Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Motor 2,5i - spotřeba oleje

Čas od času i Mazda naštve. Zde si můžete ulevit.

Re: Motor 2,5i - spotřeba oleje

Poslaťod majki » Pon Feb 08, 2010 7:53 pm

Jasne, cize v navodoch pisu panovia z Mazdy somariny, vsak??
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Epicure » Pon Feb 08, 2010 8:24 pm

a.l.i. píše:Starec, riadiaca jednotka "vie" velmi dobre ako zohriat motor a najsetrnejsie je to prave na volnobehu, nakolko sa dava iba tolko paliva ako je nutne na udrzanie studeneho motoru v chode. Podla tvojej logiky, je dobre hned povytacat, len aby teplo bolo ...


Ukáž mi nejakú príručku k autu, alebo text, kde sa píše, že sa doporučuje nechať zohriať STUDENÝ motor na volnobehu!! Pokial viem, tak ideál je po natočení počkať cca 10 sekúnd a pak HNEĎ vyraziť..
Obrázok užívateľa
Epicure
Prispievateľ
 
Príspevky: 390
Registrovaný: Str Jún 11, 2008 1:42 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod majki » Pon Feb 08, 2010 8:27 pm

Tak, vyrazit a do zohriati nevytacat. Auto mam v robote, zajtra kludno oscanujem, co je v navodu.
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Rainbow » Pon Feb 08, 2010 9:04 pm

Zavisi aj od pouziteho oleja. Cim hustejsi, tym dlhsie trva, kym zacne mazat.
Mazda 323 BA 3HB, Z5
Obrázok užívateľa
Rainbow
Forum Guru
 
Príspevky: 1837
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 9:52 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Doktor » Pon Feb 08, 2010 9:58 pm

a.l.i. píše:Starec, riadiaca jednotka "vie" velmi dobre ako zohriat motor a najsetrnejsie je to prave na volnobehu, nakolko sa dava iba tolko paliva ako je nutne na udrzanie studeneho motoru v chode. Podla tvojej logiky, je dobre hned povytacat, len aby teplo bolo ...


prva otazka - kde mas namontovane oci na hlave?
druha otazka (predpokladam, ze citanie ti ide) - vidis v mojom prispevku nieco o vytacani? riadiaca jednotka vie velky ony, asi len tolko, co sa jej naprogramuje.
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod TomAnt » Uto Feb 09, 2010 10:55 am

Hlavne za studena riadiaca jednotka dava do motora paliva co to da, inymi slovami nadbytok, takze nam pekne kvapka nespalene z vyfuku...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Alef » Uto Feb 09, 2010 11:15 am

a.l.i. píše:Starec, riadiaca jednotka "vie" velmi dobre ako zohriat motor a najsetrnejsie je to prave na volnobehu, nakolko sa dava iba tolko paliva ako je nutne na udrzanie studeneho motoru v chode. Podla tvojej logiky, je dobre hned povytacat, len aby teplo bolo ...


Za studena dává řídící jednotka snad nejvíc paliva co jde. Hlavním úkolem řídící jednotky je zahřát motor co nejdřív na 90oC. Než se motor zahřeje, tak má i daleko vetší spotřebu paliva (pro ty co uvažují zeleně, tak zahřátí na volnoběh škodí víc přírodě, než když se hned vyjede :lol ). Ideální je po nastartování nechat pár vteřin v klidu (než si zapnu pásy) a hned vyjet. Než se motor zahřeje tak motor nevytáčet moc do otáček. Pokud někdo zahřívá na volnoběh, tak motoru opravdu moc nepomáhá. Trvá to dlouho a studenej olej moc dobře nemaže.
EX Mazda 626 GF 1.8 16V 68kW/92k
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 120kW
Obrázok užívateľa
Alef
Prispievateľ
 
Príspevky: 141
Registrovaný: Štv Máj 07, 2009 7:53 am
Bydlisko: Brno
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod MrSix » Uto Feb 09, 2010 9:19 pm

Alef píše:...Pokud někdo zahřívá na volnoběh, tak motoru opravdu moc nepomáhá. Trvá to dlouho a studenej olej moc dobře nemaže.

Nie len, ze olej horsie maze (pretoze je hustejsi), ale navyse pri volnobehu ma aj olejove cerpadlo maly vykon (teda ak je spriahnute priamo s motorom, a nie je pohanane nezavisle, elektricky). Pritom po dlhsom stani olej stecie do vane a mazacie kanaly su prazdne. Treba ich co najskor natlakovat! Preto je najlepsie zahriat motor jazdou, pri nizkej zatazi, ale trosku vyssich otackach. Motor sa lepsie premaze, aj skor zohreje...
Mazda6/Sport, CD143, Plusline (2007)
Mazda6/SportCombi, G194, Revolution (2019)
MrSix
Prispievateľ
 
Príspevky: 486
Registrovaný: Ned Dec 30, 2007 7:33 pm

Predchádzajúci

Späť na Chcem sa posťažovať

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť