Dostal jsem ke zveřejnění následující dopis:
MER-TEX Trenčín s.r.o.
Sasinkova 10
911 01 TRENČÍN
AUTO PALACE SLOVAKIA spol. s r.o.
Ing. Jindřich NEVRLA
generálny riaditeľ
Panónska cesta 33
851 04 BRATISLAVA
Vec: Reklamácia
Som majiteľom vozidla MAZDA 6 GG - HB 2,3 Sport. Vozidlo bolo kúpené 18.09.2002. Najazdil som na ňom cca 200 000 km. Pravidelne servisované v sieti autorizovaných servisov MAZDA.
Dňa 17.júna 2006 sa mi zadrelo ložisko spojky kompresora klimatizácie. Túto skutočnosť som nahlásil 19.06.2006 autorizovanému predajcovi vozidiel MAZDA – spoločnosti ASPEKTA TRADE s.r.o., ktorá má v Trenčíne autorizovanú prevádzku.
Servis bol v tom čase kapacitne vyťažený, tak mi oznámili, že vozidlo môžem pristaviť 26.06.2006 a zistia presnú príčinu závady. V dohodnutom termíne som vozidlo do servisu pristavil.
V piatok 01.07.2006 som sa zastavil v servise, kde mi oznámili, že je vadné ložisko, (potvrdili to, čo som im oznámil ja) ale je potrebné vymeniť vodiacu aj napínaciu kladku. Predpokladaná cena opravy cca 40 000,00 Sk. Súhlasil som, pričom mi oznámili predpokladaný termín ukončenia opravy do 14 dní.
Od 01.07.2006 do dnešného dňa 10.08.2006 chodím pravidelne do servisu a informujem sa, pričom termín ukončenia sa vždy posunie o týždeň.
Som podnikateľ. Vozidlo potrebujem denne ku svojej pracovnej činnosti. Ročne najazdím cca 60 000 km.
Keď sa kompetentným nedarilo zabezpečiť náhradný diel, navrhol som, aby mi spojazdnili vozidlo bez klimatizácie. Toto riešenie vyžadovalo zakúpiť jednu kladku naviac, čo predstavovalo cca 4 500,00 Sk. Samozrejme tento náklad by znášal servis. Mne tú kladku netreba, ale pre servis je 4 500,00 Sk na náhradné diely asi veľa, takže toto riešenie neprešlo a vozidlo nebolo spojazdnené.
V 30. týždni mi majiteľ, pán Pivko, osobne oznámil, že všetky diely sú nachystané a do 01.08.2006 bude vozidlo určite pojazdné. Nebolo. Príčina - chýba lepidlo. Opäť som sa zastavil v servise 09.08.2006 a vozidlo stále stojí na dvore a nič sa s ním nerobí.
Neviem, kde sa stala chyba. Obrátil som sa na autorizovaný servis značky MAZDA v dobrej viere, že on je ten, kto bez problémov zvládne servis vozidiel značky, na ktorú má autorizáciu a ocenenia vystavené importérom. Neviem, či je servis taký neschopný, alebo importér si neplní povinnosti.
Nebudem hľadať príčinu, stačí mi, že poznám výsledok.
Na celej veci je zarážajúci fakt, že majiteľ servisu, sám bývalý automechanik, keď som sa sťažoval, že vozidlo je už sedem týždňov nepojazdné a stojí na dvore jeho servisu, mi odpovedal: „...viem, že na aute máš vadnú spojku kompresora klimatizácie, ale neviem, prečo sa nevozíš...“ Keď som žiadal náhradné auto, povedal, že za dva dni bude moje hotové, takže mám vydržať. Odvtedy uplynuli dva týždne.
Ešte v záruke som reklamoval:
- originálne disky všetkých kolies, na ktorých sú evidentné poškodenia spôsobené odletujúcimi časťami od brzdových platničiek vpredu aj vzadu
- rozpáraný kožený rukáv okolo riadiacej páky
- vadné pero na slnečnej clone na strane vodiča – stále padala
Fotodokumentáciu som poslal aj importérovi do Bratislavy ešte v roku 2003.
Celý problém reklamácie bol vyriešený tak, že disky navrhol autorizovaný servis nastriekať. Ja som trval na výmene. Myslím si, že nový nástrek sa bude opäť opaľovať tak, ako pôvodný, tzn. problém nebude vyriešený k mojej spokojnosti.
Samozrejme, je to cenovo náročnejšie, takže som nebol úspešný. Ostali na aute a sú tam dodnes. Opaľujú sa čoraz viac. Nestretol som ani jedno vozidlo, čo by malo takto znehodnotené disky...
Kožený rukáv mi vymenili, ale opravu som zaplatil aj keď to bolo v záruke.Clonku v autorizovanom servise rozrezali, pero otočili a je to tak dodnes.
Vždy, keď sa pero uvolní, vyberiem ho, pootočím a cca mesiac vydržím.
Za takýto postup prác je autorizovaný servis odmenený autorizovaným importérom ...
Myslím si, že autorizáciu by som mohol získať aj ja, veď clonku si viem kvalifikovane opraviť...
Zaujímavé je predať a zákazník nech nikoho neotravuje, veď všetci si svoju povinnosť už splnili – predali auto, zinkasovali peniaze...
Práve som na internete čítal, ako sa odlišuje autorizovaný servis od ostatných. Podľa mňa len v tom papieri.
Pýtam sa, kde sa stratila kvalita značky MAZDA?
Po takmer štyroch rokoch prevádzky som vozidlo ukázal pánovi Pivkovi a upozornil ho na:
- pokročilú koróziu na vnútornej strane zadných blatníkov
- na oboch stranách okolo stĺpikov zadných dverí
- skorodované oba podbehy v prednej časti.
Vraj je to tým, že vozidlo bolo jedno z prvých a podľa jeho názoru malo teda výrobné nedostatky.
Áno má už štyri roky a najazdených 200 tisíc km. Len sa pýtam, keď bolo jedno z prvých a nebolo kvalitné, prečo stálo 1,05 mil. Sk toľko, ako aj dnešné „kvalitnejšie“ spracované...
Doteraz som Mazde veril a veril som aj ľuďom okolo nej.
Osobne som od spoločnosti ASPEKTA TRADE s.r.o. kúpil od roku 1994 celkom päť vozidiel MAZDA (2x MAZDA 626, 1x MAZDA E 2200, 1x MAZDA 323, 1x MAZDA 6.
Drobnosti som prehliadal, ale zistil som, že na neschopnosť je treba poukazovať.
Tč. mám ešte jednu Mazdu 323, na ktorej som asi 3x reklamoval montáž telefónnej sady...
Totálna neschopnosť servisu – autorizovaného...
V rokoch 1998-2002 som mal TOYOTU AVENSIS 2.0 SOL. Za to obdobie som najazdil cca 340 000 km. Vám, pán Nevrla, odporúčam - choďte sa učiť ako vyzerá starostlivosť o zákazníka pri predaji aj pri servise.
A to som si chcel kúpiť novú MAZDU 6 MPS.
Určite si už žiadnu MAZDU nekúpim. A dúfam, že ani nikto z môjho okolia.
Myslím si, že taký importér a taký servis NIE. A neodporúčam ho nikomu.
Túžobne očakávam, že vozidlo bude čoskoro opravenné a môžem ho predať, aby som už nemal pred očami značku MAZDA.
Myslím si, že importér by sa mal v prvom rade zamyslieť sám nad sebou, ako je schopný riešiť dodávku náhradných dielov a najmä nad tým, komu udeľuje certifikát o autorizácii...
PS
Práve mi oznámili, že opäť nie je k dispozícii potrebný náhradný diel a skôr ako 22.08. vozidlo nebude opravené.
A to už je vrchol...
Na záver poďakovanie spoločnosti MAZDA.
Ďakujem spoločnosti MAZDA za skúsenosti, ktoré som získal s prevádzkou jeho ovozidiela a jeho autorizovaného servisu.
Myslím si, že aj negatívna reklama je vo svojom význame pozitívna, pretože už nikdy neurobím takú blbosť a nekúpim si vozidlo značky MAZDA.
Ďakujem
V Trenčíne, 11.08.2006
S úctou Ing. Ivan A.
Plné jméno a adresa dopisovatele v redakci :- )