Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

17.november

Hotové riešenia, návody, postupy, zvyklosti, odporúčania a rady z reálneho života...

Moderátor: George

17.november

Poslaťod visno » Str Nov 17, 2010 9:36 pm

....neukamenujte ma tu, ale vozili by sme sa na Mazdach a bolo by toto forum keby nebol 17. november???

admin, neviem kam tuto temu zaradit....
oltcit, forman, punto, octavia, 307sw, avensis, mazda 6
Obrázok užívateľa
visno
Opytovateľ
 
Príspevky: 32
Registrovaný: Štv Okt 14, 2010 5:57 am
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Kris » Str Nov 17, 2010 9:49 pm

Asi ano...Pokial by sa to komousom podarilo nejako ustat..asi by sme zili v nejakom socializme s ludskou tvarou..a viedli by sa nekonecne insitne diskusie preco zivnostnicka vrstva (ktoru by povolili naplno) straca niektore socialisticke charakterove vlastnosti a preco obchod s RVHP ma vela solidarnych prvkov a malo kvalitativnych...pri Podniku zahranicneho obchodu by sa zase diskutovalo ze zapadnari su vychcani a predrazuju to malo, co su ochotni nam predat a doviest.
Stopro by sa vyrabala nejaka Mazda 2 HTP - a ludia by frflali ze strana nevie zabezpecit aj dalsie modely a ze na rakuskej televizii je reklama na GT verziu.
Ceskoslovenska socialisticka republika vseobecne mala zo vsetkych vychodoeuropskych krajin relativne najliberalnejsi pristup k automobilizmu. Aj v najhlbokejsej normalizacii 1975-1980 sa dalo najst v ponukovom liste Tuzexu cca 30 zahranicnych modelov - neviem teraz vypisat vsetky lebo to mam iba z pamati a sprostredkovane (mal som vtedy -2 až 3 roky)..ale bol tam Ford, Simca, aj Fiat asi...samozrejme to neznamena ze si to kupilo vela ludi a ze to bolo dodane za 2-3 mesiace alebo nebodaj okamzite - ako dnes.
Platy v tych rokoch boli kolo 1000 - 2000 Kcs a auta stali 10tky tisic CS korun v kupnej sile 70tych rokov. Navyse to clovek musle zamienat za bony co tiez neslo v takych objemoch rychlo.
(Moj stary otec dal za Wartburg cca 60 tisic korun v tom obdobi..zarobil sa na fuskach po vikendoch..trvalo mu to 6 rokov..peniaze ale chodil zamienat do Kosic po kuskoch lebo v Kralovskom Chlmci to moc neslo)
Dost cumeli ked tam napochodoval z hotovostou :lol
Napriklad v roku 1989 sa zacalo dovazat za velmi tazkych 200 tisic Kcs Daewoo Racer (co bol vlastne licencny Opel Kadet)
Každý sa sťažuje na málo peňazí, ale nikto sa nesťažuje na nedostatok rozumu :)
Obrázok užívateľa
Kris
VIP 2008
 
Príspevky: 6765
Registrovaný: Pon Aug 16, 2004 9:41 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod TomAnt » Str Nov 17, 2010 10:32 pm

150 stalo Daewoo Racer, spoluziak to mal prakticky okamzite. Myslim ze jeho otec robil na zahranicnom obchode ci ako sa to volalo...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Kris » Str Nov 17, 2010 11:04 pm

Ja mam niekde v pivnici este odlozeny elektron/abc/stop :ho: kde spominaju cenu 200 alebo 210 tisic..
Každý sa sťažuje na málo peňazí, ale nikto sa nesťažuje na nedostatok rozumu :)
Obrázok užívateľa
Kris
VIP 2008
 
Príspevky: 6765
Registrovaný: Pon Aug 16, 2004 9:41 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod TomAnt » Str Nov 17, 2010 11:18 pm

A ja si to zas pamatam ako dnes, pretoze sa mi to vtedy zdalo ako supersialena suma... proste to je cislo co si pamatas potom cely zivot :)
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Kris » Str Nov 17, 2010 11:31 pm

No presne u mna rovnako...ale novinarmi hlasana cena v casopise sa mohla este zmenit.

Inac to bolo niekedy na jar 1989..Potom prisiel nejaky jun, a ja s fotrom som sa motal niekde pri Inzinierskych stavbach, v centre mesta...mal som 13 rokov vtedy.....a hopla koho vidime..riaditel. Foter mal stale nejakym zahadnym sposobom schopnost sa s tymi ludmi kamaradickovat, ale iba tak srandovne..nie na prospech.
Ja som ale pocitoval uz vtedy silne antikomunisticke tendencie - pomyslel som si ze - aha, takto vyzerá papaláš.
:dobry
Každý sa sťažuje na málo peňazí, ale nikto sa nesťažuje na nedostatok rozumu :)
Obrázok užívateľa
Kris
VIP 2008
 
Príspevky: 6765
Registrovaný: Pon Aug 16, 2004 9:41 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Maco222 » Str Nov 24, 2010 9:53 am

Mam cennik Mazdy z roku 1994, niekde v garazi, mam pohladat? :)
4.266 cm3 => 1.139 cm3 => 2.148 cm3 => 2.148 cm3.. Co bude dalej? Ze by 4.134 cm3 TDI?
Obrázok užívateľa
Maco222
VIP 2007
 
Príspevky: 2957
Registrovaný: Pia Sep 24, 2004 11:05 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 1. Netuším o autách vôbec nič, iba že to má volant, pedále a treba do toho tankovať.

Poslaťod leichnam » Str Nov 24, 2010 10:10 am

Nie ze mas, musis :o)
Diagnostika, upravy a opravy DPF, nahradne diely a servis BA-TT-NR
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod TomasVFR » Str Nov 24, 2010 8:37 pm

favorit stal 85 litrov :spik2
Mazda 6 2.0 MZR-CD 100kw 04
Obrázok užívateľa
TomasVFR
Forum Guru
 
Príspevky: 1093
Registrovaný: Sob Jan 03, 2009 8:16 pm
Bydlisko: Banka
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod tecka » Str Nov 24, 2010 9:24 pm

lizatko 0,05Kcs
Mazda 6 170hp
Obrázok užívateľa
tecka
Prispievateľ
 
Príspevky: 305
Registrovaný: Pia Nov 28, 2008 8:55 pm
Znalosť automobilov: 1. Netuším o autách vôbec nič, iba že to má volant, pedále a treba do toho tankovať.

Poslaťod leichnam » Str Nov 24, 2010 9:59 pm

Diagnostika, upravy a opravy DPF, nahradne diely a servis BA-TT-NR
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod Maco222 » Štv Nov 25, 2010 12:40 am

A 323 asi 500.000 kcs :)
4.266 cm3 => 1.139 cm3 => 2.148 cm3 => 2.148 cm3.. Co bude dalej? Ze by 4.134 cm3 TDI?
Obrázok užívateľa
Maco222
VIP 2007
 
Príspevky: 2957
Registrovaný: Pia Sep 24, 2004 11:05 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 1. Netuším o autách vôbec nič, iba že to má volant, pedále a treba do toho tankovať.

Poslaťod PePa » Štv Nov 25, 2010 10:53 pm

Ja som dal vtedy (r.1996) za moju 323F skoro 700 000, bola s pomerne slusnou vybavou. U byvalej zeny zostal ucet a bol tam aj komplet cennik aj s prospektami, no ja sa k tomu uz asi nedostanem.
Mazde zdar, Xedosu zvlášť !!!
Obrázok užívateľa
PePa
VIP 2013
 
Príspevky: 2614
Registrovaný: Štv Jún 01, 2006 2:52 am
Bydlisko: Bratislava, Wien

Poslaťod andree » Ned Nov 28, 2010 4:05 pm

Ono asi je treba rict co stalo kolik a KDY. Ceny sly v te dobe raketove nahoru.
Treba rodice kupovali Favorit 136 LS ke konci 1990 za 102.000 Kcs. Rikali, ze byli radi, ze to "stihli", cena rostla pry pomalu kazdy mesic. Co vim, tak o rok pozdeji stal 150, na dalsi rok 210, a v 1993 snad uz byl za 250-290.000(!). Celkem maso.

626GE 2,5V6 jako "top" model atakoval, pokud si vzpominam, nekdy kolem roku 1993 milion korun (940? 980?). To treba Mercedes E 200 jako zaklad vyssi stredni byl v te dobe za 1.150.000. Ono Mazdy nebyly levna auta, nekde jsem cetl "fialove sako a kulata 626 byly synonymem uspesneho podnikatele" :o)
andree
Prispievateľ
 
Príspevky: 119
Registrovaný: Pon Feb 09, 2009 9:34 pm

Späť na Ako na to?

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron