Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

koleso

Čas od času i Mazda naštve. Zde si můžete ulevit.

koleso

Poslaťod Ivan BA » Uto Júl 03, 2007 8:30 pm

Tak sa pridávam aj do skupiny nešťastných.
Už neverím žiadnemu servisu, keď som pred rokom aj niečo kúpil mazdu, tak som si našiel servis kde ju servisovali - OIL PARTNER, tu mi bolo povedané ako pravidelne chodila na servis - oleje, náplne a pod., vždy v termíne - ukazovali na PC a, že naposledy robili komplet brzdy asi mesiac pred kúpou a t.j. pred 10.000 km.
Teraz, po tých 10.000 km zrazu počujem také divné zvuky z prednej nápravy - šuchot, piskot a tak dokopy a hovorím si OK, zase odišlo druhé ložisko. Tak som skúsil, či sa hreje a hrialo sa, a poriadne celé koleso, taks om skúsil ešte brzdový kotúč a myslel som, že som si položil prsty na rozpálenú platničku ( nie som milovníkom brzdenia, keď tak motorom a až potom brzda). Hneď mi bolo jasné, že problém je brzda, nakoľko druhý kotúč bol studený.
Problémy ale len nastali. Idem dať dolu koleso a nedajú sa povoliť matice, hlavne bezpečnostná, tak som išiel do pneuservisu. Tam keď chcel povoliť tú matku, tak tak dorasoval matku a ten orech, že bolo jasné, že to bude nusieť byť len odvŕtané a to všetky štyri kolá, nakoľko som už nema riadny orech. Keď som volal na druhý deň do servisu ako to vy zerá, tak som sa dozvedel, že bola zjazdená vnútorná platnička :shock , pritom vonkajšia mala asi 3-4 mm, bol vyskočený piestik a tak sa nemohol vracať. Asi sa menili iba vonkajšie platničky, lebo tam je to vidno. Ostatné kolesá sa nakoniec našťastie dali odtiahnuť opravou orecha.
Takže ma tá sranda stála 4 litre, ďaľší liter ma budú stáť bezpečnostné matky a to neviem, či nemám skrivený kotúč. Mám podozrenie, že áno, len čakám až si sadnú platničky a možno nechali len zamastený kotúč.
Ďaľšia sranda je, že po prevzatí zo servisu som si našiel nedotiahnuté koleso, normálne matky trčaly z disku, našťastie to bolo ešte pred odchodom zo servisu :sok: , tak to rýchle dotiahli. Pri jazde zisťujem, že sa mi trasú kolesá od 80 km/h vyššie, neviem čo mohli rozhasiť, vyvážené boli tak že sa mi predtým ani nezachveli pri 130tke. Možno je fakt krivý ten kotúč a robí to on, ale predtým to nerobilo ani s tým vytlačeným piestikom.
Prekvapilo ma ale, že Mazda nemá kontrolu opotrebovania bŕzd :ko
Mazda 626 GF 14S2 2.0i 136 PS, Chrysler Voyager 2,5 CRD 143 PS
Obrázok užívateľa
Ivan BA
VIP 2009
 
Príspevky: 699
Registrovaný: Pia Jún 23, 2006 8:11 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod TomAnt » Uto Júl 03, 2007 10:14 pm

Kontrola opotrebovania brzdy je taky pliesok na samotnej platnicke... Vcera sme menili s Cajnikom (teda skor Cajnik menil) na mojom zadne, mam to nafotene, hodim sem (asi zajtra) fotky, ako to vyzera. Po zjazdeni dosticky zacne ten pliesok skripat... Je pravda, ze tie moje uz dost na prt brzdili a vydavali podivne zvuky o kotuc, ale do plieska zostaval este minimalne 1 milimeter dosticky... tak neviem :ho:
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17875
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Ivan BA » Uto Júl 03, 2007 11:10 pm

To čo píšeš, by sedelo na tie zvuky, ale, že by to malo za následok až prehriatie a doslova pripečenie matíc kolesa? Ja som ich doťahoval rukou a light, lebo ten orech a celková konštrukcia bezpečnostnej matice nedovolila pro klasickom kľúči "L", to dotiahnuť viac ako slabo, ja som mal obavy, že svojvoľne uletí a ostatné kolesá išli povoliť aj s poškodeným orechom, aj keď servisák vravel, že to doťahoval nejaký blbec na fest, ale to asi porovnával s jeho utiahnutím kolesa, keď sa matice dali potočiť prstami.
Vzduchovou pištolou sa nedal uvoľniť, zničili maticu a aj ten orech. Toto nebolo prvé koleso, ktoré som doťahoval a uvoľňoval.
Okrem toho, ako signalizáciu, som skôr čakal nejakú kontrolku, že pozor brzdy a pod. a nie nejaké škrípanie. z toho som dosť sklamaný, myslím že 626 je dosť vysoká rada aby to mala, tak jak stráženie hladiny olaja, alebo tlaku a pod., stráženie poruchy svetiel a také drobnosti, čo je u iných áut tejto kategórie samozrejmosť, aby mi niekto nemusel hovoriť: "stírače stírají, trouba houká".
Na druhej strane musím, ale pochváliť spotreba oleja sa = 3/4 l na 10.000 km pri 180.000 km a auto ako čerstvé z fabriky.
Mazda 626 GF 14S2 2.0i 136 PS, Chrysler Voyager 2,5 CRD 143 PS
Obrázok užívateľa
Ivan BA
VIP 2009
 
Príspevky: 699
Registrovaný: Pia Jún 23, 2006 8:11 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod Ivan BA » Pia Júl 13, 2007 12:04 am

Ivan BA píše: Pri jazde zisťujem, že sa mi trasú kolesá od 80 km/h vyššie, neviem čo mohli rozhasiť, vyvážené boli tak že sa mi predtým ani nezachveli pri 130tke. Možno je fakt krivý ten kotúč a robí to on, ale predtým to nerobilo ani s tým vytlačeným piestikom.


Pre pracovné povinnosti akosi nebol čas, takže pokračovanie.
Po týždni sa mi podarilo vyreklamovať brzdy - to trasenie bolo zabrzdeným kolesom. Takže oni mi brzdy spravili asi tak, že natlačili nové doštičky a vôbec sa nestarali, či pracuje brzdový piest. Takže som koleso znovu varil.
Pri tej reklamáci som si ešte sám musel šlapať na pedál zavretý zdvihnutý na zdviháku (aby som nevidel ako sa na to vyflákli) tvrdili ako všeko vyčistili, premazali (ozaj, čo sa maže na brzdách, žeby kotúče?) a pod. Zrazu som sa dozvedel, že mám roztrhnutú prachovku a to preto a blá blá blá.
Piestik rozchodili, dalo im to zabrať vzhľadom na to, že pred týždňom ho rozchodili tiež.
Týždň si jazdím a vyzerá, že všetko v poho, ale dnes som znovu začal brzdiť, už ma z toho klepne :vztek:
Idem si to spraviť sám.
Mazda 626 GF 14S2 2.0i 136 PS, Chrysler Voyager 2,5 CRD 143 PS
Obrázok užívateľa
Ivan BA
VIP 2009
 
Príspevky: 699
Registrovaný: Pia Jún 23, 2006 8:11 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod maros » Pia Júl 13, 2007 9:51 am

kde Ti to robili?
GG
Obrázok užívateľa
maros
VIP 2007
 
Príspevky: 1047
Registrovaný: Uto Aug 22, 2006 4:57 pm
Bydlisko: Blava neé :)

Poslaťod Ivan BA » Pia Júl 13, 2007 3:10 pm

Vedľa Baumaxu na Bajkalskej v tom areáli je hneď servis. Tam ma odporučili kôli odvŕtaniu kolesa, lebo to robia asi len dvaja v BA a ten jeden išiel na dovolenku.
Mazda 626 GF 14S2 2.0i 136 PS, Chrysler Voyager 2,5 CRD 143 PS
Obrázok užívateľa
Ivan BA
VIP 2009
 
Príspevky: 699
Registrovaný: Pia Jún 23, 2006 8:11 pm
Bydlisko: Bratislava

Späť na Chcem sa posťažovať

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron