Moju 626 1,8i 16v rv. 93 som kúpil asi tak pred dvoma rokmi. Už vtedy mala nabehaných podľa prístrojov niečo cez 200 000 km, no podľa opotrebenia niektorých dielov možno že aj viac.No na to som prišiel až neskôr!
Časom mi začala stúpať aj spotreba oleja,na 1000km prevyšovala 1 l motorového oleja. No štarty a výkon motora a spotreba sa mi zdala byť OK. Až na ten dym po pridaní plynu a zápach spáleného oleja vo výfukových plynoch. Od vtedy som nabehal nejakých 40 000 Km. Asi pred pol rokom mi začal tiecť motorový olej. Všetko nasvedčovalo, že uniká popri kľukovej hriadeli cez gufero pri spojke. Takže spotreba oleja vzrastala.
V poslednom čase to už bolo tak, že: natankovať nejakých 30 - 40 l benzínu a doliať litrík oleja. Kedže tak brala olej začal som dávať minerál(lacnejší a hustejší).
Pred týždnom som sa rozhodol na veľkú opravu. Vymeniť gufero na kluke a nejaté tie piestne krúžky a gufuerká na ventiloch.
Po úmornom rozobratí motora som prišiel na to, že v dvoch valcoch motora sú nenormálne ryhy!
A ked som vybral piesty, tak práve na tých dvoch sa horné krúžky rozpadli na polovicu. Druhý krúžok bol na jednom pekne zapečený karbónom a na druhom pritlačený po tom ako sa deformoval piest pri zlomení toho horného.Stieracie poriadne zodraté. Piesty boli až nenormále rozbité od tých zlomených krúžkov. Sú nepoužiteľné.
Nechápam ako to môhlo vôbec chodiť
Teraz neviem čo. Zhánať druhý motor alebo robiť tento? Musím pozisťovať ceny ND a pozriem aj nejakú na ND v Nemecku.