Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Čo v Mazde preventívne nastriekať WD-40-kou?

Hotové riešenia, návody, postupy, zvyklosti, odporúčania a rady z reálneho života...

Moderátor: George

Čo v Mazde preventívne nastriekať WD-40-kou?

Poslaťod josephko » Pia Aug 31, 2012 7:20 pm

Na mojej 6-ročnej kombíkovej šestke - mám už 155.000 km a toto leto sa objavili špecifické problémiky, ktorým sa je dobré vyhnúť. Mastička je jednoduchá - klasický olej WD-40. A aké to boli problémy?
1. V tých najväčších horúčavách som nemohol otvoriť viečko nádrže. Našťastie som bol doma a ráno po ochladení karosérie som nádrž bez problémov otvoril.
2. Rovnako pri vysokej teplote sa zasekol zámok otvárania zadných dverí a nedali sa otvoriť. Keď teplota poklesla, opäť to šlo.
3. V Chorvátsku na dovolenke sa mi ulomil kĺb jednej zadnej vzpery - nie ten pri streche, ale ten pri zadných svetlách, musím bohužiaľ kúpiť novú vzperu a aj ramienko. Keby som si bol všimol, že kĺbik je zhrdzavený, mohol som ho preventívne nastriekať a ušetriť si pár eúr. Tak som nastriekal aspoň kĺbiky na druhej vzpere. Konštrukčnú chybu si uvedomujú aj v Mazde, lebo nová vzpera, ktorú som objednal, už má puzdro kĺbu z plastu.

Takže odporúčam preventívne na všetky 3 mechanizmy nastriekať WD-40, a vyhnete sa možným problémom. Mimochodom rovnakým problémom sa vyhnete, ak používate okrasné hliníkové čiapočky na ventilky kolies.
josephko
Prispievateľ
 
Príspevky: 154
Registrovaný: Pon Nov 09, 2009 11:40 pm

Poslaťod TomasVFR » Pia Aug 31, 2012 7:59 pm

vedecko na mazanie je picovina, za kratky cas vyprcha lepsia je vazelina
Mazda 6 2.0 MZR-CD 100kw 04
Obrázok užívateľa
TomasVFR
Forum Guru
 
Príspevky: 1093
Registrovaný: Sob Jan 03, 2009 8:16 pm
Bydlisko: Banka
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod PePa » Pia Aug 31, 2012 9:40 pm

WD-40 po vyprchani viac vysusuje ako maze :nene
Mazde zdar, Xedosu zvlášť !!!
Obrázok užívateľa
PePa
VIP 2013
 
Príspevky: 2614
Registrovaný: Štv Jún 01, 2006 2:52 am
Bydlisko: Bratislava, Wien

Poslaťod Krenštík » Ned Sep 02, 2012 11:06 am

Souhlas, osobně bych pouzil cokoliv jineho než WD, ale at jen nekritizujuem ,za postup mas 1+ :palec a za pouzity prostredek 5 :ko

nicméně snaha se cení :ho: :lol :lol
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2186
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod josephko » Pon Sep 03, 2012 2:09 pm

Ďakujem za upozornenie. Človek sa celý život učí a aj tak zomrie sprostý :o) .
josephko
Prispievateľ
 
Príspevky: 154
Registrovaný: Pon Nov 09, 2009 11:40 pm

Poslaťod kayman » Pon Sep 03, 2012 2:16 pm

a ja som dal wd40 do antény :S ajáj, asi aby som ju zase rozobral :ho:
Mazda 626 GF 1.8 74kW, strieborná, hatchback :)
Obrázok užívateľa
kayman
Prispievateľ
 
Príspevky: 311
Registrovaný: Štv Mar 01, 2012 12:26 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod martinger » Uto Sep 25, 2012 12:47 pm

WDcko je dobre na uvolnenie zhrdzaveneho srobu ked to nejde odkrutit, ale na mazanie je best vazelina (s nejakou lepsou tepelnou odolnostou).
Mazda BJ 323 S Exclusive, 1.6i 16V, r.v.2001
Obrázok užívateľa
martinger
Prispievateľ
 
Príspevky: 220
Registrovaný: Štv Júl 31, 2008 2:15 pm
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod leichnam » Str Sep 26, 2012 9:17 pm

WD-40 je na (*) :o)

Obrázok
Diagnostika, upravy a opravy DPF, nahradne diely a servis BA-TT-NR
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod PeterS » Ned Okt 07, 2012 9:46 am

Keď som robil v Mazde tak pri každej servisnej prehliadke som musel podla normy nastriekať všetky pánty, kĺbiky, aj antenu odšróbovať a závit premazať stierače,.... no nie vždy sa to robilo :ko podľa času a chuti
Mazda 323BG Mazda
Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW(1999) SE + 4 x na ND
Mazda 6 2.0 DiTD MZR-CD 100kW(2005)
http://www.facebook.com/MazdaXedosEunos
Obrázok užívateľa
PeterS
VIP 2012
 
Príspevky: 109
Registrovaný: Ned Okt 16, 2011 11:57 am
Bydlisko: Pezinok, Tišnov
Znalosť automobilov: 9. Dokážem vám pomôcť s takmer akýmkoľvek problémom týkajúcim sa Mazdy.

Poslaťod TomAnt » Ned Okt 07, 2012 10:13 am

A to ci sa to bude robitpodla chuti a casu bolo rozhodnutie servisu, alebo rozhodnutie konkretneho mechanika?
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod MacoBa » Pia Nov 22, 2013 3:41 pm

ktovie ako to je naozaj, ci doflaknut robotu nariadi servis alebo technik. V oboch pripadoch je to pre auto spatne
Mazda 6 GJ 2.0 145k, MT, WGN
Obrázok užívateľa
MacoBa
Opytovateľ
 
Príspevky: 46
Registrovaný: Ned Júl 22, 2012 10:18 pm
Bydlisko: Slovensko
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Späť na Ako na to?

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť