Dnes som sa informoval u mojho znameho odbornika na klimy o "imrvere na plne gule furt" klimatizaciach.
Existuju vraj klimatizacie v novsich, lacnejsich autach, ktore su bez spojky na kompresore a stlacanie/nestlacanie (chladenie/nechladenie) plynu je riadene otvaranim/zatvaranim akehosi kondenzacneho (?) ventilu v systeme klimy.
Odpada tym charakteristicke cukanie na motore auta pri zapinani a vypinani kompresora klimy,
ale kompresor je tak neustale zapnuty, takze jeho zivotnost je vaecsinou kratsia, ako ked sa vypina/zapina kompresor.
.
Nepatri to sem, k tejto teme , ale sa mi nechce hladat.
Podla jeho skusenosti k unikom plynu u starsich vozidiel 4-6 rokov a viac, najcastejsie dochadza cez poskodene lamely chladica klimy umiestnene na čele auta, pred chladicom motora.
Muchy, chrobaky, kamienky a podobna smršť smerujúca na predok auta dava zabrat aj klima systemu, nielen prednym svetlam a kapote.