Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Ako odstaviť ECU?

Hotové riešenia, návody, postupy, zvyklosti, odporúčania a rady z reálneho života...

Moderátor: George

Ako odstaviť ECU?

Poslaťod petacik » Str Apr 25, 2007 11:55 am

Nie navždy... :lol Keď som mal rozladené otáčky neutrálu (vyskoko okolo 1-1,5tis/min), tak mi to majster R ladil tak, že vypojil ECU a ladil ich tou skrutkou. Teraz (po výmene rezonátora sania - díky SEMO!) by som potreboval o čosi zvýšiť tie bazálne otáčky (len o kúsok) a to sa má len pri vypojenej ECU.
Moja otázka teda znie: Kam pichnúť ten drátik (ja len viem, že to dva konce jedného drátika pichol do 2 dierok v ECU, len neviem, do ktorých)?
Veľmi mi pomôže, keď niekto z vás, 323kových majstrov dodá fotku s viditeľným označením tých otvorov.
Vďaka!
Mazda 323 BA SDN, 1,5l, r.v. 1997 (po facelifte), oriental red metalíza
Obrázok užívateľa
petacik
Prispievateľ
 
Príspevky: 298
Registrovaný: Ned Mar 12, 2006 1:04 am
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod Bootleg » Str Apr 25, 2007 12:20 pm

Piny 0 a 10.
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod petacik » Str Apr 25, 2007 12:31 pm

Vďaka, Steve!
Je to tam nejako očíslované či si to mám odpočítať nejako (ako?)? :ha: :koule
Mazda 323 BA SDN, 1,5l, r.v. 1997 (po facelifte), oriental red metalíza
Obrázok užívateľa
petacik
Prispievateľ
 
Príspevky: 298
Registrovaný: Ned Mar 12, 2006 1:04 am
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod Bootleg » Str Apr 25, 2007 12:40 pm

Nemam pri sebe 323, bohuzial asi nepoviem. :) MX-a je v garazi. :) Skusim najst v manuale schemu.
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Bootleg » Str Apr 25, 2007 12:48 pm

Takze takto:

Obrázok

0 je GND (ground)
10 je TEN

Rob to pri vypnutom zapalovani, ked to prepojis kablom, tak az potom zapni zapalovanie do ON. :) A pripadne startuj a taak. Good luck.
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod PePa » Str Apr 25, 2007 10:29 pm

Prečo sa majú nastavovať otáčky voľnobehu pri vypnutej ECU? Ja som ich po dekarbonizácii jednoducho nastavil na predpísaných cca 690 a ECU som navypínal.
Mazde zdar, Xedosu zvlášť !!!
Obrázok užívateľa
PePa
VIP 2013
 
Príspevky: 2614
Registrovaný: Štv Jún 01, 2006 2:52 am
Bydlisko: Bratislava, Wien

Poslaťod petacik » Štv Apr 26, 2007 7:58 am

PePa, aj mne to skúšal Milan aj ja ladiť "len tak" pri zapnutej ECU a výsledok bol veľmi sporný, otáčky lietali hoore a potom dooole. Keď sa ECU nevypne, tak sa tvoju zmenu na skrutke škrt. klapky nejako snaží vykorigovať či čo (keď viac otvoríš, snaží sa zatvárať a naopak..).
Tak som to pochopil ja.
Mazda 323 BA SDN, 1,5l, r.v. 1997 (po facelifte), oriental red metalíza
Obrázok užívateľa
petacik
Prispievateľ
 
Príspevky: 298
Registrovaný: Ned Mar 12, 2006 1:04 am
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod petacik » Štv Apr 26, 2007 8:39 am

Inak, hovoril som s Majstrom R a on mi odporučil robiť to pri zapnutom motore (aj on to sám predtým tak robil). Už to mám a je to lepšie, otáčky sú už trošku vyššie. Len sranda je v tom, že oni si musia "zvyknúť" na zapojenie viacerých spotrebičov (najmä kúrenie a vyhrievanie skla+zrk.).
Inak a najmä, vďaka za promptné poskytnutie schémy.
Mazda 323 BA SDN, 1,5l, r.v. 1997 (po facelifte), oriental red metalíza
Obrázok užívateľa
petacik
Prispievateľ
 
Príspevky: 298
Registrovaný: Ned Mar 12, 2006 1:04 am
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod Bootleg » Štv Apr 26, 2007 8:41 am

Nie je za co. :) V mazdackom manuale je napisane, ze sa to ma robit pri vypnutom zapalovani, to prepojenie, tak ja len preto. :)
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod TomAnt » Štv Apr 26, 2007 9:48 am

Prepojenie pri vypnutom, nastavenie otacok pri zapnutom.

Tak to robil Majster R u mna, myslim ze to je aj spravny postup, logicky...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod PePa » Štv Apr 26, 2007 10:00 am

TomAnt píše:Prepojenie pri vypnutom, nastavenie otacok pri zapnutom.

Tak to robil Majster R u mna, myslim ze to je aj spravny postup, logicky...

Pri vypnutom by si tie otacky len tazko nastavil. Ibaze tak od oka :lol
Mazde zdar, Xedosu zvlášť !!!
Obrázok užívateľa
PePa
VIP 2013
 
Príspevky: 2614
Registrovaný: Štv Jún 01, 2006 2:52 am
Bydlisko: Bratislava, Wien

Poslaťod TomAnt » Štv Apr 26, 2007 10:19 am

PePa píše:
TomAnt píše:Prepojenie pri vypnutom, nastavenie otacok pri zapnutom.

Tak to robil Majster R u mna, myslim ze to je aj spravny postup, logicky...

Pri vypnutom by si tie otacky len tazko nastavil. Ibaze tak od oka :lol


No ved :)
a zasuvanie kablikov pr vypnutom je tiez logicke, mohlo by sa stat, ze sa auto zatrasie a clovek prepoji ine dva kontakty, aj ked len na malu chvilku...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod petacik » Štv Apr 26, 2007 10:39 am

Mne to na 100% zapájal aj ladil pri zapnutom, chlapci! :tlesk: :lol
Mazda 323 BA SDN, 1,5l, r.v. 1997 (po facelifte), oriental red metalíza
Obrázok užívateľa
petacik
Prispievateľ
 
Príspevky: 298
Registrovaný: Ned Mar 12, 2006 1:04 am
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod petacik » Štv Apr 26, 2007 10:40 am

...a nikomu pri tom nepreskočilo. :spik2
Mazda 323 BA SDN, 1,5l, r.v. 1997 (po facelifte), oriental red metalíza
Obrázok užívateľa
petacik
Prispievateľ
 
Príspevky: 298
Registrovaný: Ned Mar 12, 2006 1:04 am
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod TomAnt » Štv Apr 26, 2007 10:42 am

petacik píše:Mne to na 100% zapájal aj ladil pri zapnutom, chlapci! :tlesk: :lol


Lebo to uz robil tolkokrat, ze si to moze dovolit :ho: Sa nepomyli...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Ďalší

Späť na Ako na to?

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť