Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Ako zabehnut motor?

Hotové riešenia, návody, postupy, zvyklosti, odporúčania a rady z reálneho života...

Moderátor: George

Re: Ako zabehnut motor?

Poslaťod Bootleg » Štv Okt 11, 2007 3:20 pm

Drsnost povrchu Ra. :) Uz len tolko k Edu-ovmu prispevku dodam, lebo co viac. Pekne to napisal, strucne. Kris, fotky su kdekolvek na nete. Ale! Keby si nahodou nevedel, tak vsetko sa robi uplne presne, preco ty vobec dolievas olej do motora, ved ti ho tam ani netreba. :o) To len na margo toho prispevku hore niekde. :o) Boze boze.. Uz tu bol jeden expert na vyrobu nehrdzavejucej ocele, ze zahriat, ochladit, zahriat, ochladit. :ho: :dobry
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Kris » Štv Okt 11, 2007 3:21 pm

Gib píše:3+2 dni funguje :ho: a to nie som idealista a uz vobec nie teoretik, len sme sa na to pozerali kazdy z ineho uhla, tot vsjo. :mrk

A k teme: kto veri, ze zabehavat netreba, nech kua nezabehava a po zahriati toci do maxima. Kto ale veri, ze zabeh nieco do seba ma, co je aj moj pripad a aj pripad inych vodicov, ten zabehavat bude.


Ale ulohou nie je verit alebo neverit ..ale poznat skryty zmysel veci..potom to nie je viera, ale poznanie. O to mi ide.
Každý sa sťažuje na málo peňazí, ale nikto sa nesťažuje na nedostatok rozumu :)
Obrázok užívateľa
Kris
VIP 2008
 
Príspevky: 6765
Registrovaný: Pon Aug 16, 2004 9:41 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Gib » Štv Okt 11, 2007 3:32 pm

Prakticke skusenosti mnohych vodicov hovoria - ANO ZABEHAVAT TREBA. A ja sa na skusenosti spolieham viac ako na teoreticke uvahy. To som chcel mojim prispevkom povedat.
Mazda 6 2.0i F/L 108kW Mio C520 iGO8
I don't wanna change the world, I don't want the world to change me!
Obrázok užívateľa
Gib
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2110
Registrovaný: Ned Aug 06, 2006 9:40 pm
Bydlisko: Rodná hruda

Poslaťod Bootleg » Štv Okt 11, 2007 3:42 pm

A pravdu mas. :) Motor sa ti odvdaci, ked budes pri 600tis km spominat, ako si nemal dolu hlavu z bloku pocas celej zivotnosti. :)
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Gib » Štv Okt 11, 2007 3:52 pm

600tisic? No to je priblizne tak na 30 rokov, aspon u mna. Myslim, ze motor samotny to auto prezije tak ci tak...
Mazda 6 2.0i F/L 108kW Mio C520 iGO8
I don't wanna change the world, I don't want the world to change me!
Obrázok užívateľa
Gib
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2110
Registrovaný: Ned Aug 06, 2006 9:40 pm
Bydlisko: Rodná hruda

Poslaťod Doktor » Str Okt 17, 2007 1:27 pm

pepino34 píše:U nových auta se motor zabíhat nemusí, protože výrobní technologie jsou tak přesné že vše lícuje hned jak to sjede z linky.
Jenom jedno pravidlo: točit to až se zahřeje motor ale i olej, tj. tak 5 jízdy po tom, co je rafička teploty motoru v ustálené pozici.


Ta prva cast prispevku je haluska.

Vyjadrujem suhlasny nazor s priaznivcami zabehu, osobne este po prvych 1000km vymenim olej a filter - kvoli kovovemu bordelu. Benzin som tocil 2000-3500, diesel 1800-3000. Zabeh 2500km, potom postupne orostovat (nie naraz), do 10 000km urcite skusit, co to da. Aby auto chapalo, ze aj cisla ako 240km/h a 6800rpm tam na nieco su.
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Romanko » Uto Jan 15, 2008 5:56 pm

:palec zabeh treba, sused si kupil nove Colta (benzin) a tiez mu bolo v predajni povedane,...(tusim) prvych 1000 km do 110 km/h, do 2000km max 130km/h po i viac ako 140 xD ale nevytacat po red line :) ...spomeniem, ze bolo pri diskusii spomenute, ze auto bude jazdit dlhsiu trasu (dialnicu)

Co je pravdy na tom, ze auto, ktore od novoty, jazdi roky (10) len mesto, sa po prechode na dlhe trasy zacne serkat? :D Je na tom kus pravdy :)...
Obrázok užívateľa
Romanko
Pisateľ
 
Príspevky: 54
Registrovaný: Uto Sep 13, 2005 11:52 am

Poslaťod EDU » Uto Jan 15, 2008 11:56 pm

nehadal by som sa. Pravdepodobne by som to pripisal dlhsej dobe posobenia tepelnych zon, ktore sa za tie roky zvykli po hodine, dvoch zas vychladit. Taka 12 hodinova jazda potom moze zposobit vysie teploty a nasledne "doodidenie" dielu ktory bol nacaty. Ale hodnotil by som to ako jebkanie dielov ktore uz su pred smrtou, len im trosku pomozes skor... (hadice chladenia, termostat, sviecky, vstreky, vyfuk a vyfukove tesnenia, lambda... Ale ako pisem, nemam za sebou vedecku pracu na toto tema, skor nahlas uvazujem
Mazda 5 1,8i TX
626 GE HB - Comprex
Obrázok užívateľa
EDU
Forum Guru
 
Príspevky: 1563
Registrovaný: Str Jan 04, 2006 6:30 pm
Bydlisko: Děčín

Poslaťod dopr » Str Jan 16, 2008 9:28 am

Urcite je zabeh potreba. Treba moje sestra si ted koupil Dodge Nitro. O vikendu jsem se s tim projel a je to znat, ze je ten motor syrovy (4.0 V6), nechce se mu do otacek. Maximalne sel na volnobeh do 5000 a vic ani prd. Vykon 260 koni tam taky jeste moc nebyl,takze dle meho nazoru je fakt potreba. Zkuste se projet ve fungl novem autu, co ma najeto 500 km a uvidite :spik2
.: MX-5_NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino :. Obrázok
Obrázok užívateľa
dopr
Forum Guru
 
Príspevky: 1234
Registrovaný: Uto Jún 26, 2007 4:49 pm
Bydlisko: Senetářov, BRNO
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Predchádzajúci

Späť na Ako na to?

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron