Dnes sme mali naplanovanu cestu do Svajciarska, na hory. Avsak po prejdeni prvych 70 km po rakuskej dialnici sa zacali diat velmi zaujimave veci. Spomalil som z tempomatovych 135km/h na ''tunelovych'' 80 a ked som chcel zrychlit na povodnu rychlost, tak sa nic neudialo. Plyn na podlahe, otacky ostali ake boli a uz som tusil, ze sme pomali dosli. Obcas sa to celkom chytalo, zrychlilo to, ale vacsinou sa rychlost drzala na konstantnej hodnote a zrychlit bolo viac menej nemozne. Skusil som to supnut na tempomat a elektronicky zrychlit pomocou tlacitiek na volante, ale ziadna zmena. Po chvili sa este aj rozblikala kontrolka DPF, zasvietila kontrolka elektroniky motora a ESP (auto v smyku) a uz som tusil, ze bude lepsie cim skor zastat.
Nastastie sme sa nachadzali pri jednom mensom stavenisku, tak som to supol za take tie klasicke prenosne stlpiky s cervenymi pasmi. Cakat 2 hodiny na odtahovku a do servisu. Supol som to do Autopalace na Panonskej (ano, viem aku ma povest
), ale mam tam nejake znamosti a potreboval som cim skor auto. Technik sa ma hned opytal ci som nebol na vymene oleja, bol som v neautorizovanom servise a vsetko vyzeralo byt v pohode. ALE ked sa nevymaze akasi ''chyba'' povymene oleja, tak sa zacne zanasat DPFko a takto to moze skoncit. Nastastie sa to podarilo zregenerovat a chyby boli zmazane, vsetko je vraj v poriadku a diagnostika ziadne ine zavady, podciarknute 111€, co nie je este nejake smrtonosne. Zajtra rano ideme skusit 2.krat...snad sa uz do vytuzeneho Svajciarska dostaneme, ak nie, tak to asi pustim z utesu.
Auto ide citelne lepsie, spotreba tiez nizsia. Dufam, ze sa nic podobne cestou neprihodi, lebo ma uz skutocne prekoti.
Jedna otazka na zaver. Obcas spozorujem, ze na neutrali mi mierne kolisaju otacky (cca 1 mm hore-dolu), vsetky filtre boli vymenene pri vymene oleja a chladiacej kvapaliny. Podla mna by to mohla byt iba spinava skrtiaca klapka, resp. pribuzny ventil - podla toho co sa tu popisalo ku kolisaniu otacok. Pri vyslapnutej spojke otacky nekolisaju.
Myslite si, ze s tym zvladnem 2300 km?? (1150 tam a 1150 spat) . Nerad by som ostal trcat niekde v Rakusku ako dnes, a este horsie v Nemecku alebo Svajci.
EDIT: Nezavisi to od teploty motora...aspon som si nevsimol nejaku zavislost na teplote.
Vopred vdaka za nazory...
Mazda6 Wagon, r.v.2006, Exclusive...