Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Dnesny ''vylet''

Čas od času i Mazda naštve. Zde si můžete ulevit.

Dnesny ''vylet''

Poslaťod Tom1no » Štv Dec 03, 2009 7:10 pm

Dnes sme mali naplanovanu cestu do Svajciarska, na hory. Avsak po prejdeni prvych 70 km po rakuskej dialnici sa zacali diat velmi zaujimave veci. Spomalil som z tempomatovych 135km/h na ''tunelovych'' 80 a ked som chcel zrychlit na povodnu rychlost, tak sa nic neudialo. Plyn na podlahe, otacky ostali ake boli a uz som tusil, ze sme pomali dosli. Obcas sa to celkom chytalo, zrychlilo to, ale vacsinou sa rychlost drzala na konstantnej hodnote a zrychlit bolo viac menej nemozne. Skusil som to supnut na tempomat a elektronicky zrychlit pomocou tlacitiek na volante, ale ziadna zmena. Po chvili sa este aj rozblikala kontrolka DPF, zasvietila kontrolka elektroniky motora a ESP (auto v smyku) a uz som tusil, ze bude lepsie cim skor zastat. :( Nastastie sme sa nachadzali pri jednom mensom stavenisku, tak som to supol za take tie klasicke prenosne stlpiky s cervenymi pasmi. Cakat 2 hodiny na odtahovku a do servisu. Supol som to do Autopalace na Panonskej (ano, viem aku ma povest :) ), ale mam tam nejake znamosti a potreboval som cim skor auto. Technik sa ma hned opytal ci som nebol na vymene oleja, bol som v neautorizovanom servise a vsetko vyzeralo byt v pohode. ALE ked sa nevymaze akasi ''chyba'' povymene oleja, tak sa zacne zanasat DPFko a takto to moze skoncit. Nastastie sa to podarilo zregenerovat a chyby boli zmazane, vsetko je vraj v poriadku a diagnostika ziadne ine zavady, podciarknute 111€, co nie je este nejake smrtonosne. Zajtra rano ideme skusit 2.krat...snad sa uz do vytuzeneho Svajciarska dostaneme, ak nie, tak to asi pustim z utesu. :( Auto ide citelne lepsie, spotreba tiez nizsia. Dufam, ze sa nic podobne cestou neprihodi, lebo ma uz skutocne prekoti.

Jedna otazka na zaver. Obcas spozorujem, ze na neutrali mi mierne kolisaju otacky (cca 1 mm hore-dolu), vsetky filtre boli vymenene pri vymene oleja a chladiacej kvapaliny. Podla mna by to mohla byt iba spinava skrtiaca klapka, resp. pribuzny ventil - podla toho co sa tu popisalo ku kolisaniu otacok. Pri vyslapnutej spojke otacky nekolisaju.
Myslite si, ze s tym zvladnem 2300 km?? (1150 tam a 1150 spat) . Nerad by som ostal trcat niekde v Rakusku ako dnes, a este horsie v Nemecku alebo Svajci.

EDIT: Nezavisi to od teploty motora...aspon som si nevsimol nejaku zavislost na teplote.
Vopred vdaka za nazory...;)
Mazda6 Wagon, r.v.2006, Exclusive...
Tom1no
Opytovateľ
 
Príspevky: 28
Registrovaný: Ned Júl 26, 2009 9:28 pm
Bydlisko: Bratislava, SR

Poslaťod solino2 » Štv Dec 03, 2009 8:44 pm

ja som tiez menil olej nie v autorizovanom servise a stalo sa mi to ze mi auto proste zacalo samo spolmalovat nereagovalo na playn a zdochlo. pisal som o tom tu viewtopic.php?f=2&t=14144
takze si myslim ze sme dopadli obaja rovnako ak je to tak ako pises ze po vymene oleja treba ist na diagnostiku co som samozrejme nebol a uz aj viem teda preco mi papka viac ako predtym, takze uz viem kde mam ist. ak je to tak ako vravis tak si mi pomohol diky moc
Mazda 6 2,3i Sport
Obrázok užívateľa
solino2
Komunikátor
 
Príspevky: 547
Registrovaný: Pon Okt 13, 2008 2:01 pm
Bydlisko: Slovensko - Vráble
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Peacemaker » Štv Dec 03, 2009 8:45 pm

Len pre ujasnenie. DPFko je ten filter pevných častíc? (Či ako sa to volá)
MAZDA6 nero, r.v2003, diesel 2.0, 100kW
Boh stanovil medze ľudskej múdrosti,ale nestanovil žiadne medze pre ľudskú hlúposť-a to nie je fér.
Obrázok užívateľa
Peacemaker
Komunikátor
 
Príspevky: 729
Registrovaný: Štv Feb 26, 2009 8:08 pm
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod Kubis » Pia Dec 04, 2009 12:55 am

ObrázokObrázok Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
Audi A6 Avant 2,5TDi QUATTRO
Obrázok užívateľa
Kubis
VIP 2007
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: Ned Mar 06, 2005 2:30 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Peacemaker » Pia Dec 04, 2009 8:17 pm

Tak v tom prípade Mazda 6 bez DPF po výmene oleja nepotrebuje ten špeciálny úkon, hej? Lebo moja M6 100Kw diesel r.v. 2003 2.0 asi nemá DPF si myslím.
MAZDA6 nero, r.v2003, diesel 2.0, 100kW
Boh stanovil medze ľudskej múdrosti,ale nestanovil žiadne medze pre ľudskú hlúposť-a to nie je fér.
Obrázok užívateľa
Peacemaker
Komunikátor
 
