nad 3tisíc

Poslaťod mazdacka3 » Ned Júl 02, 2017 7:51 pm

Ahojte,

potrebovala by som poradiť. Kúpila som mazdu 3, 1.6 TDi, 2007 najazdené má 180tisíc.
Po meste a medzi mestom idem v pohode. Lenže teraz som sa s ňou dostala na diaľniu a pri žiadnom stupni nejde nad 3tisíc otáčok a pri kopci veľmi stráca výkon, ťahá ťažko, prudko klesá rýchlosť. Z 130km/h aj na 90km/h.,
Neviete, co by to mohlo byt? Ďakujem za každé rady/postrehy
mazdacka3
Čitateľ
 
Príspevky: 3
Registrovaný: Ned Júl 02, 2017 7:46 pm
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod mesias4 » Pon Júl 10, 2017 4:58 pm

toho moze byt viac....kazdopadne skus taku malu fintu..ked sa ti to stane, zastav, vypni klucik a vytiahni ho..za 3-4 minuty ho zastrc nazad a nastartuj..a skus pridat na volnobehu..ak pojde nad 3 tis otacok pri státí, znamena ze skace do nudzoveho rezimu pri zatazeni..a tam treba zase postupovat systematicky..od najjednoduchsieho..
moze to byt napr:

(nasledujuce info su z recenzie na M3 - nechcelo sa mi to pisat, kedze som to v minulosti uz pisal mnohokrat, a je to zhrnute vlastne komplet - to len pre info, ak by niekto patral odkial to mam :ho: , teda mimo praxe )

opotrebované alebo zanesené vstrekovače - menšia ochota motora na pridanie plynu, vyššia hlučnosť, nepravidelný chodom na voľnobehu, či zhoršeným studeným štartom (diesel, väčší km. nábeh alebo nekvalitná nafta)
pri väčšom nájazde sa vyskytujú problémy s podtlakovým okruhom, ktorý ovláda EGR ventil, škrtiacu klapku a turbo, vyskytuje sa nadmerná tvorba karbónu, taktiež podfukujúci vstrekovač - nadmerná tvorba karbónu, riziko poškodenia hlavy valcov - odporúča sa doťahovať vstrekovače a tesnenie vstrekovača kontrolovať a prípadne vymeniť, občas sa vyskytuje aj predratá či netesná hadica turbodúchadla - uniká olej a slabší ťah motora (1,6 MZR-CD 16V)
nefunkčný EGR ventil - problematické štartovanie, pokles výkonu
zanesený filter pevných častíc DPF - svietiaca kontrolka, častejšie regenerácie, vyššia spotreba alebo prechod do núdzového režimu (diesel, častejšie pri mestských alebo kratších jazdách)
zanesený-nefunkčný EGR ventil - spomalená reakcia auta pri zošliapnutí plynového pedálu, trhavá akcelerácia, nadmerné dymenie, niekedy problematické štarty, svietiaca kontrolka (diesel, väčší km nájazd)
nadmerne opotrebované turbodúchadlo -vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (častejšie pri 1,6 MZR-CD, väčší km nábeh)

je toho dost, kazdopadne treba zacat EGR ventilom, ak nebude fungovat to, co som napisal v uvode...volnobeh moze fungovat, v zatazi uz nie..
mesias4
Čitateľ
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Pon Júl 10, 2017 3:53 pm
Skype: mesias444
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod mazdacka3 » Štv Júl 13, 2017 6:13 pm

Ďakujem za Vašu odpoveď.

Auto bolo teraz dva týždne v oprave. Nevedeli prísť na nič.
DPF filter značil, že je plný, tak mu urobili nútenú regeneráciu a problém pretrváva stále.
Skúsili vymeniť EGR filter za iný, problém pretrváva stále
Vákuová pumpa a jej hadičky - našli v nich olej, boli zanesené, už sa pomaly rozpadávali, takže vgšetko vymenili, vyčistili a problém pretrváva stále (vákuová pumpa menená nebola, bude menená, ale najprv potrebujem zistiť, prečo klesá výkon)

Auto na volnobehu ide až do červených otáčok, taktiež počas prvých minút jazdy ide všetko dobre a v jednom momente sa kvázy sekne a auto nejde - ani na volnobehu- nad 3tisíc otáčok. Keď auto odstavím a znova naštartuje, tak všetko ide dobre, ale zas len do určitej doby.
Auto nemá hlučný chod, ani nadmerne nedymí,
Je pravda, že niekedy je lenivé a reaguje dostatočne rýchlo na zošľapnutie plynového pedála, niekedy ide zas ako ďábel.

Ostáva už asi Mazda servis a keď oni na nič neprídu, tak už neviem
mazdacka3
Čitateľ
 
Príspevky: 3
Registrovaný: Ned Júl 02, 2017 7:46 pm
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod mesias4 » Sob Júl 15, 2017 2:13 am

Ale ved odpoved je vlastne jasna..ti mechanici su na hlavicku?ved ked je plne dpf, znamena to, ze splodiny nemali spravny odchod zo systemu...cize co?..cize turbo a vaha vzduchu...vakuova pumpa s tym velmi nema co so cinenia..
egr nech nemenia, ale nech ho zaslepia a hodia na diagnostiku, a prestavia hodnoty...to je len take male odrbatko kvoli emisiam, na ktore kasle cely svet, len my sa hrame na ekologov..myslim ze tvoja mazda za cely svoj zivot nevypusti tolko splodin, co motorovy start kontajnerovej lode za prve tri minuty chodu...

ako som pisal, treba ist systematicky..od najjednoduchsieho...mimochodom, nutena regeneracia nemusi znamenat, ze dpf bolo zregenerovane, respektive vycistene tak, aby normalne fungovalo..

od zaciatku som ti pisal, aby si zistila , ci ide do otacok vo volnobehu...kedze ide, problem je v zatazeni...a ako pises, presne som predpokladal, ze po zastaveni a vypnuti a zapnuti klucika ide zase chvilu normalne..cize skace do nudzoveho rezimu..a ten vyvolava presne to, co som opisal vyssie... :palec
mesias4
Čitateľ
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Pon Júl 10, 2017 3:53 pm
Skype: mesias444
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod mazdacka3 » Pia Júl 28, 2017 6:37 am

Takze nejaky update.
Bola som v mazda servise, lebo uz som bola naozaj zufala. Hodili auto na diagnostiku a vyhodilo im 6 chyb. Vsetko v suvislosti egr ventilu a dpf filtra. Vraveli, ze sa snazili 2x vypalit dpf, ale ze im to blokovalo kvoli egr ventilu, ktory ostava otvoreny/neotvara sa vtedy, kedy ma. Potom ze sa im podarilo ten dpf filter trochu vypalit, ale nie dokonalo.
Bola som s tym u mechanika, ten mi tvrdil, ze oni skusili vymenit ten egr ventil z inej mazdy, ktora jazdi bez problemov a vykon stale nebol dostavujuci.
Takze mam pocit, ze som uplne na zaciatku. Nechcem si dat zaslepit a odrbat ten egr ventil, aj ked s tymi emisiami mas pravdu.
K turbu nikto nic nevravel, ze by bolo zle a trebalo ho vymenit/repasovat.
Takze mam pocit, ze ostavaju dve moznosti-vymenit egr ventil, alebo dat vycistit dpf filter. Ale nikto mi nevie ppvedat, ze je to toto, vymen to!
mazdacka3
Čitateľ
 
Príspevky: 3
Registrovaný: Ned Júl 02, 2017 7:46 pm
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod mesias4 » Sob Júl 29, 2017 6:48 pm

pozri, stale trvam na tom, ze treba ist od najlacnejsieho a najednoduchsieho riesenia k tym dalsim, cenovo menej priatelskym..

ked precitam co mi pises, znova musim poukazat na to, ze vsetko co som nnapisal sa vlastne potvrdzuje...ak nechces riesit egr tak ako pisem, treba kupit novy ventil..hotove...dalej, s tym suvisi dpf..mazda ako jedno z mala aut je s dpf takym, ze sa teoreticky da aj fyzicky vycistit...taksi najdi firmu ktora to robi a daj si to urobit, alebo si kup novy..tie low cost su v cenach okolo 400-600 eur...je na tebe ci sa to oplati...

a posledna vec..ked toto vsetko urobis, zistis, ze aj turbina je chytena..presne preto, co som uz opisoval..mozes mi verit...diagnostika nie je recept na vsetko...skusenosti su predsa len o niecom inom..aj ked diagnostika vie aspon nasmerovat, a tu svoj ucel splnila..mna nasmerovala a to som auto ani nevidel..napisal som ti vsetko hned na zaciatku a vsetko sa potvrdilo..chces este nejake ine dokazy?

Nie, netvarim sa ze vsetko viem..ale toto ide jasne jedna vec za druhou..plus moje skusenosti za tie roky.. :palec
mesias4
Čitateľ
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Pon Júl 10, 2017 3:53 pm
Skype: mesias444
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Späť na Potrebujem poradiť, zohnať...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Bing [Bot] a 1 hosť

cron