absolutně rozumím rozhořčení a je mě líto, Michaeli, ale s tím že bys jezdil o 50km dál, to dovede málokdo. Je to pěknej opruz furt se s prominutím s*át do servisu (jak výstižně shureido napsala, jako na hodiny klávíru). a když se máš potom s..t do servisu ještě o půl hodiny cesty (možná víc) dál, tak je to ještě horší. auto má sloužit, ne my autu.. když dobře slouží, rád mu věnuju čas, umeju ho, investuju do pěkných kol apod., ale ne aby bylo potřeba za každou zatáčkou vypnout motor, vystoupit, bouchnout do kapoty, nastoupit a jet dál...
to co píše GG7 mě bohužel nepřekvapuje. Prostě dneska se ty auta dělaj takový, ono vlastně cokoliv, že se šetří kdekoliv. Naše zkušenosti s Fordem, kde jiní chválí neustále, mluví za vše. Je to dost o náhodě a obávám se, že procento špatného kusu se s každým minimálně novým modelem rapidně zvyšuje.
osobně s Pckem (Mazdičkou) problém nemám, to mlácení zadku chápu, jak říkáš, Michaeli, je lehký atd. atd., přesto pokud by tam byla šance to nějak v rámci záruky zlepšit, asi do toho půjdu. I když, když tak přemýšlím, čím dýl bude auto bez zásahu servisu, jen kontroly, tak tím líp pro něj.
ale abych jen nechválil, je dost věcí, co mě na něm vadí, ale nemají velký vliv na provoz auta, nebo spíše na bezpečnost a komfort jízdy. prvně vibrace auta při stání, je sice tichý, ale vibruje někdy fakt nepříjemně, potom žrout klimatizace - u 55kW to je strašně znát a s autem se musí jezdit výrazně odlišně, dále mě třeba vadí to, že se v papírech píše 5,4 kombinovaná spotřeba a ve skutečnosti se s ekonomickou jízdou kombinovanou pod 6,5 nedostanu (a převaha mimo město prostě pod 6 nejde). Ano, šlo by, kdybych auto držel pod 2000ot/min a řadil na 2500, ale to bych si připadal jako prase (omlouvám se, pokud to někdo dělá), protože cítím, že se to auto nelíbí. Pokud někdo z M2 jezdí za méně než 6 v kombinovaném a nemusí řadit takhle (a pokud možno má 55kW, i když asi by u 63kW rozdíl být neměl), tak se rád nechám poučit co dělám špatně. (poslední co teď zkouším je nevyřazovat, jsem zvyklý vyřadit klidně na půl kilometru až několikt kilometrů, když to jede stále z kopce a potřebuju případně stejně zbrzdit - v zimě se to stejnak dělat nemá, tak zkouším, zda to pomůže, že třeba díky variabilnímu vstřikování nebo nevím čím je spotřeba při zařazených rozumných otáčkách nižší než na volnoběh, ale nevím, zda to pude tak lehce poznat...)
na servisní prohlídku pojedu k Dudovi a pokusím se mít možnost investovat den na to, abych u prohlídky byl. Každopádně stejně na tom nic nepoznám, maximálně že teda budu vidět, zda skutečně vše kontrolují (ale nakukat mě, co vidí a co má být, můžou stejně).. zkušenost s Auto Palace Spořilov máme nepříjemnou, zejména s Fordem. Ale poslední možnost, kam bych byl ochoten jet, je ještě třeba do Mladé Boleslavi, pokud je tam Mazda. Dál fakt ne, na to se můžu raz dva víme co. Při prodeji se chlubili, jak maj všechno elektronicky, jak všechno kdekoliv opraví, ale problém je, kdo to kde opraví. Nakonec bychom se dostali k tomu, že bych si to nejlépe mohl nechat opravit v Japonsku... pak by už ale lítaly facky a ne já s autem do servisu...
ohledně vrácení, nejsem si jist, zda uznají 3x opakování stejné vady (případně 4x různých), podle mě se budou hodně cukat, možná existuje pro auta vyjímka v zákoně, v našich (případně slovenských) zákonech je vyjímek více než zákonů... zkusit to můžeš, přeju hodně štěstí, ale osobně to vidím na nulovou šanci...