Tak sme boli auto pozret, dojmy su dobre
Je dost zachovale, obcas nejaka ta kozmeticka vada (kusok nalomena predna hmlovka, resp plast co drzi to sklo a spatne zrkadlo je liznute tak ze prasklo na tej kratkej strane.. ale nic vazne), podbehy vyzerali dobre obcas nejaky naznak hrdzy, ale ziadne drama... co sa tyka zadnych lemov blatnikov, tam to zacina jemne kvitnut - zrejme bolo garazovane (pretoze co som pozeral ine fotky z tych rocnikov tak to bolo na niektorych kusoch uplne prehrdzavene).
Podla vsetkeho boli vymenene prave zadne dvere - uplne inak sa totiz zatvaraju, zamok cvaka tak natvrdo (na lavych je vybehany), je to videt aj na laku zvnutra ze je na tych dverach krajsi + co je na stlpiku nalepena taka cierna folia tak je viditene ze to je trosku iny odtien.
Cisla na sklach - cakal som ze budu vsade rovnake, avsak cislo celneho skla konci na 05, predne lave a prave sklo na 14 a zadne lave a prave + kufor a piate dvere maju na konci 11 - ma to tak byt, alebo maju byt z vyroby vsetky naozaj rovnake?
Snazili sme sa pozerat ci nenajdeme nejake viditelne nezrovnalosti, ci to nebolo havarovane, ale nenasli sme nic co by tomu nasvedcovalo, pozerali sme aj do vane batozinoveho priestoru, ako je rezerva ci tam nebudu nejake stopy, ale nic...
Nastartovali sme motor, chytilo to krasne presvedcivo na prvy krat a nechali sme to bezat - motor bezal potichu a v otackach okolo 1000, skusali sme pridavat a pocuvat ci tam nebudu nejake divne zvuky, napr klepot, ale nic, podla mna celkom fajn... ale ako sme tam potom dalej chodili okolo auta a motor bol stale na volnobehu, tak zrazu asi tak po 10-15min poklesli otacky pod 500, motor zacal zo sebou cukat a po tom akoby nabehol nad 500 ale potom opakovane padal pod 500 niekedy to bolo az tak, ze uz uz skoro vypol, ale vzdy to nejako vykryl a bezal dalej.
Bol som za tym panom a hovoril som mu ze co to ma byt.. tak sa na to isiel pozret a mal som z neho taky pocit ze o tom ani nevedel predtym.. doniesol nejaky sprej (ak som dobre pochopil tak nejaky velmi horlavy ci co) a zacal striekat okolo tej hadice co privadza vzduch do motoru, resp na take tie "sive umele neviemco" pod hadicou (vid na fotke oznacene sipkou) ako to ide do valcou - a vzdy ked na to strekol (striekal na vsetky 4 na preskacku) tak sa otacky volnobehu docasne zvysili...
Aky by to mohol byt problem? Kolko by stala oprava/repas/vymena?
Povedal nieco v tom zmysle, ze asi bude aj ta hadica na vzduch derava a ze tam ide viac vzduchu.
Priniesol TUV papier a ukazoval ze tam namerali na volnobehu od 600 do 700 otacok...
Inac motor vyzeral pekne, nebol umyvany, neboli stopy po oleji, ani okolo otvoru ako sa dolieva, ani nebol vyteceny pod autom, pri kontrole bol tmavy a bol tak na 3/4 rysky.
Olej sa ma menit na 204000km (podla stitku co tam vysi na motore) a auto ma podla tachometru akurat tolko najazdenych.
Este tam bol hrdzou riadne nacaty uchyt motora na lavej strane (ako su rozvody) - vid foto, ale zo spodnej strany blatniku to vyzeralo este schopne, tak neviem do coho to moze prerast.
Mimochodom pan tvrdil ze vzdy ked nejake auto niekto kupeje, tak da spravit novu TUV (aktualna plati do septembra 2011) a dava 2 rocnu zaruky v ramci celej EU (myslel som si ze ta zaruka je len v ramci Nemecka).
Opytal som sa ho ci je mozne zlavit z ceny 2450eur v pripade ze nechcem novu TUV a ze nechcem ani 2 rocnu zaruku - odpoved bola ano a cena 1900eur.
Inac z auta celkovo dobry, pozitivny dojem, skutocne priestranne... pacilo sa mi.
Nechal som si ho rezervovat na buduci tyzden, uz sa len rozhodnut ci do toho ist alebo nie, kolko by asi vyslo dat do poriadku ten volnobeh, vymenit olej, pre istotu aj rozvody...?
A ak ano, volit variantu s novou TUV a 2 rocnou zarukou, alebo lacnejsiu bez?
EDIT: este som zabudol uviest ze na tom volnobehu nieco pri tych hadiciach akoby sycalo.. akoby unikal vzduch alebo nieco podobne..
a este som nespomenul ze som nemal testovaciu jazdu (zabalili sme to 'vyplaseni' z toho motora, ked pojdem 2. krat, tak urcite prebehnem)