Príspevky: 729
Registrovaný: Štv Feb 26, 2009 8:08 pm
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod Sedvo » Pia Dec 04, 2009 11:36 pm

DPF má Mazda 6 F/L, tedy 105 kW či 89 kW motor se 6-ti stupňovou převodovkou.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Peacemaker » Sob Dec 05, 2009 12:18 pm

Tak takú tuším kúpila kolegyňa včera. Budem jej musieť povedať, nech si dá na to bacha. Niekto jej to doniesol z Nemecka. Je to vyrobené koncom roka 2007, ale na trh išlo až 2008. Dízel, kombi. Má to aj servisku. Čo ma na tom aute zaujalo je, že to auto má teda rok aj niečo a má najazdených okolo 140tis Km. Ale interiér vypadá skoro ako úplne nový. Ani volant nie je tak zodratý na tie kilometre.
MAZDA6 nero, r.v2003, diesel 2.0, 100kW
Boh stanovil medze ľudskej múdrosti,ale nestanovil žiadne medze pre ľudskú hlúposť-a to nie je fér.
Obrázok užívateľa
Peacemaker
Komunikátor
 
Príspevky: 729
Registrovaný: Štv Feb 26, 2009 8:08 pm
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod potkan » Sob Dec 05, 2009 12:37 pm

hmmm, keby ju predavali na slovaci, mala by asi tak 35KKm.
copperfield nehal zmiznut sochu slobody? je tam toho! ja som nacpal tri detske sedacky do xedosa 6!
potkan
Komunikátor
 
Príspevky: 670
Registrovaný: Pia Nov 17, 2006 2:00 pm
Bydlisko: Trenčín

Poslaťod Sedvo » Sob Dec 05, 2009 12:55 pm

Tak, v práci máme Octaviu RS a ta za 1,5 roka má 150000 km. Je to dálniční auto, hold tam jezdí o dost víc.

Jïnak té kolegyni řekni, že když se jí během jízdy rozsvítí kontrolka DPF, tak ať autu dá kartáč, tedy držet otáčky na 2000 rpm a jet rychleji jak 40 km/h, ideál je vyjet na dálnici jet 120 km/h a mít tam 4-tý stupeň :ho: Pokud by kontrolka DPF začala blikat, tak ať vypne motor zavolá odtahovku a odtáhne ji do mazdy a tam jí to elektronicky zregenerují. Pokud pojede i s blikající kontrolkou může ten filtr zničit a i čidla co tam jsou a není to zrovna levná záležitost.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Peacemaker » Sob Dec 05, 2009 4:17 pm

Díky za radu. Odkážem. A inak mimochodom. Tá vaša firemná Octávka má interiér v akom stave?
MAZDA6 nero, r.v2003, diesel 2.0, 100kW
Boh stanovil medze ľudskej múdrosti,ale nestanovil žiadne medze pre ľudskú hlúposť-a to nie je fér.
Obrázok užívateľa
Peacemaker
Komunikátor
 
Príspevky: 729
Registrovaný: Štv Feb 26, 2009 8:08 pm
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod Rainbow » Sob Dec 05, 2009 4:49 pm

Po 100 000km na dialnici (za 1 rok) bude vyzerat interier podstatne lepsie ako po 100 000km v meste (za 5 rokov).
Mazda 323 BA 3HB, Z5
Obrázok užívateľa
Rainbow
Forum Guru
 
Príspevky: 1837
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 9:52 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Sedvo » Sob Dec 05, 2009 5:03 pm

Peacemaker píše:Díky za radu. Odkážem. A inak mimochodom. Tá vaša firemná Octávka má interiér v akom stave?


V podstatě jako nová. Jenom VW používá trochu zvláštní plasty, tak na těch je poznat určité opotřebení, ale jinak je v super stavu.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Tom1no » Str Dec 09, 2009 9:54 am

Mazda nas vylet nakoniec zvladla bez problemov :) Od piatku do pondelku sme spravili asi 2840 km, som spokojny. Na dialniciach patrila medzi najrychlejsie auta - okrem Nemecka teda :) Viac ako 180 kmh sa mi s nou nechcelo ist (plne auto, styria ludia, safety first! ), niektori tam lietaju dost nad 200, kto bol, pozna :). Vyzera to tak, ze moj problem, ktory som opisoval vyssie bol skutocne sposobeny nevymazanim chyby v RJ a nasledne zapchatie DPFka. Dufam, ze bude sluzit rovnako dobre aj nadalej!
Mazda6 Wagon, r.v.2006, Exclusive...
Tom1no
Opytovateľ
 
Príspevky: 28
Registrovaný: Ned Júl 26, 2009 9:28 pm
Bydlisko: Bratislava, SR

Poslaťod asfethan » Štv Dec 10, 2009 2:27 pm

Co sa tyka toho volnobehu, vsimni si ci sa Ti nezopina ventilator. Mne stupnu otacky ked sa zopne. Deje sa to typicky ak mas zapnutu klimu.
Mazda Xedos 6 (Obrázok)
Obrázok užívateľa
asfethan
Prispievateľ
 
Príspevky: 109
Registrovaný: Str Aug 12, 2009 10:50 am
Bydlisko: Raccoon City
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Späť na Chcem sa posťažovať

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť