Stránka 2 z 2

Re: Kupa jazdenej 626 GW benzin - tipy a triky?

PoslaťNapísal: Ned Jún 05, 2011 12:01 am
od psychotron
Tak sme boli auto pozret, dojmy su dobre :)

Je dost zachovale, obcas nejaka ta kozmeticka vada (kusok nalomena predna hmlovka, resp plast co drzi to sklo a spatne zrkadlo je liznute tak ze prasklo na tej kratkej strane.. ale nic vazne), podbehy vyzerali dobre obcas nejaky naznak hrdzy, ale ziadne drama... co sa tyka zadnych lemov blatnikov, tam to zacina jemne kvitnut - zrejme bolo garazovane (pretoze co som pozeral ine fotky z tych rocnikov tak to bolo na niektorych kusoch uplne prehrdzavene).

Podla vsetkeho boli vymenene prave zadne dvere - uplne inak sa totiz zatvaraju, zamok cvaka tak natvrdo (na lavych je vybehany), je to videt aj na laku zvnutra ze je na tych dverach krajsi + co je na stlpiku nalepena taka cierna folia tak je viditene ze to je trosku iny odtien.
Cisla na sklach - cakal som ze budu vsade rovnake, avsak cislo celneho skla konci na 05, predne lave a prave sklo na 14 a zadne lave a prave + kufor a piate dvere maju na konci 11 - ma to tak byt, alebo maju byt z vyroby vsetky naozaj rovnake?
Snazili sme sa pozerat ci nenajdeme nejake viditelne nezrovnalosti, ci to nebolo havarovane, ale nenasli sme nic co by tomu nasvedcovalo, pozerali sme aj do vane batozinoveho priestoru, ako je rezerva ci tam nebudu nejake stopy, ale nic...

Nastartovali sme motor, chytilo to krasne presvedcivo na prvy krat a nechali sme to bezat - motor bezal potichu a v otackach okolo 1000, skusali sme pridavat a pocuvat ci tam nebudu nejake divne zvuky, napr klepot, ale nic, podla mna celkom fajn... ale ako sme tam potom dalej chodili okolo auta a motor bol stale na volnobehu, tak zrazu asi tak po 10-15min poklesli otacky pod 500, motor zacal zo sebou cukat a po tom akoby nabehol nad 500 ale potom opakovane padal pod 500 niekedy to bolo az tak, ze uz uz skoro vypol, ale vzdy to nejako vykryl a bezal dalej.
Bol som za tym panom a hovoril som mu ze co to ma byt.. tak sa na to isiel pozret a mal som z neho taky pocit ze o tom ani nevedel predtym.. doniesol nejaky sprej (ak som dobre pochopil tak nejaky velmi horlavy ci co) a zacal striekat okolo tej hadice co privadza vzduch do motoru, resp na take tie "sive umele neviemco" pod hadicou (vid na fotke oznacene sipkou) ako to ide do valcou - a vzdy ked na to strekol (striekal na vsetky 4 na preskacku) tak sa otacky volnobehu docasne zvysili...
Aky by to mohol byt problem? Kolko by stala oprava/repas/vymena?
Povedal nieco v tom zmysle, ze asi bude aj ta hadica na vzduch derava a ze tam ide viac vzduchu.
Priniesol TUV papier a ukazoval ze tam namerali na volnobehu od 600 do 700 otacok...

Inac motor vyzeral pekne, nebol umyvany, neboli stopy po oleji, ani okolo otvoru ako sa dolieva, ani nebol vyteceny pod autom, pri kontrole bol tmavy a bol tak na 3/4 rysky.
Olej sa ma menit na 204000km (podla stitku co tam vysi na motore) a auto ma podla tachometru akurat tolko najazdenych.

Este tam bol hrdzou riadne nacaty uchyt motora na lavej strane (ako su rozvody) - vid foto, ale zo spodnej strany blatniku to vyzeralo este schopne, tak neviem do coho to moze prerast.

Mimochodom pan tvrdil ze vzdy ked nejake auto niekto kupeje, tak da spravit novu TUV (aktualna plati do septembra 2011) a dava 2 rocnu zaruky v ramci celej EU (myslel som si ze ta zaruka je len v ramci Nemecka).

Opytal som sa ho ci je mozne zlavit z ceny 2450eur v pripade ze nechcem novu TUV a ze nechcem ani 2 rocnu zaruku - odpoved bola ano a cena 1900eur.

Inac z auta celkovo dobry, pozitivny dojem, skutocne priestranne... pacilo sa mi.

Nechal som si ho rezervovat na buduci tyzden, uz sa len rozhodnut ci do toho ist alebo nie, kolko by asi vyslo dat do poriadku ten volnobeh, vymenit olej, pre istotu aj rozvody...?
A ak ano, volit variantu s novou TUV a 2 rocnou zarukou, alebo lacnejsiu bez? :)

EDIT: este som zabudol uviest ze na tom volnobehu nieco pri tych hadiciach akoby sycalo.. akoby unikal vzduch alebo nieco podobne..
a este som nespomenul ze som nemal testovaciu jazdu (zabalili sme to 'vyplaseni' z toho motora, ked pojdem 2. krat, tak urcite prebehnem)

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Re: Kupa jazdenej 626 GW benzin - tipy a triky?

PoslaťNapísal: Ned Jún 05, 2011 7:21 am
od dabel
Ked je pekna a nehrdzava, tak ju asi vezmi: tie derave hadice Ti u nas za par korun mechanik da dokopy. Rozhodne ber bez TUV (u nas aj tak nanovo musis spravit STK) a bez zaruky (nebudes predsa zakazdym za nim behat)

Re: Kupa jazdenej 626 GW benzin - tipy a triky?

PoslaťNapísal: Pon Jún 06, 2011 7:54 pm
od psychotron
Co tie cisla okien, ked su rozdielne podla umiestnenia, to je ok?

Dufam teda, ze ten motor nebude nejako vazne poskodeny a bude to nejaka malickost, sice s dalsimi investiciami ratam, ale bolo by fajn keby neboli astronomicke...
edit: ten znamy, co ma tak rad VW koncern v TDI, ma varuje, ze ten motor je kusok pred znicenim a ze ked je derave vzduchove potrubie tak to moze nasavat vselico a kazit motor

Prosim Vas, neni tu niekto (najlepsie z Prahy resp. okolia), kto by bol taky dobry a isiel to so mnou dotuknut? Neviem totiz po nemecky a bolo by aj fajn keby sa na tom zviezol niekto kto do toho vidi viac ako ja :)
Za cestu a pomoc rad zaplatim..

Re: Kupa jazdenej 626 GW benzin - tipy a triky?

PoslaťNapísal: Uto Jún 07, 2011 8:55 am
od Myso
Ja, velky znalec na hrdzu :lol mam uplnu fobiu z toho co vidim na tom prednom podbehu. Aby ten motor z auta nevypadol skor, ako v nom zaklepe :spik2

Re: Kupa jazdenej 626 GW benzin - tipy a triky?

PoslaťNapísal: Uto Jún 07, 2011 9:23 am
od Rainbow
Tiez by som sa toho bal viac ako motora.

Re: Kupa jazdenej 626 GW benzin - tipy a triky?

PoslaťNapísal: Uto Jún 07, 2011 11:00 am
od dabel
Tak ale najst nehrdzave GF/GW je uz asi nemozne....

Re: Kupa jazdenej 626 GW benzin - tipy a triky?

PoslaťNapísal: Uto Jún 07, 2011 3:51 pm
od Myso
No dobre, ale rozlisujme hrdzu a HRDZU. Ja sa v konkretnom aute moc nevyznam, tak neviem hodnotit impact v danom mieste, ale co do rozsahu a hlbky to vyzera na poriadnu "dzuznu"...

Re: Kupa jazdenej 626 GW benzin - tipy a triky?

PoslaťNapísal: Uto Jún 07, 2011 8:58 pm
od psychotron
To miesto ako je ta hrdza sa neda nejako opravit? Vyvarit, alebo nieco...

Re: Kupa jazdenej 626 GW benzin - tipy a triky?

PoslaťNapísal: Uto Jún 07, 2011 9:35 pm
od mirage
To miesto je poškodené na viacerých autách. zrejme preto, že je tam silentblok motora,a preto ten plech je viac namáhaný. Trošku zručný mechanik ti to urobí bez problémov, dal by som tam "záplatu", aby to miesto bolo posilnené.

Re: Kupa jazdenej 626 GW benzin - tipy a triky?

PoslaťNapísal: Pia Jún 10, 2011 8:26 pm
od psychotron
Tak pan z nemeckeho autobazaru sa vobec neozyva a to som to chcel kupit.. nejake neseriozne jednanie, 3 maily pocas tyzdna a nic, ziadna odpoved :)

Ale..

..nasiel som pri Ostrave jednu 626 GW, motor je ale ten silnejsi 100kW - je tam velky rozdiel v spotrebe oproti 85kW verzii??

Pan ktory to predava je sukromna osoba, VIN ktore nadiktoval sedi, tvrdi ze je 3. majitel, ale ze nema servisnu knizku, ze auto ma okolo 170.000km... co ma ale zarazilo je ze vraj nefunguje klimatizacia, ze ju ani nemal potrebu pustat a pod... - kolko moze stat oprava/repas klimatizacie?

Prosim Vas velmi pekne, nenasiel by sa tu niekto tak mily a ochotny, kto sa do tychto 626 vyzna a isiel by sa tam so mnou pozret ci sa to oplati zobrat?
Idealne niekto z Ostravy, Brna, popr. Bratislavy... pocas tohoto vikendu?

Prosim :)

Re: Kupa jazdenej 626 GW benzin - tipy a triky?

PoslaťNapísal: Ned Jún 12, 2011 8:07 pm
od Josko
Mám 626 GW a náhodou som narazil na túto diskusiu (hľadám zapojenie elektroniky v tejto Mazde - centrál v pravých zadných dverách mi nejde).
Ak ešte ti zavolá ten nemec (btw. tiež mám z nemecka ale som 3tí majiteľ ešte to mal chlapík 2 roky na slovensku) náhodou tak neboj sa toho klesania otáčok (mne to urobí také puf ešte pritom) mne to robí tiež a najazdil som tak (Brno-Žilina) 10 000km (známy čo sa tomu rozumie hovoril že to nie je problém kým to nerobí vo vyšších otáčkach) a žiaden problém (zatiaľ som menil len olej), vo vyšších otáčkach 1000 a viac sa mi to nestalo. Čo sa týka spotreby tak sa drží medzi 7-8l (záleží od ročného obdobia a ako veľmi sa ponáhľam) čiže dvojliter je OK :) Tá 1.8 by bola lenivá na také veľké auto. A čo sa týka hrdze dávaj si veľký pozor ak sú tie lemy len trochu hrdzavé po zime (ak to negarážuješ) to riadne rozkvitne (stalo sa mne). Inak zatiaľ je to v pohode okrem predných ramienok zatiaľ som len dolieval olej a médium do klimatizácie. Inak k tej klimatizácii tak niet sa čomu čudovať po 10 rokoch tam prehrdzavie trubka a unikne médium a doplnenie ma stálo 70€ :/ ..