Stránka 1 z 2

TypeR (i RX-8) konci v EU kvuli emisim

PoslaťNapísal: Str Aug 11, 2010 10:52 am
od majki
Vrchol Evropske blbosti nezna mezi...
http://www.novinky.cz/auto/208380-sport ... misim.html

Mazda kvuli stejnemu "problemu" oznamila konec RX-8 v EU jiz pred nekolika mesici
http://auto.denik.cz/automoto-denik/maz ... 00415.html

Re: TypeR (i RX-8) konci v EU kvuli emisim

PoslaťNapísal: Str Aug 11, 2010 5:38 pm
od miko613
Tym hlupim Nemcom vadi vsetko,ale ze ked si niekto v Aldi pri pokladni tak usere ze ides skapat od smaradu tak to je ok. :ko :ko :ko

Re: TypeR (i RX-8) konci v EU kvuli emisim

PoslaťNapísal: Sob Aug 28, 2010 2:52 am
od iron-racing
co sa divite? japonci ich v poslednej dobe zacali valcovat s predajom, vybavou, cenou a vykonom, tak museli urobit "nevyhnutne" kroky... kkti fasisticki

Re: TypeR (i RX-8) konci v EU kvuli emisim

PoslaťNapísal: Sob Aug 28, 2010 7:53 am
od majki
Ze vraj ale doslo aj na Focus ST ;)

Re: TypeR (i RX-8) konci v EU kvuli emisim

PoslaťNapísal: Sob Aug 28, 2010 9:47 am
od misko42
veru aj ST a tusim aj RS a ako tak pozeram potom aj moja benzinova civic 1,8 lebo ta ma tusim tiez len EURO4 . . . . vsade hovoria len o emisiach,ale to ze moja ma cca 150gramov a ma to euro4 a svagrove audi 250gramov a ma to uz euro5 je v poriadku,a nebazpecne ML s euro 6 ma emisie este vacsie.... som z toho popleteny ci to je o CO alebo NO, lebo vzdy vsade len pisu emicie CO a euro . .. hm...

Re: TypeR (i RX-8) konci v EU kvuli emisim

PoslaťNapísal: Sob Aug 28, 2010 6:03 pm
od majki
Myslim, ze je to CO2 v pomeru k vykonu...alebo obsahu motora?

Re: TypeR (i RX-8) konci v EU kvuli emisim

PoslaťNapísal: Ned Aug 29, 2010 11:04 pm
od potkan
podla spotreby.

Re: TypeR (i RX-8) konci v EU kvuli emisim

PoslaťNapísal: Pon Nov 08, 2010 4:24 pm
od majki
Mazda Ceska republika se definitivne rozloucila s modelem RX-8 ve sve nabidce...budiz mu karbonove ceske nebe prijemne... :ko

Re: TypeR (i RX-8) konci v EU kvuli emisim

PoslaťNapísal: Str Nov 10, 2010 4:29 pm
od majki
Kvuli stejnemu problemu se s EU louci rovnez Honda Legend...

Re: TypeR (i RX-8) konci v EU kvuli emisim

PoslaťNapísal: Str Nov 10, 2010 5:27 pm
od dabel
Hm myslim, ze u Legendu islo aj o brutalne zlyhanie predaja :) Teda neviem - kolko si videl na cestach faceliftovaneho Legendu? Ja som videl presne JEDNEHO, aj ked faceliftom odstranili najhorsie problemy: pomaly automat (zmena software) aj nedostatok vykonu v nizkych otackach (prevrtanie na 3.7l)

Re: TypeR (i RX-8) konci v EU kvuli emisim

PoslaťNapísal: Str Nov 10, 2010 5:45 pm
od TomasVFR
majki píše:Myslim, ze je to CO2 v pomeru k vykonu...alebo obsahu motora?


je to tusim kolko vyprodukuje na 100km

Re: TypeR (i RX-8) konci v EU kvuli emisim

PoslaťNapísal: Str Nov 10, 2010 6:34 pm
od dabel
Tomas: nie, uvadzana hodnota je prepocet emisii CO2 na kilometer. V skutocnosti je to ale hlupe prenasobenie papierovej priemernej spotreby x koeficient mnozstva CO2, ktore sa uvolni pri spaleni jedneho litra paliva.

Podla http://www.spritmonitor.de/de/berechnun ... stoss.html:
Spalenim 1l benzinu sa vyprodukuje 2,33 kg CO2
Spalenim 1l nafty sa vyprodukuje 2,64 kg CO2
Spalenim 1l LPG sa vyprodukuje 1,64 kg CO2
Spalenim 1l CNG sa vyprodukuje 2,79 kg CO2

Takze napr. auto s udavanou priemernou spotrebou 7.7l/100km benzinu ma udavane emisie CO2 179g/km (7.7l x 2.33kg / 100km * 1000)

Re: TypeR (i RX-8) konci v EU kvuli emisim

PoslaťNapísal: Pia Nov 12, 2010 10:39 am
od misko42
a preco potom to ze ten kto ma vyssie emisie ma euro 5 alebo uz aj dokonca euro 6 ? ? ? stale nejak tomu nerozumiem ako som napisal uz svoj prispevok vyssie,kupim si tiez napr. uz spomenutu q5 budem vypustat o 100gramov viac co2 ale budem uz mat euro 5, ? ? ? 250gramov audi je cistejsie ako 150 hondy? hmmmm....

Re: TypeR (i RX-8) konci v EU kvuli emisim

PoslaťNapísal: Pia Nov 12, 2010 11:12 am
od majki
Ja sa teho tiez nemozem dopocitat, musia byt nejake tabulky ze bud podla vykonu motoru alebo obsahu motoru alebo...ja neviem...ale len podla vypustenych CO2 to nemoze byt, pretoze to by tu mohly jazdiy len maloobjemaky :ho:

Re: TypeR (i RX-8) konci v EU kvuli emisim

PoslaťNapísal: Pia Nov 12, 2010 2:48 pm
od dabel
Emisne normy hlavne vobec o CO2 nie su :)

Tuto si precitajte o tom, ako su normy stanovene:

http://europa.eu/legislation_summaries/ ... 186_en.htm

Konkretne EURO5:

Emissions from diesel vehicles:
carbon monoxide: 500 mg/km;
particulates: 5 mg/km (80% reduction of emissions in comparison to the Euro 4 standard);
nitrogen oxides (NOx): 180 mg/km (20% reduction of emissions in comparison to the Euro 4 standard);
combined emissions of hydrocarbons and nitrogen oxides: 230 mg/km.

Emissions from petrol vehicles or those running on natural gas or LPG:
carbon monoxide: 1 000 mg/km;
non-methane hydrocarbons: 68 mg/km;
total hydrocarbons: 100 mg/km;
nitrogen oxides (NOx): 60 mg/km (25% reduction of emissions in comparison to the Euro 4 standard);
particulates (solely for lean burn direct-injection petrol vehicles): 5 mg/km (introduction of a limit that did not exist for the Euro 4 standard).

Tykaju sa CO, pevnych castic, HC a NOx: teda skutocne skodlivych latok a nie ekoblbosti ako je CO2 :)