Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Motor 2,5i - spotřeba oleje

Čas od času i Mazda naštve. Zde si můžete ulevit.

Re: Motor 2,5i - spotřeba oleje

Poslaťod asfethan » Štv Feb 04, 2010 10:34 am

marecisko píše:To leichman,

Strc si svoje "rady" za klobuk na toto tu nikto nie je zvedavy!!! uz som jazdil na viacerych autach roznych znaciek a takto mi ZIADNE nezralo olej.

M.


Tak sa zastrc tiez niekam ked na rady nie si zvedavy. Jazdis s hladinou oleja ktora je dokonca pod minimom, Ty ten motor priam chces pridriet. A za tu blbu otazku ci doliat / nedoliat olej by som Ti to zadretie aj doprial!

Vela ludi ma nazor ze auto je spotrebna vec ktora ma sluzit majitelovi a nie naopak, lenze su aj taki ktori auta vidia inak a maju z nich aj emotivny pozitok. Pre mna je moje auto jednak konicek a zabavka, jednak velmi dobra pomocka bez ktorej by som v sucasnosti tazko existoval. Preto akceptujem ze do auta treba investovat a pravidelne kontrolovat ci je vsetko v poriadku.
Mazda Xedos 6 (Obrázok)
Obrázok užívateľa
asfethan
Prispievateľ
 
Príspevky: 109
Registrovaný: Str Aug 12, 2009 10:50 am
Bydlisko: Raccoon City
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod marecisko » Štv Feb 04, 2010 11:20 am

Cakal som konstruktivne komentare alebo radu, namiesto toho tu ludi ako ja "uzivatelov" urazate a odsudzujete.
Toto mi fakt nepomoze.

Ak by som vedel aky olej kupit tak to hned urobim a dolejem, moja dilema je len v tom ci ak dolejem iny olej typ/znacku ci to nebude vacsie zlo ako dojazdit s tym minimom oleja do servisnej prehliadky.

M.
marecisko
Opytovateľ
 
Príspevky: 37
Registrovaný: Uto Feb 17, 2009 4:28 pm
Bydlisko: Bratislava III

Poslaťod leichnam » Štv Feb 04, 2010 11:36 am

A citat dokazes?
Silne pochybujem, pretoze nielen ze si mi zhovadil nick ale ani z mazda knizky si nedokazes precitat to, co mas ty ako uzivatel sledovat.

Obrázok

A to tvoje tvrdenie, ze mal som X inych aut a ani jedno tolko nezralo - ja ti garantujem, ze teraz 90% novych aut celej svetovej produkcie berie olej a nie malo.
Ja by som ti aj poradil co vcul ale si moc mudry, tak si zadri :spik2
Diagnostika, upravy a opravy DPF, nahradne diely a servis BA-TT-NR
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod TomAnt » Štv Feb 04, 2010 11:42 am

Doliat akykolvek olej je mensie zlo, ako jazdit nasucho...

Leich a klud, nemusis pisat velkymi pismenami...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod leichnam » Štv Feb 04, 2010 11:48 am

Upravene podla pravidiel fora :twist:
Diagnostika, upravy a opravy DPF, nahradne diely a servis BA-TT-NR
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod MrSix » Štv Feb 04, 2010 12:02 pm

marecisko píše:moja dilema je len v tom ci ak dolejem iny olej typ/znacku ci to nebude vacsie zlo ako dojazdit s tym minimom oleja do servisnej prehliadky

Tak toto ziadna dilema nie je. Aj keby si tam dolial olej z fritezy kde si si prave do cierna vyprazil dve kila hranoliek, bude pre motor ovela setrnejsie jazdit s takym olejom, nez jazdit bez oleja. Pri tak nizkom stave hladiny oleja v motore uz je tlak v mazacich kanaloch prilis nizky, respektive sa niektore kanaly zavzdusnuju, trecie plochy sa nadmerne opotrebavaju, a to je uz nevratny proces. Je to fakt len otazka kratkeho casu, kedy sa niektore plochy do seba "zahryznu". Kedykolvek mozes ten motor zadriet, a potom si uz len sam sebe nadavaj...
Mazda6/Sport, CD143, Plusline (2007)
Mazda6/SportCombi, G194, Revolution (2019)
MrSix
Prispievateľ
 
Príspevky: 486
Registrovaný: Ned Dec 30, 2007 7:33 pm

Poslaťod Krenštík » Štv Feb 04, 2010 2:25 pm

Uzavřu to a uklidním :ho:

určitě dolít, nejlépo podobným, v nouzi poslouží i olej nižší kvality ale hlavně dolít.

Jinak na zadní straně každé flašky oleje je jaké odpovídá normě ( např. VW 501.01) a tu je nejlépe dodržet.
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2186
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod marecisko » Pia Feb 05, 2010 11:39 am

Dik vsetkym za rady, olej som dolial voslo cca 0.7l, po tejto skusenosti budem mudrejsi...

to Leich: sorry za skomoleny nick, nebol som mudri, len si neprimerane zareagoval na moju otazku co ma vytocilo, som len uzivatel auta nieco ako cert.
Manual som mal v DE a priznam sa moc som ho necital...
a este nieco urcite som tym nechcel vrhat zly tien na Mazdu su to super auta.

Zdar
M.
marecisko
Opytovateľ
 
Príspevky: 37
Registrovaný: Uto Feb 17, 2009 4:28 pm
Bydlisko: Bratislava III

Poslaťod a.l.i. » Ned Feb 07, 2010 11:21 pm

Ja mam M3 r.v.2005 1.6l benzin. Tento problem som takmer neriesil, pokial som ju neprestahoval ku svokrovi. Kratke trasy, jej vazne nerobili dobre. Ani po "nakladackach" tolko oleja nezozrala. Musim spomenut, ja som ju nechal zohriat na volnobehu takmer vzdy ...

Jazdis dlhe alebo kratke trasy?
Olej urcite nemen, a uz vobec nie za 10WXX...
a.l.i.
Čitateľ
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Uto Nov 24, 2009 11:32 pm

Poslaťod Doktor » Pon Feb 08, 2010 1:12 am

Zohrievat na volnobehu je strasna hovadina... Motor neprodukuje dostatocne mnozstvo tepla, ohrieva sa dlhsie, co mu rozhodne neprospieva. Typickym prikladom su tzv. startovaci na parkoviskach po lyzovacke. Tj. najprv nastartovat, potom sa vyzut, a nakoniec oskriabat okna. V skutocnosti je dobre to startovanie nechat uplne na koniec, a vzapati sa okamzite pohnut.. Naopak, v pripade pritomnosti turboduchadla pod kapotou nezaskodi po dlhsej jazde (hl. pri sliapani po krku) nechat motor ( a hlavne turbo) par minut na volnobehu ochladit predtym, ako to vypnete.

P.S. Ludia, co to sem pisete za bludy, som myslel, ze toto ucia v autoskole...
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod martinger » Pon Feb 08, 2010 9:30 am

nastartovat, 15-20 sekund kym si das pas, zapnes svetla a ide sa :jupi
Mazda BJ 323 S Exclusive, 1.6i 16V, r.v.2001
Obrázok užívateľa
martinger
Prispievateľ
 
Príspevky: 220
Registrovaný: Štv Júl 31, 2008 2:15 pm
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Kris » Pon Feb 08, 2010 9:52 am

Doktor píše:Zohrievat na volnobehu je strasna hovadina... Motor neprodukuje dostatocne mnozstvo tepla, ohrieva sa dlhsie, co mu rozhodne neprospieva. Typickym prikladom su tzv. startovaci na parkoviskach po lyzovacke. Tj. najprv nastartovat, potom sa vyzut, a nakoniec oskriabat okna. V skutocnosti je dobre to startovanie nechat uplne na koniec, a vzapati sa okamzite pohnut.. Naopak, v pripade pritomnosti turboduchadla pod kapotou nezaskodi po dlhsej jazde (hl. pri sliapani po krku) nechat motor ( a hlavne turbo) par minut na volnobehu ochladit predtym, ako to vypnete.

P.S. Ludia, co to sem pisete za bludy, som myslel, ze toto ucia v autoskole...


Ale ked si zabudnes skrabku, tak si v prdeli. Musis niekde ziskat teplo na zohriatie predneho skla. :lol
Každý sa sťažuje na málo peňazí, ale nikto sa nesťažuje na nedostatok rozumu :)
Obrázok užívateľa
Kris
VIP 2008
 
Príspevky: 6765
Registrovaný: Pon Aug 16, 2004 9:41 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod majki » Pon Feb 08, 2010 10:08 am

Kris, kreditky a volake clubkary uz ma dnes snad kazdy, nie? :ho:
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Kris » Pon Feb 08, 2010 10:27 am

Hí, to je pravda. :)
Každý sa sťažuje na málo peňazí, ale nikto sa nesťažuje na nedostatok rozumu :)
Obrázok užívateľa
Kris
VIP 2008
 
Príspevky: 6765
Registrovaný: Pon Aug 16, 2004 9:41 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod a.l.i. » Pon Feb 08, 2010 7:32 pm

Starec, riadiaca jednotka "vie" velmi dobre ako zohriat motor a najsetrnejsie je to prave na volnobehu, nakolko sa dava iba tolko paliva ako je nutne na udrzanie studeneho motoru v chode. Podla tvojej logiky, je dobre hned povytacat, len aby teplo bolo ...
a.l.i.
Čitateľ
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Uto Nov 24, 2009 11:32 pm

PredchádzajúciĎalší

Späť na Chcem sa posťažovať

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť