ono ten problem je trochu zlozitejsi. totizto u nas je platna norma na navrhovanie parkovisk a garazi este z dob hlbokeho sociku, ked bezne auto malo rozmery skody 100, a ta urcuje minimalne rozmery parkovacich miest pre osobne automobily pri kolmom stani - kategoria A1 - male auta - 4,5 x 2,25, kategoria A2 - stredne a velke - 2,4 x 5,3. pruser je, ze na inspektorate prejde parkovisko, ktore sa viac podoba na A1 ako na A2, lenze u nas nejazdia iba matizy a podobne kabiny z lanovky. kazdy vieme, nakolko narastli rozmery priemerneho auta klasickej skupiny B alebo C za posledne desatrocie, a nieto este ked je to trojdverak s dverami dlzky meter desat. lenze priestor ma svoju cenu, a najma sa takto setria naklady na podzemnych garazach. este horsie je to s normovanym priestorom pri sikmom stani, tam sa proste neda pomaly zaparkovat ani vedla motorky.
samozrejme treba ku tomu priratat aj zmienovanu drzost a nebetycny egoizmus niektorych jedincov. ked je miesto pre auta tak na stepeny chlp, tak prvy, ktory stoji s kolesami lizucimi ciaru, vyvola blok par dalsich vedlajsich miest. alebo vyvola napriklad to, ze niekto frustrovany tym, ze nemoze vytiahnut z masiny decko vo vajickosedacke mu proste dvere pretlaci.
toto su viac menej objektivne dovody. a potom tu mame bohuzial kretenov, ktori napriklad jaksi nechapu, ze ked u nich na dedine nemusia kukat napravo nalavo, lebo pred humnom nikdy do nicoho nevrazili, tak preco by mali kukat na nedelnom vylete do tesca. a vobec, ten na tu mazdu6 urcite nakradol, kua, kazdy vecer pri desiatom pive sa s chlapama v senku zhodneme, ze my, co poctivo makame, na nieco take nikdy mat nebudeme...
copperfield nehal zmiznut sochu slobody? je tam toho! ja som nacpal tri detske sedacky do xedosa 6!