Asi ano...Pokial by sa to komousom podarilo nejako ustat..asi by sme zili v nejakom socializme s ludskou tvarou..a viedli by sa nekonecne insitne diskusie preco zivnostnicka vrstva (ktoru by povolili naplno) straca niektore socialisticke charakterove vlastnosti a preco obchod s RVHP ma vela solidarnych prvkov a malo kvalitativnych...pri Podniku zahranicneho obchodu by sa zase diskutovalo ze zapadnari su vychcani a predrazuju to malo, co su ochotni nam predat a doviest.
Stopro by sa vyrabala nejaka Mazda 2 HTP - a ludia by frflali ze strana nevie zabezpecit aj dalsie modely a ze na rakuskej televizii je reklama na GT verziu.
Ceskoslovenska socialisticka republika vseobecne mala zo vsetkych vychodoeuropskych krajin relativne najliberalnejsi pristup k automobilizmu. Aj v najhlbokejsej normalizacii 1975-1980 sa dalo najst v ponukovom liste Tuzexu cca 30 zahranicnych modelov - neviem teraz vypisat vsetky lebo to mam iba z pamati a sprostredkovane (mal som vtedy -2 až 3 roky)..ale bol tam Ford, Simca, aj Fiat asi...samozrejme to neznamena ze si to kupilo vela ludi a ze to bolo dodane za 2-3 mesiace alebo nebodaj okamzite - ako dnes.
Platy v tych rokoch boli kolo 1000 - 2000 Kcs a auta stali 10tky tisic CS korun v kupnej sile 70tych rokov. Navyse to clovek musle zamienat za bony co tiez neslo v takych objemoch rychlo.
(Moj stary otec dal za Wartburg cca 60 tisic korun v tom obdobi..zarobil sa na fuskach po vikendoch..trvalo mu to 6 rokov..peniaze ale chodil zamienat do Kosic po kuskoch lebo v Kralovskom Chlmci to moc neslo)
Dost cumeli ked tam napochodoval z hotovostou
Napriklad v roku 1989 sa zacalo dovazat za velmi tazkych 200 tisic Kcs Daewoo Racer (co bol vlastne licencny Opel Kadet)