Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Postup pri dovoze z krajin EU

Hotové riešenia, návody, postupy, zvyklosti, odporúčania a rady z reálneho života...

Moderátor: George

Postup pri dovoze z krajin EU

Poslaťod dabel » Uto Okt 31, 2006 10:26 am

Kedze tu pribudaju info ohladom prepisov a odpisov a zapisov, dovolim si pridat aktualizovany postup pri dovoze auta z inej krajiny EU. Takto to plati v dnesnych dnoch (dokoncujem prihlasovanie Nissana)

1. Najdenie auta. Moznosti je kopec, napr.
http://www.mobile.de
http://www.autoscout24.de
http://www.autoscout24.at
http://www.autoscout24.it
http://www.autobild.de

Vyhybame sa autam, ktore maju v inzerate napisane "iba na export" ci "gavarime pa rusky"

2. Dovoz auta. Hlavnou podmienkou ale je kupit auto, ktore moze dostat COC certifikat. COC certifikat, aka "certifikat o zhode" je lajstro vydane vyrobcom auta a potvrdzuje, ze konkretny model bol schvaleny pre prevadzku vo vsetkych europskych krajinach. COC certifikat by mali dostat vsetky modely, ktorych predaj sa zacal v EU po roku 1996. Idealne je, ak nam COC certifikat pripravi predajca v inej krajine (este som sa nestretol s tym, ze by nieco pytali - a to tak Mazda, Honda ako aj Nissan). Ak predajca COC nemoze/nechce vystavit (napr. ak ide o kupu od sukromnej osoby), musime si ho pozhanat sami. U nas niektori importeri COC ponukaju (za nekrestanske peniaze), existuju aj agentury, ktore ho vybavia (napr. http://www.coc.sk).

Okrem COC certifikatu potrebujeme nasledovne doklady:
- kupnu zmluvu
- velky technicky preukaz krajiny, kde bolo auto nahlasene
- potvrdenie o odhlaseni z prevadzky v tejto krajine - bud samostatne lajstro, alebo peciatka na malom technickom preukaze

Pri kupe bud auto nalozime na prives a dovezieme, alebo zakupime prevozne znacky. Zase je dobra asistencia predavajuceho. Vybavenie prevoznych znaciek sa v kazdej krajine lisi, preto to tu nebudem blizsie rozoberat. Snad len upozornenie: pri dovoze z Nemecka si pytajte tzv. "Export-Kennzeichnen" - maju cerveny pruzok na boku a ich zakonna poistka plati v celej EU. Existuju totiz aj "Kurzzulassung-Kennzeichnen", ktore maju zlty pruzok a nemusia vas s nimi pustit na Slovensko, kedze ich zakonna poistka plati iba v krajinach Schengenu.

3. Preklad dokumentov. Uradne prelozit potrebujeme: COC certifikat, potvrdenie o odhlaseni a kupnu zmluvu (najlepsie jej kopiu, aby nam original ostal). Agentur je celkom dost, ja som nechal prekladat teraz u http://www.coc.sk, kde ma vsetky dokumenty vysli na 2000Skk.

4. Prva navsteva Obvodneho uradu dopravy (dalej len UD). Najdite si svoj na tomto linku: http://www.telecom.gov.sk/index/go.php?id=1154 . Potrebujete 2000Skk kolok. Ak to vybavujete pre niekoho, je nutne notarsky overene splnomocnenie s nasledovnych textom:

"""
Splnomocniteľ, majiteľ doleuvedeného motorového vozidla, udeľuje splnomocnencovi plnú moc vo veci uznania typoveho schválenia vozidla

Typ:
Rok výroby:
VIN:

v plnom rozsahu správneho poriadku.
"""

Na UD vsetko zoberu a daju dalsi termin navstevy

5. Druha navsteva UD. Tu len dostanete lajstro o "preruseni spravneho konania". Zaroven dostanete sek na uhradu recyklacneho fondu a vsetky papiere z bodu 4 naspat.

6. Teraz treba ist s autom na STK (u diesla aj EK) - STK robia podla COC, tak ho majte pri sebe. Potom uhradit prispevok do recyklacneho fondu. Z potokolu STK, EK a ustrizku zo seku spravte kopie.

7. Tretia navsteva UD. Vezmu si kopie z bodu 6 a daju dalsi termin navstevy

8. Stvrta navsteva UD. Daju nam konecne velky TP. Skontrolujte si vsetky udaje, TP sa mozu len tak hmyrit roznymi zaujimavostami a taktiez velmi radi zabudaju vypisovat vsetky povolene rozmery pneu

9. Mame velky technicak, vybavime zakonnu poistku a supsho pre znacky na DI (viz. Stevov thread)

10. Ked mame znacky, vratime sa na STK, kde prevedieme administrativnu STK. Pride chlapik, kukne VIN a nalepi na sklo nalepku

Voila, auto je prihlasene a my uz len veselo trhame asfalt :lol
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Sedvo » Uto Okt 31, 2006 12:23 pm

Docela zdlouhavá procedura!!! V ČR asi takto:

Při přivežení na STK, emise + udělat pojištění a jít na DI, kde podle údajů z originál TP udělají nový český TP a hned to i přihlásí! Asi nějak tak to funguje tady.

Ještě jedna věc, podle nového silničního zákona se ani nemusí na STK a emise, pokud vozidlo má platnou zahraniční STK, což by mělo mít, tak stačí evidenční kontrola + pojištění a můžeme jít přihlašovat!!!

Poplatky cca 3500,- Kč
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Kubis » Str Nov 01, 2006 5:21 pm

mam dotaz, jak dlouho po dovozu auta musim auto přihlasit? je možny si auto dovezt, ja jako mlady kluk bych si na něm chtěl třeba pracovat a přihlasit ho až za rok, je to možny? nebo ho musim do určite doby od dovozu přihlasit?
ObrázokObrázok Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
Audi A6 Avant 2,5TDi QUATTRO
Obrázok užívateľa
Kubis
VIP 2007
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: Ned Mar 06, 2005 2:30 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Děsař » Štv Nov 30, 2006 8:57 am

Právě jsem to celé absolvoval a postup byl přesně takovýto:
v D:
1. malý + velký technický průkaz s razítkem o odhlášení (jediné dokumenty které jsem já v ČR potřeboval, možná jeětě kupní smlouvu (tu tady po mě ale nikdo nechtěl).
2. převozní značky + pojištění (platí na celém území EU), pokud nevezete auto na plaťáku
v CZ:
1. emise - 500Kč
2. STK (sice je pravda, že "podle nového silničního zákona se ani nemusí na STK a emise, pokud vozidlo má platnou zahraniční STK" toto ale u nás nikoho nezajímá a na emise a STK se prostě musí v každém případě) - 1400Kč
3. povinné ručení (na kartičce bude vypsány vaše údaje a z údajů o autě pouze VIN)
4. MÚ odbor dopravy (s sebou fotografie s VIN a štítku s evropskou homologací), na vystavení CZ techničáku má MÚ ze zákona 30dní, v mém případě to trvalo 2 dny - 1500Kč + 800Kč značky
5. povinné ručení - doplnění RZ + číslo TP
6. jezdit, jezdit a jezdit.
Obrázok užívateľa
Děsař
Pisateľ
 
Príspevky: 57
Registrovaný: Štv Okt 05, 2006 4:02 pm
Bydlisko: Nové Město

Poslaťod Ricko » Ned Dec 03, 2006 12:16 pm

ja hovorim ze v jednoduchosti je krasa.. absolvoval som to na slovensku a vidim ze v cechach to maju o "nieco" jednoduchsie... co dodat...
Mazda 323 BJ IV S, 2.0 DiTD
Ricko
Prispievateľ
 
Príspevky: 126
Registrovaný: Ned Jún 04, 2006 11:29 am
Bydlisko: Trnava, SVK

Poslaťod radec » Str Apr 16, 2008 8:35 am

v CR je to anozaj jednoduchsie, idem tam prihlasovat uz druhe auto. je to rychlejsie a hlavne lacnejsie.
radec
Pisateľ
 
Príspevky: 71
Registrovaný: Uto Mar 04, 2008 8:30 pm
Bydlisko: Michalovce

Poslaťod tomcat » Str Apr 16, 2008 4:13 pm

Od 1.1.2008 ti žiadne COC netreba. Technický preukaz, doklad o nadobudnutí vozidla /kupnopredajná zmluva/, preložiť do slovenčiny, STK. EK, ak vozidlo má platné tak netreba, kontrola originality, žiadosť na odbor dopravy a poplatok do recyklačného fondu. Po vydaní techn. preukazu z odboru dopravy do 30 dní netreba obhliadku vozidla, ideš prihlásiť na dopr. inšektorát.
tomcat
Prispievateľ
 
Príspevky: 361
Registrovaný: Štv Jan 03, 2008 5:18 pm
Znalosť automobilov: 1. Netuším o autách vôbec nič, iba že to má volant, pedále a treba do toho tankovať.

Späť na Ako na to?

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť