koleso
Napísal: Uto Júl 03, 2007 8:30 pm
Tak sa pridávam aj do skupiny nešťastných.
Už neverím žiadnemu servisu, keď som pred rokom aj niečo kúpil mazdu, tak som si našiel servis kde ju servisovali - OIL PARTNER, tu mi bolo povedané ako pravidelne chodila na servis - oleje, náplne a pod., vždy v termíne - ukazovali na PC a, že naposledy robili komplet brzdy asi mesiac pred kúpou a t.j. pred 10.000 km.
Teraz, po tých 10.000 km zrazu počujem také divné zvuky z prednej nápravy - šuchot, piskot a tak dokopy a hovorím si OK, zase odišlo druhé ložisko. Tak som skúsil, či sa hreje a hrialo sa, a poriadne celé koleso, taks om skúsil ešte brzdový kotúč a myslel som, že som si položil prsty na rozpálenú platničku ( nie som milovníkom brzdenia, keď tak motorom a až potom brzda). Hneď mi bolo jasné, že problém je brzda, nakoľko druhý kotúč bol studený.
Problémy ale len nastali. Idem dať dolu koleso a nedajú sa povoliť matice, hlavne bezpečnostná, tak som išiel do pneuservisu. Tam keď chcel povoliť tú matku, tak tak dorasoval matku a ten orech, že bolo jasné, že to bude nusieť byť len odvŕtané a to všetky štyri kolá, nakoľko som už nema riadny orech. Keď som volal na druhý deň do servisu ako to vy zerá, tak som sa dozvedel, že bola zjazdená vnútorná platnička , pritom vonkajšia mala asi 3-4 mm, bol vyskočený piestik a tak sa nemohol vracať. Asi sa menili iba vonkajšie platničky, lebo tam je to vidno. Ostatné kolesá sa nakoniec našťastie dali odtiahnuť opravou orecha.
Takže ma tá sranda stála 4 litre, ďaľší liter ma budú stáť bezpečnostné matky a to neviem, či nemám skrivený kotúč. Mám podozrenie, že áno, len čakám až si sadnú platničky a možno nechali len zamastený kotúč.
Ďaľšia sranda je, že po prevzatí zo servisu som si našiel nedotiahnuté koleso, normálne matky trčaly z disku, našťastie to bolo ešte pred odchodom zo servisu , tak to rýchle dotiahli. Pri jazde zisťujem, že sa mi trasú kolesá od 80 km/h vyššie, neviem čo mohli rozhasiť, vyvážené boli tak že sa mi predtým ani nezachveli pri 130tke. Možno je fakt krivý ten kotúč a robí to on, ale predtým to nerobilo ani s tým vytlačeným piestikom.
Prekvapilo ma ale, že Mazda nemá kontrolu opotrebovania bŕzd
Už neverím žiadnemu servisu, keď som pred rokom aj niečo kúpil mazdu, tak som si našiel servis kde ju servisovali - OIL PARTNER, tu mi bolo povedané ako pravidelne chodila na servis - oleje, náplne a pod., vždy v termíne - ukazovali na PC a, že naposledy robili komplet brzdy asi mesiac pred kúpou a t.j. pred 10.000 km.
Teraz, po tých 10.000 km zrazu počujem také divné zvuky z prednej nápravy - šuchot, piskot a tak dokopy a hovorím si OK, zase odišlo druhé ložisko. Tak som skúsil, či sa hreje a hrialo sa, a poriadne celé koleso, taks om skúsil ešte brzdový kotúč a myslel som, že som si položil prsty na rozpálenú platničku ( nie som milovníkom brzdenia, keď tak motorom a až potom brzda). Hneď mi bolo jasné, že problém je brzda, nakoľko druhý kotúč bol studený.
Problémy ale len nastali. Idem dať dolu koleso a nedajú sa povoliť matice, hlavne bezpečnostná, tak som išiel do pneuservisu. Tam keď chcel povoliť tú matku, tak tak dorasoval matku a ten orech, že bolo jasné, že to bude nusieť byť len odvŕtané a to všetky štyri kolá, nakoľko som už nema riadny orech. Keď som volal na druhý deň do servisu ako to vy zerá, tak som sa dozvedel, že bola zjazdená vnútorná platnička , pritom vonkajšia mala asi 3-4 mm, bol vyskočený piestik a tak sa nemohol vracať. Asi sa menili iba vonkajšie platničky, lebo tam je to vidno. Ostatné kolesá sa nakoniec našťastie dali odtiahnuť opravou orecha.
Takže ma tá sranda stála 4 litre, ďaľší liter ma budú stáť bezpečnostné matky a to neviem, či nemám skrivený kotúč. Mám podozrenie, že áno, len čakám až si sadnú platničky a možno nechali len zamastený kotúč.
Ďaľšia sranda je, že po prevzatí zo servisu som si našiel nedotiahnuté koleso, normálne matky trčaly z disku, našťastie to bolo ešte pred odchodom zo servisu , tak to rýchle dotiahli. Pri jazde zisťujem, že sa mi trasú kolesá od 80 km/h vyššie, neviem čo mohli rozhasiť, vyvážené boli tak že sa mi predtým ani nezachveli pri 130tke. Možno je fakt krivý ten kotúč a robí to on, ale predtým to nerobilo ani s tým vytlačeným piestikom.
Prekvapilo ma ale, že Mazda nemá kontrolu opotrebovania bŕzd