Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

KÚPA MAZDA 6 wagon

Fórum, jeho funkcie, možnosti a nastavenia.

KÚPA MAZDA 6 wagon

Poslaťod raso123 » Sob Nov 27, 2010 1:01 pm

Zdravím všetkých majiteľov MÁZD

Takže včera som konečne prihlásil kúpenú ojazdenú Mazdu 6 Wagon s motorom 2,0 CiDT, 89 kw /121 PS/, DPF filtrom, r.v. 2006. Bola dovezená z Talianska a na tachometri má najazdené 108.000 km /aspoň dúfam/, ale zodpovedá tomu interiér aj keď človek nikdy nevie. Moje predchádzajúce autíčko Toyota Avensis 2,0 D4D, r.v. 2002, /starší model/ s ktorým som bol nadmieru spokojný a pravdu povediac aj som chcel kúpiť novší model ale zmena je život a išiel som do Mazdy. Prvé, čo chcem spraviť je výmena oleja a filtrov, práve som objednal olej z :

http://www.olejcentrum.sk/motorovy-olej ... f-5w-30-1l

a to 6 litrov lebo na tomto fóre som sa dočítal, že do uvedeného motora ide 5,5 litra. teraz mám ešte dilemu aké filtre kúpiť chcem vybrať zo stránky:

http://olejposta.sk/?f=3412&o=3579&c=35 ... 2&s=36&m=0

problém je v tom, že sú tam dva olejové filtre od firmy SCT SM 121 a druhý SCT SM 125 a každý z nich má iný rozmer t.j. vonkajší a vnútorný priemer a výšku, ale rovnaký priemer závitu. Ktorý z nich je vhodný na uvedený motor, keď mi vo vyhľadávači našlo obidva. Ak môžte, tak mi poradte akú značku filtrov preferujete z hore uvedených v odkaze. Len tak mimochodom bol som pozrieť v Mazde a je to tam neuveriteľný predražené, pozeral som olej a liter stál cca 28 ,-Eur a ja som ho zohnal za 13,-Eur, čo je neuveriteľný rozdiel. V pláne mám teraz vymeniť všetky filtre a olej a pri 130.000 km komplet rozvody, čo bude iná stranda :hardtimes . Na fore som sa dočítal, že rozvody sa menia pri 120.000 km ale myslím, že do 130000 km musia vydržať /veď je to japonec/. Na Toyote tiež dovezenej z IT som menil pri 180000 km a mechanik mi povedal, že ešte asi menené neboli a keď vybral kladky remeň, vodnú pumpu, všetko bolo ako nové, ložiská s nápisom "japan" žiadna vôla, na hmat mali tie nové /originál toyota/ väčšiu "volu" ako tie čo tam boli. Samozrejme, že bolo možné, že ich taliani menili, lebo auto som kupoval priamo z Toyoty v taliansku a najazdené mala 156000 km. Dúfam, že Mazda je podobná kvalita a môžem 130.000 km v pohode nabehať, keď tie rozvody vydržali STK, kde to blbec vytáčal na 5000 otáčok 5 krát po sebe až som skoro dostal infarkt, tak to musí ešte 20.000 km vydržať. Nejako som sa moc rozpísal :hmmhmm takže na záver by som sa chcel iba opýtať na tie filtre, od autíčka nemám servisný manuál takže sa dosť spolieham na toto fórum. Ešte taká otázočka mení sa olej aj v prevodovke, ja mám 6 rýchlostnú a koľko oleja a akého do nej ide. Na fóre som sa niekde dočítal, že 2,7 litra ale neviem, či aj do tej 6 rýchlostnej.

Všetkým za odpovede, pripomienky, postrehy a pod. vopred Ďakujem. :zit
Mazda 6 combi 2,0 CDTi, r.v. 2006, 89 kw, 6 rýchlosti,
raso123
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Sob Nov 27, 2010 12:06 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod TomAnt » Sob Nov 27, 2010 1:38 pm

Original olejovy filter Mazda stoji tolko isto co nahrady, normalne kup original...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Sedvo » Ned Nov 28, 2010 7:26 pm

Můžu potvrdit, že originál je za stejnou cenu jak náhrady. Doporučuji original.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod raso123 » Ned Nov 28, 2010 9:29 pm

OK ak je to tak, tak určite pôjdem do Mazdy kúpim filtre tam. Dik za info. :zit



Takže dnes t.j. 01.12.2010 som bol v mazde v Trnave a ceny filtrov sú:

olejový: 17,70,-Eur
palivový: 37,60,-Eur
vzduchový 30,-Eur
pelový: 26,66,-Eur
,čo je podstatne viac ako v olej pošte, takmer až raz taká cena. Inak dnes mi prišiel olej zn. Mazda 5w 30 DPF, pozeral som ho ešte raz dnes v mazde 1 liter 28,- Eur a ja som ho na nete zohnal za 13,-Eur a ešte mi ho zadarmo doviezli domov.
Kedže som bol v mazde, tak som sa spýtal čo ma budú stáť rozvody:

Klinový remeň: 57,-Eur
Rozvodový remeň: 152 ,-Eur
Kladka voľnobežnej remenice: 127,-Eur
Kladka druhá: 154,-Eur
Vodná pumpa :165,-Eur
+ treba dokúpiť tesnenie vodnej pumpy

Keď mi diktovala tie ceny skoro som skolaboval, to je neuveriteľné. Keď som menil rozvody na toyote kúpené v originál v toyote, tak ma vyšli okolo 10.000,-sk aj s rozovodovým remeňom, najdrahšia z toho bola vodná pumpa tá stala 4.500,-Sk. Keby som vedel aké ceny sú v Mazde, tak by som asi išiel znovu do Toyoty. :jupi
Mazda 6 combi 2,0 CDTi, r.v. 2006, 89 kw, 6 rýchlosti,
raso123
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Sob Nov 27, 2010 12:06 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Späť na Fórum

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron