Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Zaruka na novu 2-jku

Čas od času i Mazda naštve. Zde si můžete ulevit.

Re: Zaruka na novu 2-jku

Poslaťod PVD » Ned Dec 07, 2008 2:16 pm

absolutně rozumím rozhořčení a je mě líto, Michaeli, ale s tím že bys jezdil o 50km dál, to dovede málokdo. Je to pěknej opruz furt se s prominutím s*át do servisu (jak výstižně shureido napsala, jako na hodiny klávíru). a když se máš potom s..t do servisu ještě o půl hodiny cesty (možná víc) dál, tak je to ještě horší. auto má sloužit, ne my autu.. když dobře slouží, rád mu věnuju čas, umeju ho, investuju do pěkných kol apod., ale ne aby bylo potřeba za každou zatáčkou vypnout motor, vystoupit, bouchnout do kapoty, nastoupit a jet dál...

to co píše GG7 mě bohužel nepřekvapuje. Prostě dneska se ty auta dělaj takový, ono vlastně cokoliv, že se šetří kdekoliv. Naše zkušenosti s Fordem, kde jiní chválí neustále, mluví za vše. Je to dost o náhodě a obávám se, že procento špatného kusu se s každým minimálně novým modelem rapidně zvyšuje.

osobně s Pckem (Mazdičkou) problém nemám, to mlácení zadku chápu, jak říkáš, Michaeli, je lehký atd. atd., přesto pokud by tam byla šance to nějak v rámci záruky zlepšit, asi do toho půjdu. I když, když tak přemýšlím, čím dýl bude auto bez zásahu servisu, jen kontroly, tak tím líp pro něj.
ale abych jen nechválil, je dost věcí, co mě na něm vadí, ale nemají velký vliv na provoz auta, nebo spíše na bezpečnost a komfort jízdy. prvně vibrace auta při stání, je sice tichý, ale vibruje někdy fakt nepříjemně, potom žrout klimatizace - u 55kW to je strašně znát a s autem se musí jezdit výrazně odlišně, dále mě třeba vadí to, že se v papírech píše 5,4 kombinovaná spotřeba a ve skutečnosti se s ekonomickou jízdou kombinovanou pod 6,5 nedostanu (a převaha mimo město prostě pod 6 nejde). Ano, šlo by, kdybych auto držel pod 2000ot/min a řadil na 2500, ale to bych si připadal jako prase (omlouvám se, pokud to někdo dělá), protože cítím, že se to auto nelíbí. Pokud někdo z M2 jezdí za méně než 6 v kombinovaném a nemusí řadit takhle (a pokud možno má 55kW, i když asi by u 63kW rozdíl být neměl), tak se rád nechám poučit co dělám špatně. (poslední co teď zkouším je nevyřazovat, jsem zvyklý vyřadit klidně na půl kilometru až několikt kilometrů, když to jede stále z kopce a potřebuju případně stejně zbrzdit - v zimě se to stejnak dělat nemá, tak zkouším, zda to pomůže, že třeba díky variabilnímu vstřikování nebo nevím čím je spotřeba při zařazených rozumných otáčkách nižší než na volnoběh, ale nevím, zda to pude tak lehce poznat...)

na servisní prohlídku pojedu k Dudovi a pokusím se mít možnost investovat den na to, abych u prohlídky byl. Každopádně stejně na tom nic nepoznám, maximálně že teda budu vidět, zda skutečně vše kontrolují (ale nakukat mě, co vidí a co má být, můžou stejně).. zkušenost s Auto Palace Spořilov máme nepříjemnou, zejména s Fordem. Ale poslední možnost, kam bych byl ochoten jet, je ještě třeba do Mladé Boleslavi, pokud je tam Mazda. Dál fakt ne, na to se můžu raz dva víme co. Při prodeji se chlubili, jak maj všechno elektronicky, jak všechno kdekoliv opraví, ale problém je, kdo to kde opraví. Nakonec bychom se dostali k tomu, že bych si to nejlépe mohl nechat opravit v Japonsku... pak by už ale lítaly facky a ne já s autem do servisu...

ohledně vrácení, nejsem si jist, zda uznají 3x opakování stejné vady (případně 4x různých), podle mě se budou hodně cukat, možná existuje pro auta vyjímka v zákoně, v našich (případně slovenských) zákonech je vyjímek více než zákonů... zkusit to můžeš, přeju hodně štěstí, ale osobně to vidím na nulovou šanci...
Mazda2 1.3 MZR 75k CE Pro Obrázok
PVD
Prispievateľ
 
Príspevky: 144
Registrovaný: Sob Mar 15, 2008 11:54 am
Bydlisko: Stará Boleslav

Poslaťod TomAnt » Ned Dec 07, 2008 4:31 pm

K tej pisanej spotrebe v technicakoch. VSETKY automobilky tam davaju NIZSIE cisla, pretoze keby napisali realitu, tak kazdy zacne zvazovat.

Velky problem je to napriklad pri firemnych autach, ked ti zamestnavatel necha preplatit vsetko, co mas akoze nadspotrebu. Potom sa mozes aj po...t. Jazdis pre firmu, ale doplacas zo svojho.

Z mojho pohladu je to dost nefer jednanie od automobiliek, ale asi sa s tym robit neda nic. Mozno keby KAZDY zacal reklamovat KAZDE nove auto s tym, ze to zere radiklane viac ako ma pisane v technicaku, tak by si automobilky uvedomili...

Ja som mal na Xedose dlhodobu priemerku za 3 roky 12.7, sice drvivej vacsine mesto (co v technickej specifikacii ku Xedosu presne sedi, 12.7 ma v meste byt), ale v technicaku som mal len jednu hodnotu a to 8.5.

Spytam sa chalanov u nas vo firme, ci sem mozem hodit statistiku odchylky realnej spotreby od technicakovej, konkretne znacka Ford, cca 150 aut, Focusy a Mondea...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dabel » Ned Dec 07, 2008 7:28 pm

Tomas: Je to hlavne citelne na novych turbomotoroch s tzv. "downsizingom", napr. 1.4TFSI v Golfe ma 1.4l, kompresor, turbo a 170k. Papierovo fantasticka spotreba, v reale ale dosiahnutelna len ked clovek jazdi s nozkou ako pierko: pri normalnej jazde uz zere ako dvojliter a ked tomu clovek vytne, dostava sa so spotrebou na uroven sestvalcov... ale papier nepusti a chvalospevy politicky korektnych ekofasistov o nizkom CO2 (co je len papierova spotreba * koeficient) sa len tak sypu... Vzhladom na smer novej eurolegislativy (dan podla emisii CO2) budu tieto "podvodiky" pribudat ako huby po dazdi, prikladom nech je nam BMW a ich fantasticke papierove spotreby, ktore su v reali absolutne nedosiahnutelne.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod PVD » Ned Dec 07, 2008 8:00 pm

TomAnt: tomu, že si přidávaj rozumím, ale když je možný jezdit s Mondeem 2,2 TDCi za tu psanou hodnotu (z roku 2007) a s Mazdou 2 z roku 2008 s 1,3 55kW mít odchylku dlouhodobou přes jeden litr, to mě přijde trochu moc. +/- 0,5 litru ještě chápu, ale litr a více je fakt velký drzost.
Btw. s Mondeem 2,5 V6 s automatem! jsem jezdil při stejném provozu jako s M2 (tudíž pro takový motor fakt neideální) se spotřebou kolem 10l/100km a to jsem občas protáhnul, ovšem v servisu nikdy tu spotřebu nevěřili a divili se (btw. na dlouhé trase 8,5l/100km při normálně těžké noze nebyl problém). A papírově to mělo být hrubě přes 12l/100km ;)
Mazda2 1.3 MZR 75k CE Pro Obrázok
PVD
Prispievateľ
 
Príspevky: 144
Registrovaný: Sob Mar 15, 2008 11:54 am
Bydlisko: Stará Boleslav

Poslaťod dabel » Ned Dec 07, 2008 9:08 pm

PVD: Asi mas styl jazdy / profil jazd optimalny pre velky motor a maly je v tomto pripade prilis namahany -> spotreba ide prudko hore.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod PVD » Ned Dec 07, 2008 9:27 pm

to rozhodně nemám, jelikož velký motor byl s automatem a jízda s automatem a manuálem je dost odlišná. Ke všemu M2 se chová výrazně jinak, nedá se to vůbec srovnávat, na M2 jsem se naučil úplně jinou jízdu.
Nenapadá mě nic jiného krom otáček, kde by se dalo ještě více ušetřit. Ale rád si nechám poradit.
Mazda2 1.3 MZR 75k CE Pro Obrázok
PVD
Prispievateľ
 
Príspevky: 144
Registrovaný: Sob Mar 15, 2008 11:54 am
Bydlisko: Stará Boleslav

Poslaťod dabel » Ned Dec 07, 2008 11:35 pm

Neporadim Ti, len mam sam dost velke motory (momentalne 4.5l V8 a 3.6l B6) a moja skusenost je, ze proste od maleho vykony ocakavam "prilis", tak idem stale maximum, co mi dany motor dokaze ponuknut -> adekvatne tomu rastie exponencialne spotreba. Tak ma len napadlo, ci to nebude aj Tvoj pripad...
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod PVD » Ned Dec 07, 2008 11:41 pm

rozumím, no právě u M2 mě překvapilo, jak dovede i malý motor být živý. takže bych to bral spíše obráceně. Ale jak říkám, držím se dle otáček na podle mě nejnižší únosné hranici a přesto spotřeba to samé. nu uvidíme, budu zkoušet a hrát si s pedálem. :)
Mazda2 1.3 MZR 75k CE Pro Obrázok
PVD
Prispievateľ
 
Príspevky: 144
Registrovaný: Sob Mar 15, 2008 11:54 am
Bydlisko: Stará Boleslav

Poslaťod dabel » Pon Dec 08, 2008 7:29 am

Tak jej skus prave naopak: pri zrychlovani podradit, svizne sa dostat s vytocenim na pozadovanu rychlost a potom az dat najvyssi stupen. aspon takto radil usporny styl rallye jazdec walter roehrl.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod TomAnt » Pon Dec 08, 2008 9:58 am

PVD: my mame rovnake motory, ja jazdim DRVIVU vacsinu, tak 90% trasy mesto - Bratislava. Pozri rozdiel v nasich priemerkach. Rozhodne si nemyslim, ze jazdim ako dochodca...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod PVD » Pon Dec 08, 2008 11:44 am

dabel: ok, zkusím, každopádně myslím, že podobně to dělám. Jakmile jsem na požadované rychlosti, tak řadím takový stupeň, aby byl motor v klidu, ale přitom se nedusil (cca těch 2000ot/min - ale nebojte, nekoukám stále jen na otáčkoměr)
TomAnt: no poslední spotřeby máš trochu vyšší než průměr, ale stále jsi na tom lépe. Nevím, čím to ale je, fakt tomu nerozumím (v létě jezdím na 15" 185/55, teď v zimě na 14" 175/65).
Dokážeš alespoň trochu popsat svůj styl řazení a tak? klidně do PM. Moc díky. ;)
Mazda2 1.3 MZR 75k CE Pro Obrázok
PVD
Prispievateľ
 
Príspevky: 144
Registrovaný: Sob Mar 15, 2008 11:54 am
Bydlisko: Stará Boleslav

Poslaťod TomAnt » Pon Dec 08, 2008 12:51 pm

V kratkosti a podstate, jazdim tak ako napisal dabel...

V principe ale velmi predvidam a ked viem, ze dlhsi cas pojdem plynulo a kontinualne, tak davam co najvyssi stupen, naopak, ked viem, ze budem zrychlovat, tak kludne necham 2ku aj dlhsie a idem 60 na dvojke...
A samozrejme, rychlost vyradujem az ked sa auto pomaly zacne "dusit", na neutral nejazdim, na neutral len stojim na krizovatke.
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod PVD » Pon Dec 08, 2008 1:20 pm

díky, zkusím si na to dát pozor a za čas dám vědět, zda se nějak projevilo. ;)
Mazda2 1.3 MZR 75k CE Pro Obrázok
PVD
Prispievateľ
 
Príspevky: 144
Registrovaný: Sob Mar 15, 2008 11:54 am
Bydlisko: Stará Boleslav

Poslaťod majki » Pon Dec 08, 2008 3:00 pm

Ad. servis: Premku, Shureido nekolikrat napsala, ze ji nebavi se hadat. Proto jsem napsal, at se sebere a jede do jineho servisu. Ja bych nejezdil, ja bych se hadal a rval do krve, par tydnu, mozna mesicu by me to bavilo, zalezelo by na vysledku. Bohuzel, bananistan je tady i v SR stale a stale dlouho bude, protoze pomer lidi "necham si nasrat na hlavu" : "takhle se mnou zachazet nebudete" je bohuzel staaaale obrovsky ve prospech skupiny necham si nasrat na hlavu. A vsichni obchodnici toho vyuzivaji. Realita. Se staci podivat na volby a politiky, odraz naseho naroda :ho: .

Ad. spotreba: jednou je jakymsi EU predpisem dano, jak se meri tyto prumerne spotreby. Je to v mistnosti, na valcich (zadny aeroodpor), s tretinovou nadrzi, 75kg pytlem misto ridice, na nejuzsich moznych pneu (zde 175 R14). Nereflektuje se popojizdeni v kolone, mesto = 50km/h (+par rozjezdu simulujicich krizovatku), mimo mesto = 90km/h. Kombinovana = kombinace. tak nejak ve zkratce. Pak se nediv, ze jsou udaje takove. U dieselu je to neco jineho, ten neni tak nachylny na nohu ridice (sam to poznam z Focuse a noveho Mondea, mezi pohodovou jizdou a jizdou jako slusnejsi prase je ve spotrebe rozdil asi 3 deci, coz je nic).
Mrkni na mou spotrebu z Alp. Tam jsem jezdil ve dvou lidech v mrazech po a mimo vesnicky, kopce jsem prekonaval a vysledka? 5.77l/100km A to byla sakra zima a 185 R15 kola. Po tomto uz verim, ze se da mimo mesto na tech 5-5.3l v teple na 175 R14 v jednom cloveku dostat.
Ted jsem napriklad zjistil, ze mlada po meste jezdi s vysokou spotrebou. Tam, kde ja na jednu "carku" ujedu 65km, ona ujede pouze 50km. To uz je sakra rozdil, nemyslis? Je videt, ze je ten motor citlivy na nohu. A ja nejezdim jako duchodce, neumim to, i kdyz se hodne premaham a treba reknu si: tak a ted pojedu jak svatecni duchodak, tak me to prestane bavit a nasadim si sve tempo a svuj styl :ho:
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod shureido » Pon Dec 08, 2008 4:06 pm

Nuz ano nebavi ma hadat.....vôbec nie som hadavy typ, ale toto uz zachádza to takých krajností, že začínam mať pocit, že v tomto prípade sa budem hádať až do úplného konca. Práve včera som sa rozprávala s jednou právničkou zo SOI -ky a keď nebude uspokojivé riešenie, príde ich inšpekcia navštíviť. Ako sa do hory volá, tak sa z hory ozýva..... Zatiaľ je "ticho" pred búrkou....
shureido
VIP 2009
 
Príspevky: 66
Registrovaný: Štv Máj 22, 2008 2:30 pm
Bydlisko: Bratislava

PredchádzajúciĎalší

Späť na Chcem sa posťažovať

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron